Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1093 ggr
KallblodsLotten
0

Hundinstruktörs utbildning

Jag har kollat runt vart man kan utbilda sig till instruktör. Men hittar inga utbildningar. Är dte någon som vet var man kan vända sig?

Skulle vara super kul att få gå en sån utbildning.

MVH

Anna

Eriiccaa
0

Vet att hundutbildningsgruppen har instruktör utbildningar. Tror dom ligget i Avesta ( Inte helt säker )

Vattnadal
0

#1 Nästan rätt, utanför Alvesta. De har först HUND3, som är en fördjupad hundägarutbildning. Den bör alla gå, tycker jag! När man har den grunden kan man sedan söka in på deras instruktör, som kallas hundkursledarutbildning, och sedan problemhundsutredare. De har även fler utbildningar.

LÄNK

Rekommendas varmt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KallblodsLotten
0

Tack! Ska genast kolla in det. Synd bara att det är så himla långt dit (bor i sundsvall).

Vattnadal
0

HUND3 kör de i Sthlm oxå, inte riktigt lika långt.

Jag har tagit bilen ner, och jag har bara 70 mil enkel resa. Fast det har varit värt alla dessa långa timmar vid ratten och alla kronor jag tankat för.

En utbildning där man lär sig att tänka själv istället för att stöpa alla i samma form känns bäst, tycker jag.

MVH Elin

Zebben
0

Som Vattnadal så kan jag mkt varmt rekommendera deras utbildningar. Har gått både HUND3, instruktör och problemhunsinstrktör. Mkt bra!

FijaLi
0

Kostar dessa utbildningar? Eller bara studiemedel? Kan man söka CSN-bidrag/lån?

Tycker det var dåligt med information på deras sida.

Vattnadal
0

Då det är privata utbildningar kostar det. Jag betalade 1700 per delkurs på instruktörsutbildningen.

Du kan troligen inte söka bidrag heller, då det är på halvfart. Snåla ihop avgifterna och jobba under tiden, typ!

MVH Elin

Zebben
0

#6 ja, deras hemsida är rätt kass. Men de är inte så mkt för datorer. Tungan ute  Men ring/maila dem så kan Du få papper hemskickat.

De är inte dyrare än andra instruktörsutbildningar. Kostar ca 1700/delkurs och det är i instruktörsutbilningen ca 7 tillfällen. Kan kolla upp det mer noga om Du vill. Sen måste Du ju gå deras Hund3 för att få gå instruktör.

Men jag kan säga att det är värt varje krona. Mkt bra utbildning!

Vattnadal
0

Hund3 kostar mindre per delkurs, sen var det i alla fall 1700 per delkurs och så adventure dog conferense i december för under tusenlappen.

MVH Elin

rottizz
0

Har du kollat med brukshundsklubben där du bor? De har ibland sånna utbildningar. Annars är det väl Hundutbildningsgruppen samt hundens hus som har mest sånna kurser