En fråga.
Hugos testiklar har inte "ramlat ner" än, han är 16 veckor.. Har hört att dom oftast ramlar ner vid 8 veckor.. Är detta normalt? 
Min hane har bara en kula nere, och trillar den inte ner innan han är 6 månader måste vi kastrera honom för det är stor risk för tumörer när kulorna inte är nere.

Det är lugnt ett tag till, men håll lite koll på hans testiklar, för trillar de inte ner så är det lämpligast med en kastrering.
De allra flesta normala hanhundar har dem dock nere vid 3 månaders ålder. I vissa raser och vissa linjer förekommer individer som har en senare testikelnedvandring. Det är svårt att dra en säker gräns för vad som kan anses vara normalt. På SKK:s registreringsbevis finns en ruta där veterinären noterar hundens testikelstatus. Denna ska vara kontrollerad efter 6 månaders ålder. Problem uppstår om hunden uppnår könsmognad utan att båda testiklarna är på plats.
≧◔◡◔≦
Okej, tack för svaren 

Ge e-vitamin, jag körde groddolja när Egos kulor började vandra upp och ner. Fick tipset av en trimmare/uppfödare, och det fungerade toppen. Hans kulor åkte ner i påsen och stannade där egfter en vecka, ytterligare nån vecka gav vi oljan för att vara säkra.
Det är ju nyttigt för hunden i största allmänhet oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#5 Ska testa det! 
#5 Hur mkt kostar en sån flaska(?) föressten??
Och vart kan man köpa det?

Jag köpte min på en djuraffär, där de har mycket hästsaker, det är emins groddolja för häst som är billigast, tror jag. Det finns vetegroddolja oxå, som är mycket dyrare. Minns dock inte vad det kostade… Inte hutlöst i alla fall, kanske en hundring eller mindre för 500 ml.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#8 Okej, tack tack =)