Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4889 ggr
KadjaNina
0

Furrypaws?

Någon här som spelar på furry-paws.com? Just nu har jag en schäferkull. Det är faktist ganska roligt. Man får träna med sina hundar, avla, ställa ut och en massa mer. :)

Taci
0

Nepp, men ska kolla upp det nu :P

Kattmynta
0

Ska kika på det. :)

SaraC
0

Nej, men blev också nyfiken och ska kolla. Bara det inte är något nytt man blir att fastna på Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Haztparken
0

Är medlem där och kan intyga att det är väldigt roligt :D

Just nu är jag inte aktiv då jag är medlem på för många djurhemsidor :P XD

Taci
0

Väntar på att jag ska kunna aktivera mitt medlemsskap.. :(

LinaK
0

#5 Samma här, var flera timmar sen jag försökte bli medlem.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Ziggi
0

Det går inte att gå in på sidan?

Taci
0

#6, förstår inte riktigt vad crew ska acceptera med medlemsskapet? Det enda man angav var ju önskat lösen o nick, o sin mailadress. Inga personuppgifter, eller annat sånt.. ^^

#7, den kanske kollapsade nu efter allt tryckt från Hif-folk, haha! Nä, men för mig går det att gå in? :)

anaprincess
0

Väntar också sen försökte jag logga in som gäst men då gick det inte och sen när jag backade så stod det att den fryst medlemskapet så då fick jag göra en ny :/

Emaljoh4
0

Jag har fått mitt aktiveringsmejl.. men när jag trycker där så laddar sidan i en evighet och jag kommer inte in?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

anaprincess
0

#10 samma här

Royalz
0

Min sida laddar också i evigheter..

KadjaNina
0

Ibland laddar sidan otroligt segt för mig också. :S

Ricko
0

Väntar på att jag sja kunna aktivera :) Jag ska ha uppfödning av min favoritras,  Schäfer såklart! Tungan ute Min medlem heter: Kayla

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Emaljoh4
0

Nu vet jag hur man gör om den "laddar" för evigt.. Gå in på sidan och logga in vanligt bara, det funkade för mig! Skrattande

Ricko
0

KandjaNinja, vad heter du? kan man t.ex köpa en valp från nån annan? Skulle jag isåfall få köpa en Schäfervalp av dig då jag också ska ha upf av den rasen? Och sen tycker jag det var dåligt att det inte fanns Vit herdehund(min andra favvoras)Obestämd Kan man spara en valp från kullen?

KadjaNina
0

Jag heter Kadja :) Jo fast du kan inte köpa av mig ännu. Men lägga bud kan du göra. Jag kan ta mindre än från djuraffären.

Jo, det är lite dåligt faktist. Jo man kan spara en.

KadjaNina
0

Fanns visst vit herdehund! American white shepherd.

Ricko
0

#17, oki ska lägga bud när jag är aktiverad ;) jasså. Fast dom heter ju White german shepherd :P aja ska titta senare ;)

KadjaNina
0

#19 Jo, men jag tror det är samma ras.

KadjaNina
0

Ni som inte fått era aktiveringsmejl, kolla skräpposten!

Royalz
0

Har inget i skräpposten heller.

Mistle
0

Inte jag heller..

KadjaNina
0

Hmm låter väldigt konstigt. Testa mejla hemsidan?

KadjaNina
0

Har mejlat dem och frågat.

Ricko
0

Dock står det att det tar ett par timmar innan man får det.

anaprincess
0

Fick min imorse men det går ju inte att aktivera

Ricko
0

#27, min syster som aktiverade den idag (gjorde medlem inatt) hon klickade bara på länken och fick den aktiverad utan att den laddade jätte länge. Ska titta om jag fått ett aktiveringsmail nu.

anaprincess
0

#28 Min händer det inget med när jag trycker på den. ANvänder ni explorer eller mozilla?

anaprincess
0

Använde exploere nu ist och trök på länken då fick jag upp den här texten, Sorry, your account must be approved before you can activate it. We apologize for this inconvenience! You will receive an email with account activation instructions as soon as your account is approved

Vad håller dom på med på den där sidan :/

Taci
0

#30, men prova o logga in :P Det stod så för mig också, men det gick bra att logga in.

