Min Polska älskling :-)
Jag tänkte presentera min älskling då detta inte är gjort än.
Salsa heter hon och är ca 3 år gammal.
Hon är en hittehund från Polen och jag hämtade hem henne därifrån för lite mer än 2 år sedan. Hittade henne då jag jobbar som volontär för en djurskyddsorganisation i Polen.
Hon var en rädd och otrygg och mager stackare när hon kom och idag är hon den bästa hund jag någonsin haft.
Hon har mer energi än vad jag trodde var möjligt hos en hund och älskar att jobba. Vi har nu kört igång med Tävlingslydnad men har även hållt på lite med Rallylydnad och blodspår.
Hon brukar vara med på jobbet (jag är hundinstruktör) och är en riktigt duktig diplomathund! :-)
Vad roligt att det går så bra för er! Är så härligt att jobba med en hund som älskar det!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

så kul:)

Åh, en sån stilig hund :D
Vad roligt att det går bra för er, och att Salsa mår bra :)
Jag vill också ta hand om en hund från polen/irland/spanien..
Men gud så fin hon verkar! :D Har du ingen helkroppsbild att visa?

Superfin hund :)!
Vad tror du det e för raser i henne?
Verkligen ett utseende på en hund jag skulle kunna tänka mig :D Älskar rynkorna och det smala ansiktet! Just like my very own Basenji :'D
#9: De tror att det är någon bullras, pga hennes breda framdel och stora och breda pannben. Men med extremt stor sannorlikhet är det Pinscher i henne. Jag, som haft mycket med pinscher och göra kan inte annt än att hålla med!
Tack! :-)
Ja där finns mycket likheter med en Pinscher i henne : ) Hur stor är hon?
Bilden där hun sitter och kollar in i kemeran ser konstig ut.
Ser ut som om du har klippt in ett ansikte och hals från en annan hund.
Men hun e jätte fin
tror att gatuhundar e bra hundar då dom kan hundspråket och e vana vid att leva i flock
#13: Alla gatuhundar lever absolut inte i flock.
Hon var extremt osäker på alla hundar när hon kom!
Men ja, hon är extremt signalkänslig så den delen är ju rätt.