Försent?
När är det försent att gå valpkurs.. Egentligen ska man gå så tidigt som möjligt, hade anmält mig till en valpkurs som börjar nu på tisdag, fick för någon dag sen ett mail där det stog att hon som har kurserna ska ställa in alla kurser framöver tack vare någon anledning. Men det stog att "för enkelhetens skull kvarstår din kursplats och ingen ny anmälan behöver göras" men det står även att två nya ska ta över denna kurs då.. En kompis sa att ingen av dom är utbildade hundinstruktörer.. Vad ska jag göra? Har mailat henne om detta stämmer men har inte fått något svar.. Skulle ni ha gått eller anmält er till en ny? Hugo är 15 veckor snart.. Är det inte försent?
Ska jag tro på att dom inte är utbildade hundinstruktörer föressten? Skulle man verkligen låta dom ta över kursen då.. ?

Sindra är snart 5½ månad och vi börjar våran valpkurs snart så nej jag tror inte att det kan blir försent. Du får nog känna efter själv, jag tror inte att klubben hade låtit två helt oerfarna hålla i kursen. Kanske är dom inte utbildade men går kurs. Kanske går dom inte ens kurs men har extremt mycket erfarenhet.
#2 Hm.. Ja, tror faktiskt jag ska ta och gå ändå.. Men om jag märker att dom har helt fel om vissa saker så vill jag ha pengarna tillbax..

3# det tycker jag du ska göra..
#4 Hoppas bara att det är fler än jag som kommer 
Där jag går med Viggo så har dom kurser för valpar upp till 6 månader, eftersom Viggo var 6.5 månad när vi skulle börja så fick vi gå grundkurs istället
Men det är säkert olika åldrar på valpkurserna.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
daddy är 6,5 månad. . och han och jag började i onsdags :P
Okej, då vet jag att det inte är försent iaf ^^
Klart det inte är försent! Hunden är ju bara 15 v..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja, men kurserna startar bestämda datum.. Oftast en kursstart varje månad.. Och så ska man anmäla sig någon vecka innan den börjar också.. Så då kanske han hunnit bli 5 månader, och jag vet inte vilken ålder hunden räknas som unghund ^^
Det brukar bli så för många och de på de flesta kurser är de förberedda/vana med det och det brukar inte vara några problem.
Men om du inte tror/tycker ledarna är bra så är det väl bättre att kika efter andra alternativ. Annan valpkurs eller något i stil med allmän lydnad längre fram.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#11 Ska pröva gå på tisdag.. Hoppas verkligen att dom är bra.
Min valp är 17 veckor och vi har just anmält oss till en valpkurs. Jag väntade eftersom vi varit mycket i sommarstugan under sommaren - Då hade vi missat så många gånger.