Och till alla som gnäller lite, så är det ju faktiskt en BETA-version, med andra ord långt ifrån perfekt ^^

Själv tyckte jag hela grejen verkade ganska rörig :/ Så just nu tycker jag inte det är så kul :P

Ricko
0

#29, explorer. Men hallå jag gjorde typ min klockan 12 idag och har fortfarande inte fått nåt? Men jag vågar som endå inte göra en ny(är inte säker om jag gjorde nå stlarfel när jag skrev i mailadressen) då man bara kan ha 3 konton per msn. Har många timmar tog det for erat mail att komma fram? Sen så ni som inte kunnat aktivera testa göra som emmaojhl4(minns inte hur det stavades) hon loggade ju bara in när hon fått mailet utan att trycka på aktiveringslänken. Vet inte om det funkar men värt att testa.

Ricko
0

Alltså åhh!! Det har gått 6½ timme sen jag gjorde medlemen och har fortfarande inte fått ett aktiveringsmail!! Snart testar jag att göra en ny! Men ajg orkar inte vänta med att köpa hundarns osv i 1 dag!

Förresten heter jag Kaylaa jag skrev fel första gången!

anaprincess
0

#33 Tog 9 timmar för mig att få min så lugna dig. tänk på att det är en annan tidszon i USA med.

Ricko
0

Nån som vill ge bort sin gamla medlem? helst får ni antingen inte köpt ett djur eller att det är av rasen: Schäfer, dobermann, vit herdehund, nån av dom belgiska vallhundar, pitbull. Men även om det är köpt ett par hundar av annan ras vill jag ändå ha en.

Emaljoh4
0

fattar inte hur man gör`+

Taci
0

#35, lite otålig? ^^

Även om man köpt på sig djur så kan man adoptera bort dom :P Lite har jag allt lärt mig, haha! Dock så är det gryyymt mkt funktioner o så jäkla mkt text, så jag blir lite vilsen.. ;P Men kommer man in i det, så kan det nog va riktigt kul!

Dieseldoris
0

Det verkar jätteroligt :D

men hur lång tid tar det innan man får brevet så man kan aktivera sitt medlemskap? :(

Ricko
0

#38 kan somsagt ta upp till 9 tim(kan säkert vara mer också)

haaanna
0

Vilka raser finns det? ^^ Just nu väntar jag på att mitt medlemskap ska bekfräftas :)

Ricko
0

#40, oj.. finns nästan alla. Schäfer, dobbis, pappis, vh, belgisk vallhund, ja jätte många! Men raserna står på eng så t.ex Schäfer = German shepherd så var noga med att kolla upp om du inte är säker på vilken ras det är!

KadjaNina
0

190 st. Finns listor på hemsidan, men går tyvärr inte att kopiera och jag orkar inte skriva hit alla, haha.

haaanna
0

Finns det Mittel spitz / Mellan spets / Tyskspets ? :)

Ricko
0

Fina valpar du har kadja :) även om det inte är nån bild! Själv ska jag ta en Schäferkull såfort jag har blivit aktiverad -.- men min syrra har en Pitbull kull nu.. Alltså jag har väntat i 10 timmar nu!! väntar i 3 till sen gör jag en ny..

KadjaNina
0

#43 Ska ta reda på det!

#44 Man kan ändra namn så du vet. :) Bild också. Finns en massa bilder att välja mellan. Man kan t.o.m lägga till en egen bild. Förstår att du är frustrerad. ;P

haaanna
0

#45 Tack! :)

Ricko
0

Hur lägger man bud? vill ju ha en av dina valpar ;) Jag ska iaf börja med en Malle eller Groenendael men troligtvis Malle + en utsschäfer(den som är typ beige inte den orange, du har en ;))  och en Svart schäfer(tror din med samma bild som jag ska ha hetr Roxy eller nåt.

KadjaNina
0

Mittelspitz är keeshound på engelska va? Isf finns det!

haaanna
0

Ser ju ut så men Mittelpitz kan vara i alla färger ^^ Finns det Amstaff eller Powder Puff då? ^^ Isf om jag skulle kunna få se bilder på dom tre raserna om du vill ? :)

Ricko
0

#49, amstaff finns ej men du kan ju ha Pitbull ;)

haaanna
0

#50 Aa ^^ vill du lägga ut bild hur dom ser ut ? ^^

KadjaNina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns en massa bilder på de flesta av raserna :) För pitbull finns det t.ex 221 bilder man kan använda sig utav.

