Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2591 ggr
Kaninisen
0

Blöt hund

Finns det några knep för att få bort den hemska lukten som kommer när hunden är blöt?

Torkar vovven så gott jag kan men den där pälsen är inte att leka med! ;)

AnneN
0

Föna hunden torr, det är nog enda sättet jag vet att bli av med blöthundlukten snabbt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gluskap
0

Som tur är så luktar inte min hund när hon är blöt!
Jag avskydde alltid när min mosters labbe skulle ligga under köksbordet när hon var våt och man skulle äta.

Kaninisen
0

#2 Denna hund ska lägga sig på min matta precis nedanför min säng, nästan så att det blir svårt att andas! ^^

Gluskap
0

Usch fy. Hur underbara hundar än är så klöks jag av blöt hundlukt! Men tror också jag hade valt hårfön!

Kaninisen
0

#4 Tänkte testa det ikväll, kan ta en stund men det är det verkligen värt! :)

Friida
0

Regnoverall!

Taci
0

#6, det passar ju inte alltid, när man ska bada hunden tex ;) Stod ju inte i vilket sammanhand hunden blev blöt :) Om det regnar ute så är regntäcke dock en väldigt smidig lösning!

Magdalenaa
0

Ja föna gör jag :) För vi badar han en gång i veckan för han är sååå lortig. Han är då en vit Pudel, haha ! :) Som är galen att springa i jord!!! VI måste dock spola hans ben minst 4 gånger om dagen för att han kissar på dom, inte så nice. Men då så handuks torkar vi bena och står ut med den svaga doften av blöt hund.För de oftast bara ett ben, och då blöter vi ju bara baksidan av benet.

Simmi
0

Luktar din Pudel "blöt hund"? Min luktar inget när hon är blöt men det kanske är induviduellt. Iof skrev du ju att han bara luktade svagt… ^^

Du gör det verkligen bra som inte blir galen med en vit pälshund Glad
Min är aprikos och jag tyckar att det är nog jobbigt, men smuts syns ju inte på långa vägar lika bra i den pälsen som i en vit.

Kaninisen
0

#5 Jo, hade väl varit något att köpa men nu ska jag bara ha hunden tills på måndag/tisdag. Nu har det dock slutat regna, annars får jag väl testa att föna.

Tack för tipsen!

Magdalenaa
0

#9, Ja de luktar bara svagt blöthund. Knappt så man känner de, men de luktar :) Men den värsta tiden att ha hund är nog ändå när slasktiden kommer och hunden blir allldeles lerig på hela bena och allt! Usch den tiden är inge rolig alls.  På Chabo som är vit, där vill jag lova att ALLT syns….

Kaninisen
0

#11 Låter  mysigt! ; )

fredrikaa
0

#11 Chabo är mysig, :) Min lilla lillsnorre:!)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Magdalenaa
0

#13 Han ligger just nu på mig i sängen och sover :) haha! nej han e min lilla lillsnorre :D

fredrikaa
0

#14 han kommer nog till mig i natt och sover. :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Kaninisen
0

#14 #15 Är ni syskon? ;)

fredrikaa
0

#16  Japp :) trillingar rättare sagt. Cool

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se