Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1589 ggr
Royalz
0

Hur gör ni för att få valpen rumsren?

Ibland är min valp hopplös och kissar inne 5ggr på en kvart. Och ibland bara 2ggr per dag.

Tar ut honom varje gång han har ätit, sovit och lekt. Och varje gång han kissar inne går vi ut med han så han får kissa ute och sen får han komma in.

Han är snart 10v.

Hur gör/gjorde ni?

[SusannaK]
0

Bellman var 10 veckor när han kom till oss. Nu är han 13 veckor. Han har hela tiden visat oss att han ska ut. Han börja vanka av o an o går till dörren. Det har hänt ett par olyckor men då har jag inte varit med o sett för då blir det alltid vid dörren han sätter sig…närmast ut.

Det vi gör är att gå ut mycket. Efter sömn…mat…lek…o att vi tittar på hans beteende helt enkelt. Dom brukar ju börja vanka av o an o kör ner nosen i golvet. Sen så bor vi i hus på landet så det är ju lätt att bara öppna dörren så är man ute.

Ni bor i lägenhet eller? Det går ju inte lika fort att komma ut då heller.

Jag vet dock att Gustav vår basset hound var svår att få rumsren….som vi höll på med honom :) *he he*…

Så det är så individuellt.

Nikkis
0

Luuugn och fiiin nu!Flört

10 v är Ingen ålder, lite mer än så får man ge sig till tåls.
Nu hade jag iofs supervalpen, kan räkna på en hands fingrar hur få olyckor det skett inomhus, detta visserligen under hela hans livstid! (Han är 2 år idag).
Men han är nog ett undantag än en regel, så han räknas inte, haha.Oskyldig

Men det är bara att fortsätta som du gör. Lyft upp honom när det är dax att gå ut, på såvis så 'stoppar' det nödigheten för stunden, och man då vinner lite tid på att kuta ut och minimerar risken att det sker en olycka.
Man kan också gå ut även om det Inte 'är dax för kiss', detta för att få valpen att faktiskt känna efter "Är jag kissnödig?" och passar på att kissa. Massa beröm alltid när dom kissat ute.

Sen är det så himla individuellt också, som sagt min var rena wonder-puppy, medans jag hört om folk vars hundar inte blivit rumsrena förens över 1 års ålder…

Royalz
0

Nej, vi bor i hus :)

Men har rätt många trappor upp till huset så det är inte bara att öppna dörren :p

Han nosar väldigt ofta i golvet för att han letar efter godis, så det är inte så lätt att veta om han nosar för att han är nödig eller ej :p