Här är t.ex en pitbull

KadjaNina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Keeshound

Ricko
0

Nu har det gått 11 timmar -.-' Kan nån förresten lägga ut en bild på en dobermann?

Taci
0

#54, det är inte tillåtet att lägga upp bilder man inte själv har tagit, eller har tillåtelse till.

Det finns dock väldigt mycket olika fina bilder, på Alla raser! Himla bra gjort faktiskt, väldigt söta :)

Ricko
0

#55 nej men alltså på en från furry-paws. för man kan inte titta omman inte är medlem och min syster som har en medlem pallar inte titta.

Taci
0

#56, nej precis. O ingen här har väl tillåtelse att ta bilder därifrån, eller hur? :)

haaanna
0

Vill ju få mejlet snart gah .. :P

Dieseldoris
0

GAAAH! Vill få mitt mejl nu! :D

ingen som kan visa bild på border collie, eller shäfer?:)

KadjaNina
0

#54 Oj, ursäkta tänkte inte på det! Ska kolla om det finns någon möjlighet att de som inte är medlem kan kolla på bilderna. Annars får ni helt enkelt vänta. Men som sagt det finns en mängd med bilder på alla raser.

Ricko
0

Väntat i 14 timmar nu -.-'

Dieseldoris
0

Jah har väntat i 10 timmar nu….

haaanna
0

Jag har väntat 11 timmar typ -.- … Vill ju logga in!

Royalz
0

Vad är det här för seg sida! Jag har väntat hur länge som hellst nu..

[IsabelleA]
0

Jag har väntat i 10 minuter, man kan ju tycka att mailet ska komma direkt efter att man blivit medlemm …

Ni kan ju sålänge ägna er åt http://www.marsvinsspelet.com/spel/
Där föder man upp marsvin i olika färger osv, ställer ut och tävlar med. Ganska roligt faktiskt.

KadjaNina
0

Går tyvärr inte att se på bilderna om man inte är medlem.

Jag skrev btw till dem och fick svaret;

When applying for a new account the account application must be approved by the moderators before the activation code is sent. Creating an account no longer happens instantly.

KadjaNina
0

Det är ju faktist en stor sida. Jag har ju varit medlem där sedan länge men jag kom inte på vad jag hade för lösenord så jag gjorde en ny. Det är flera dagar sen och aktiveringsmejlet har inte kommit ännu. Så dum som jag var så tänkte jag inte på att man faktist kan skicka efter sitt lösenord.

Fast att behöva vänta så länge är extremt. Tycker jag iaf.

Mistle
0

Jag har fått min nu, tog alltså ett dygn men aktiveringen gick på två sekunder! Dock kan jag inte säga att det var så speciellt roligt, inte än i alla fall.. :)

Royalz
0

Äntligen :)

KadjaNina
0

#68 Det tar ett tag att komma in i spelet :) Det är ganska klurigt i början.

Tixy
0

Jag tycker faktiskt att det är riktigt kul. Förvisso har jag bara startat upp lite (och har fyra hundar, varav en till salu)..
Det enda jag klurar på är hur man ställer ut hundarna.

Heter för övrigt Tixylicious. :)

KadjaNina
0

#71 Gå till atlas sen trycker du på sport training. Där ska det står; Train your dog. Sen väljer du show.

När du ska ställa ut så går du till pokalen och anmäler dig.

Ricko
0

Ska titta om jag fått mailet nu, men om jag inte har fått det är det väldigt skumt! då har jag väntat i 27 timmar.

Ricko
0

Jag fick vänta i 24 timmar exakt. Men nu har jag fått det. Men mening jag gjorde ännu ett konto!

Tixy
0

#72 Måste man lära hunden själva "show"-grejen också? ;o

Tixy
0

#74 Bra att du har fått det nu iaf. :)

Ricko
0

Nu på min sida: Kaylaa har ajg en Schäferkull mellan Something's Somewhere Else "Ella" & Something's Bad mistake "Akke"

Emaljoh4
0

#76 Tixy, såg nu att jag hade gett "tixy" som namn till min ena hund! Skäms Hoppas det inte gör något

Tixy
0

#78 Haha, verkligen inte! Skrattande Snarare smickrande i så fall, haha.

