Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 1431 ggr
[JeanetteK]
0

Det blev aldrig någon valp...

Vi skulle äntligen få hem vår valp Zorro - världens finaste flatcoated retrievervalp. Men bara några dagar innan han kom hem ringde uppfödaren och var helt förstörd. De hade hittat en knöl på han en framben, ungefär vid armbågen. Vi var med hos veterinären och röntgade honom och det visade sig att det ena benet i frambenet hade vuxit för snabbt och "hoppat ur" armbågsleden. Vi bad om både ett och två utlåtanden från olika veterinärer men alla sa samma sak - det går inte att få det här bra. Eftersom det är en stor och aktiv ras måste han kunna använda sina ben. Efter stor vånda tog vi beslutet att avliva honom. Det var ett fruktansvärt beslut att ta. Att berätta för sonen var ännu värre… Men jag är tacksam för att jag fick lära känna honom. Underbarare valp finns inte och när detta lagt sig ska jag leta upp en annan flatcoated retrivervalp.

Vi saknar dig Zorro.

/Jeanette

alskadeida
0

Hej.

Beklagar sorgen.

Va hade en Chihuahua valp som bara blev 14 veckor.

Han hade leverfel och var döeden från den dagen han föddes.

Vi fick 2 veckor tillsammans med honom innan han somnade in.

Sedan dess har vi inte vågat skaffat en ny valp.

Detta var i januari.

Dagarna innan dottern fyllde 1 år.

Jag vet hur jobbigt det är att ta ett beslut, men man får inte vara ego och tänka på sig själv utan hunden. Ni gjorde rätt.

Kram

gejsa
0

Men gud vad jobbigt. Stackars er och valpen.

SaraC
0

Nej vad jobbigt! Jättetråkigt Rynkar på näsan

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[SusannaK]
0

Beklagar….jag vet ju hur man längtar och väntar…Rynkar på näsan

Kram

[JeanetteK]
0

#1 Tack för dina ord. Jag tror också att det var rätt beslut, men det gör ju ändå ont. Beklagar er förlust. Stackars lilla valp…och er. Förstår hur ni känner ang skaffa en ny valp.

# 2-4 Ja, det är sånt slöseri på en underbar hund. Tack för era svar.

kram /Jeanette

[JeanetteK]
0

Man kan inte låta bli att kika på andra liknande hundar och fundera hur stor han hade varit idag.

[jakke94]
0

stackare =( beklagar sorgen.. vi hade en clumber valp född 04 och hon dog som valp, två månader efter vi fått henne, hon dog av HCC så antagligen hade inte vaccinet tagit ordentligt =(

men om ni vill så har jag några kennlar av flatcoated som jag kan rekomendera dej då vi var uppfödare av rasen innan.. du kan PM:a mig då, om inte din uppfödare som hade denna valpen ska ha en till kull snart…

[JeanetteK]
0

#7 Tusen tack! Vad gulligt av dig! Vi behöver lite tid att komma vidare först, men sen jättegärna. Jag skickar pm till dig!

Vad sorgligt med er lilla valp. Kan tro att det är ännu värre när man hunnit få hem den.

kram /jeanette

[jakke94]
0

#8 aa vi tar det via PM ..:P jo det är ju bra om man hinner komma över sin andra hund först.. så man sedan kan fokusera på den nya :P

Bleenda
0

En eloge till både uppfödare, veterinär och till er själva som tog detta beslut. Det är så lätt att vilja försöka få det bra mot alla odds på valpens bekostnad.

Hoppas ni får tag på en liten flatvalp snart igen.

Vi fick ta bort en liten stövarvalp på 5 veckor med brock på matstrupen. Pigg och fruktansvärt söt. Men fick inte behålla maten.

[JeanetteK]
0

#10 Tack! Det känns verkligen skönt att få höra fler säga att det var rätt beslut. Det kändes som en mardröm. Framför allt uppfödaren var helt otroligt bra! Hon har stöttat oss hela vägen från det vi valde honom tills vi sa adjö till honom.

Tråkigt att höra om er lilla valp. Rynkar på näsan

kram/jeanette

destroyed
0

usch vad hemskt..

Taci
0

Åh vad fruktansvärt att få sin dröm krossad på det där viset. Men jag tycker det låter som det var det rätta beslutet, o det måste ju iaf kännas bra någonstans längst in.

Jag hoppas ni hittar en minst lika underbar valp när ni känner er redo!

Kram!

Ricko
0

Sorligt! Min pappas kompis skulle köpa en Border collie valp men några dagar innan dom skulle hämta han ringde dom och sa att grannens hund hade bitit ihjäl han.. Så nu har dom bara en Sibbe. Men i höst ska Niico(som sibben heter) paras med en helvit husky m. blåa ögon och då ska dom behålla en från den kullen istället..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jonna75
0

Beklagar verkligen eran förlust. Jag håller verkligen tummarna för er då den dagen kommer när ni kommer skaffa en ny.

Kramar Jeanette med Sammisar

gris3n
0

men uch va tråkit :(

lider med alla som förlorat sina hundar i onödan :(

monicany
0

Lider med er men tycker att ni tagit rätt beslut, det kan inte varit lätt att ta det. Önskar för min del att det tar många år innan man måste ta ett sådant beslut.

[JeanetteK]
0

Tack för alla fina ord. De betyder mycket!

kram /jeanette