Ras?
Hej!
Förlänge sen så köpte vi en omplacerings hund.Dom visste inte rasen men vi trodde det var en blandning mellan schäfer och labrador.
En gång så sprang hon ifrån oss när hon var lös och kom tillbaka lite senare med en flock hjortar , som hon vallade.Sen när hon var yngre så sprang hon efter flygplan och bilar , mm.Hon har visat tendesnser på att hon är en bordercollie, men vi är ju inte säkra , vet ni vad det kan vara för raser?
//Anna (hoppas ni förstår min konstiga text
)

tror starkt på kelpie, en mellanstor vallhund med ett "rävliknande ansikte" och stående öron, oftast svart eller leverbrun men finns i lite oliak färger :P
(schäfer är i grund och botten en vallhund, dock tror jag ej många har kvar vallinstinkten)
är det inte schäfern som är en herdehund? ingen vallhund? eller är jag ute och snurrar :P hih
men jag tror nog också att det kan vara schäfer och kelpie :) men iallafall så är hunden mycket mycket söt och fin :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vallning är ett jaktbeteende.
Min LABRADOR har vissa "vallbeteenden", och med tanke på er hunds utseende skulle jag helt klart säga att det med största sannolikhet är en Schabrador (Sch/Lab) ni har!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Tror ni har en Kelpieblandning :)

Tror på schäfer/kelpie, ingen bordercollie i sikte vad jag kan se. Tyskans schaf betyder får och jag har för mig att den ursprungliga, långhåriga schäfern användes som vallhund.
Det kan ju finnas raser i en blandras som inte alls visar sig till det yttre. Det har jag fått erfara!

Jag tycker att den ser ut som schäfer/labbe. Tror att beteendet kan komma från någon a de raserna också.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tycker det ser ut som schäfer/labbe, tack vare att den är rätt kraftig..