Emaljoh4
0

#79 Haha, jag skulle kunna blivit sur om det hände mig! Flört Skulle kunna bli jätte sur om nån "tar" ens namn eller liknande. Får direkt skuldkänslor om jag "tar" andras namn. Blir svårt för mig att namnge mina barn nån gång i framtiden! Tungan ute Bra att du inte blev suur, hiihihihih

Ricko
0

Fick 8 valpar Oo iallafall så är det en frukt kull så alla har namn på frukter fast på engelska då(Jag heter Kaylaa) Alla har Good och Exellent! 2/8 har 2 good och 2 exellent men en av dom ska jag behålla och dom andra har 1 exellent och 3 good och 1 av valparna har bara good.

Kan jag ha en bild på en schäfer som är typ beige med brunt sadel fast det står att den är: Black with tan points? Alltså jag vet att det går men tkr ni det gör nåt?

Tixy
0

#80 Haha, no problemas. Hade varit värre om du snott min riktiga hunds namn, har aldrig stött på någon annan med det namnet nämligen. Tungan ute
Vad heter du på FP föresten?

#81 Whaat? Var inte tiken dräktig ett tag?
På min pitbulltik står det nämligen att hon ska få valpar när hon är 43 FP-dagar gammal, så som jag förstår det. Obestämd

Emaljoh4
0

#82 Haha, emaljoh4 hetre jagh… Samma som här alltså. Hur söker man på medlemmar? :)

Tixy
0

#83 Kastar iväg ett meddelande till dig strax, så är det lättare att kolla på varandra. ^^
Man går in på search och söker på namnet på personen under "nickname". Glad

Emaljoh4
0

#84 Okej! Skrattande

Tixy
0

#85 Skumt, jag hittar inte dig. ;o

Emaljoh4
0

:S konstigt.. Vad heter du då? :) Kan leta upp dig isället=

Fatma
0

Ska bli medlem och föda upp någon hundras. Kanske Chinese Crested men är osäker.. Vilken ras tycker ni jag ska föda upp?

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Tixy
0

#87 Skriver även om du hittade mig. Heter Tixylicious och har kenneln Vinterhed. :)

#88 Det bästa är om du bestämmer själv vilken ras du ska ha. Du kan ju kolla runt hos andra och se lite på hur olika raser kan se ut.

Fatma
0

#89 Ja jag är ganska säker på att jag ska föda upp Chinese. Såg dina hundar, väldigt fina.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Emaljoh4
0

Okej! men hur ser man hur raserna ser ut? Skrattande

KadjaNina
0

#75 Nej :)

KadjaNina
0

Man kan ändra namn om man skulle vilja göra det :)

Ricko
0

#82, direkt amn tryckt på para så kommer valparna.

Fatma
0

Velar mellan Chinese och Toy Pudel

Mvh Fatima

Tixy
0

#92 Varför får jag då inte möjlighet att ställa upp i några tävlingar annat än öppna på "hundskolan" (eller vad man ska kalla det)? Förvånad

#94 Hmm… Då får jag kolla upp det där.

#95 Du kan ju ha båda om du vill? Glad

Tixy
0

"… has requested a breeding to your dog, Geisha."

Det måste ju vara parning? Eller?

Taci
0

#97, ja.

Tixy
0

#98 Då är frågan varför jag inte har några valpar. O.o

KadjaNina
0

#99 Din tik kanske har fått en kull tidigare? Man måste vänta ett par dagar innan man får ta nästa kull.

Tixy
0

#100 Nope. Fick förfrågan från personen med hanhunden några timmar efter att jag hade införskaffat henne från "djuraffären", eller hur man ska säga.

Ricko
0

Hur ställer man ut sin hund? Eller går med i en tävling överhuvudtaget. För när jag hittat en tävling osv hur gör jag då sen? Alltså när jag kommit såhär: http://furry-paws.com/entershow.php?showid=31251518

KadjaNina
0

#102 Kolla vad jag skrev på 72. :)

Fatma
0

Jag ska bara vänta på min aktiveringkod. Då heter jag Martina.A(tror jag), namnet har ingenting med mig att göra men jag "heter" det på spelet. Är ganska säker på att jag ska föda upp Chinese Crested.

Mvh Fatima

haaanna
0

#104 Jag väntar med jag ska nog ha samma ras med ^^ Powder puff ;D <3 Tror jag eller Pitbull ^^

Ricko
0

Nån får jätte gärna lägga ett bud på mina Schäfervalpar!!

