Hmm...
Är det vanligt att en valp tuggar på galler? När jag lämnar min valp så ser jag att han har tuggat på gallret och äter upp plasten.. Jag har honom i en hage med galler från Granngården och det är ju dragerat med grön plast som han biter sönder och tuggar i sig.. Gör han det för att han är uttråkad och känner sig instängd eller? Tips o råd på vad jag kan göra åt det?
Jag tror helt enkelt inte att han vill vara i en hage. Varför är han i en hage när du lämnar honom?
För att jag vill inte ha honom lös i hela lägenheten.. Han är ju inte ovan eftersom han varit i en hage förut hos uppfödaren.. Därför fortsatte jag med det, även om han är äldre nu.. Han gör inte så om nätterna när han sover där, så då måste det ju va att han inte vill va själv där..
Har han annat att tugga på, typ ben, under dagarna? Kan ju vara tänderna som kliar, jag hade gärna huggt in på ett galler när mina visdomständer växer och har sig!! ;)
#3 Ja det brukar jag ge honom och då tuggar han på det, men iaf på lite gallret.. Möjligen inte lika mkt, men ändå.. Så när jag kommer hem o ser det så blir jag inte glad precis, men hunden förstår ändå inte det då han gjort det innan och därför blir jag inte arg på honom.. Han har gjort det nu 2 sista gångerna, inte förut så han har börjat med det nu på senaste och jag lämnar honom inte själv så ofta..
Hur stor är hagen? Hur gammal är hunden?
Den är ca. 90*90 cm
Han är 8 månader och är en liten Sheltievalp..
Jag vet inte hur det är med kompostgallerhagar, men så vitt jag vet så är det väl inte ens lagligt att sätta hunden i bur då man inte är hemma? (Rätta mig om jag har fel). En hage på 90*90 ger ju knappast någon rörelsefrihet för hunden.
Jag tror att valpen blir uttråkad av att sitta där i, han vill nog gärna strosa runt lite :P
gör en lite större hage till han vett jag :P och släng in några leksaker och tuggben :P gärna stora tuggben så dem inte hinner bli så pass små att han sväljer dem :P
#7 Ok. Jag tänkte mer på om man har den i en bur, men det kanske är samma sak, bara att det är galler över oxå..
Jag ska följa era tips o råd.. Det går ju att köpa fler galler och göra hagen större..
#9, annars kan du bara sätta ett galler i dörröppningen någonsstans, så hunden inte har tillgång till precis alla rum, utan ex bara köket eller så. :P
#10 Ja så kan jag oxå göra.. Det ordnar sig på något sätt :-)
Som nån sa, kanske lite tråkigt för h*n med så liten hage. Så gör en större hage genom att kanske sätta gallret framför en dörr till ett rum, och sen plockar du upp alltt farligt för valpen. Dte kanske skulle varit lite bättre?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag har en grind som man spänner fast för köksdörren som det är en dörr i och där får min valp vara när vi är borta. Så lägger jag hans korg där med ett ben och leksak, då är han begränsad men ändå inte instängd och har tillgång till mat och vatten på sin vanliga plats. Vill inte att han ska kissa på parketten eller bita på kablar när jag är borta.
#12 Ja jag tror det oxå vore bättre.. Har haft den tanken innan, men inte blivit av än för att jag inte blivit klar med det.. Jag ska iaf fixa till det så hoppas det blir bättre då..
#14 Vad bra! Hoppas det löser sig! Shetland Sheepdog är en söt ras, jag har önskat mig en sån! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#13 Låter bra :-)
#15 Ja det gör det nog :-) Ja dem är mkt söta och fina :-)