(HETER SOM SAGT KAYLAA)

haaanna
0

Jag har snart väntat i 24 tim -.-

Tixy
0

"chico (#2180779) x Geisha (#2210173) Fee: $50 Age: 43"

Det står det om min tik (Geisha) under 'pending breedings'… Hjälp mig? :P

haaanna
0

Hur lång tid tog det innan ni kunde aktivera era konton?

Tixy
0

Jag fixade medlemskapet på kvällen, och förmiddagen efter så hade jag fått aktiveringsmailet.

haaanna
0

Jag gjorde min i går kväll och har ej fått ännu :/

Tixy
0

Troligen så är det väl fler som vill ha ett medlemskap osv, och därmed tar det längre tid.

Fatma
0

Väntar fortfarande…. min kompis behövde typ bara vänta i 5 tim och nu har jag väntat i mer än 14 tim.

Mvh Fatima

haaanna
0

#113 jag har väntat mer änn 30 tim -.-

Ricko
0

När jag tar ut min lön från banken får jag inte pengarna? fast det är söndag. och det står att jag tagit ut dom.

Tixy
0

"chico (#2180779) x Geisha (#2210173) Fee: $50 Age: 43"

Det står det om min tik (Geisha) under 'pending breedings'… Fortfarande ingen som vet vad det kan vara?

Ninja
0

Jag blev nyfiken jag med och ville se vad det var för något, har väntat sedan i fredags. De kanske ville ha en ledig helg? Obestämd Hoppas iaf att man får aktiveringsmail rätt snart..

Fatma
0

#116 konstigt, fråga någon där som har kanske varit medlem länge.

Mvh Fatima

Ninja
0

Alltså.. hur segt som helst ju. :wait: Undrar om man ska försöka registrera sig igen.

Taci
0

Det var ju faktiskt inte speciellt kul det där.. ^^ Alldeles för rörigt för min smak :P Men väldigt fint illustrerade raser måste jag säga :) En bra tanke, men det skulle vara lite enklare att navigera osv, så skulle jag nog bli fast :)

Ricko
0

Just nu har jag en Schäferkull på 8 valpar, 2 schäferhanar, 2 schäfertikar(på söndag kommer en till), en Malle tik och på lördag kommer min tingade Pitbull.

Taci
0

Min vovve är extremt olycklig, bara för Ingen leksak duger åt honom? Vad ska man göra då egentligen, jag har ju i princip köpt upp hela leksaksaffären! Dugligt segt.. :P

Fatma
0

#122 Om du bläddrar ner på hunden står det ju fakta och sånt. Det ska stå typ Assigned(stavning?) toy. Du väljer sedan en leksak där och det finns en knapp play under det.

Mvh Fatima

Taci
0

#123, jo jag vet. Men min hund gillar ingen leksam man ger honom.

Fatma
0

#124 Det borde den göra ifall du valt en leksak där. Och sedan trycker man på knappen under där det står play.

Mvh Fatima

Taci
0

124, borde o borde, nu gör den ju inte det :P Jag vet hur man gör, men det står bara att hunden typ bara stirrar på leksaken o fnyser, i princip, o att jag ska prova en annan. Som jag gjort med runt 10 st nu^^

Tixy
0

Taci, har du testat med godiskuberna? :)

Tixy
0

Taci, har du testat med godiskuberna? :)

Dieseldoris
0

När jag försöker köpa ngt jag får inte hem det. Hur gör man?

Jag har provat båda knapparna….

KadjaNina
0

#129 Konstigt :S

Dieseldoris
0

hur ger man vatten?:O

Tixy
0

#131 Man köper en skål, går in i inventory och ger skålen som vattenskål till hunden. Sedan går man in på hunden och fyller på skålen. :)

Dieseldoris
0

aaaha :D tack<3

men gör man samma sak med leksakder o sånt?:)

Dieseldoris
0

hur badar men o parar hundarana?:)

Tixy
0

Yes, man köper allt på marknaden och går sedan in på inventory och anger vem som ska ha eller vad man ska göra. :)

Badar vet jag inte, har inte testat det än. ^^
Parar så skickar man en förfrågan till en annan ägare, eller parar sina egna. Har inte gjort det sistnämnda. När man fått förfrågan accepterad av den andra ägaren så går man in på "breeding page" och parar dom. :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.