Hundar iFokus

Hundar

Etikett: sajten-och-ifokus
Läst 2857 ggr
Nikkis
0

Vad mkt daltande det har blivit här!?

Jag trodde helt ärligt att detta var ett diskussionsforum, men tydligen så är det en blandning mellan det och något annatObestämd … Typ Blogg?

På bara några dagar har flera Intressanta och diskussgivande trådar låsts, på TS begäran - INTE för att någon betett sig dumt eller så. Förvånad

Jag fattar inte riktigt grejen om jag ska vara ärlig, varför ens starta tråd om man är så himla känslig, och varför låses trådarna för minsta lilla?

På andra forum så är det sällan trådar låses på TS begäran eller dyl, utan här är det - ger man in sig i leken, får man leken tåla!
Dvs, när ingen går över gränsen och alla diskuterar schysst så är det ingen idé att låsa.
Men så är det inte här.

Varför ska en hel tråd där flera diskuterar på en bra nivå, låsas pga EN person? Då kan denna istället lämna tråden så kan övriga diskutera!
Fan så töntigt, ursäkta språket…

Varför är man ens på ett forum om man är så… Mentalt instabil eller vad man nu ska säga…

För som sagt, jag trodde detta var ett diskussions forum, men det finns Typ Inga trådar som är intressanta eller givande.
Bara en massa gulli-gull i form av, "Åh titta påå min söta lilla valp", "Kolla jag pillade mig i naveln idag, det kom lite ludd - se bild" osv. Sen så när en 'Riktig' tråd äntligen kommer upp, ja då är det Game over innan det ens börjat.

Är detta något som enbart jag har upplevt och typ stör mig på, eller vad säger ni övriga?
Samt vad säger medarbetarna/sajtvärd som faktiskt ser till att det blir såhär?
Glad

Notera nu att jag INTE menar något illa eller pekar ut någon!
Men jag undrar då det är frustrerande när det blir såhär, för absolut ingenting!
Okey om trådar verkligen spårar ur….

frontera
0

Håller med

destroyed
0

håller med

Xondah
0

Håller med.

Tazzar
0

Alla vet ju inte hur debatter och forum fungerar och tar åt sig personligt väldigt lätt.

Alla klarar inte av när folk använder negativa ord som "#*siffra* jag tycker att det är dumt att tänka/skriva så här" (vissa tolkar det som ett pek med pekpinnen - "Du är dum som…") eller att använda svordommar t.ex. i samband med en viss sorts avel som personen i fråga är för.

Alla förstår inte att en del kanske pratar på ett visst sätt utan att det är "fel" på personen de skriver till.

Men själv har jag inte sett någon tråd som låst "bara sådär", bara trådar där trådstartaren tagit illa upp av en del inlägg (som kanske skulle kunnat skrivits på ett annat sätt).

Samtidigt undrar jag, varför ska man ha kvar/inte låsa en tråd där trådskaparen blir ledsen över svaren..?
Antagligen handlar det väl oftast om att trådskaparen har en annan och med annorlunda syn på en sak och mestadels får svar från personer med en mer vanlig syn på saken, och ibland där får en liten pekpinne på sig, har man kvar tråden som olåst kommer det väl bara bli ännu fler svar från personer med denna "normala syn" och fler pekpinnar. Och då kommer TS bara känna sig mer "ovälkommen med sina ovanliga åsikter".

Alla ska väl få säga stop när de inte klarar mer? Glad

SaraC
0

Jag har låst en del trådar efter önskan från trådskaparen. Igår låste jag en tråd på TS önskan och den gången handlade tråden om TS hemsida, en sådan tråd tycker jag är personlig och en sådan har man rätt att få låst om man vill. Mer "opersonliga" trådar där det diskuteras ämnen generellt låser jag inte om jag inte anser att det är nödvändigt.

Medlemmar kommer alltid att ogilla våra beslut, vi kan inte göra alla nöjda jämt utan försöker hela tiden agera efter vad vi tror är sajtens bästa. Självklart vill vi inte stävja intressanta diskussioner, men det viktigaste för oss är att se till att skrivreglerna följs. Hellre en låst tråd än bråk.

Om alla medlemmar följde skrivreglerna så skulle vi inte behöva låsa eller ta bort trådar.

Tycker man att en låst tråd var intressant och vill fortsätta diskussionen så är det fritt fram att skapa en ny tråd om samma ämne.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[SusannaK]
0

Ja, jag kan tycka tonen kan bli bedrövlig här men då kan man kanske be personen ifråga lämna tråden istället.

Inte sällan det blir person angrepp och utskrattningar åt andra som har en annan åsikt en sig själv.

Är det återkommande samma personer så får man väl ge en varning, om inte det hjälper så  är det bara o lämna stället. Så går det iaf till på forumet som jag är modd på. (inget hundforum)

SaraC
0

#6 Vi ger också varningar och utdelar skriv/besöksförbud, men det sker privat Flört

[SusannaK]
0

#7 Ok…Glad…! Ja det får ju såklart göras privatFlört

Annars tycker jag det här forumet är bra o att ni Medarbetare gör ett jättejobb!

Taci
0

Jag håller absolut med!

Jag försökte ta upp det här snacket inne på Kanin, eftersom det är 10 ggr värre daltandes där inne. TS skriver en fråga, någon svarar på den, börjar man diskutera får man utskällning. Det roliga ÄR ju att diskutera,  att argumentera för sin åsikt o utbyta erfarenheter/åsikter osv! Vad är det för roligt i ett forum där alla bara sitter o håller med varandra o inte pratar om något givande?

Taci
0

#4, fast vadå, inte är det väl så att bara för man startar en tråd så äger man alla rättigheter till tråden o är dess chef? Jag säger som Nikkis, skapar man en tråd som man inte gillar svaren i så är det bara att lämna! Blir man så ledsen behöver man inte gå in i tråden, då kan man skapa en ny o kanske omformulera grund-inlägget, så kanske svaren blir andra, vem vet? Varför låsa en hel tråd där kanske 30 personer diskuterar för att EN person inte gillar snacket?

Jag håller med Eros om att denna tråd om just ens egna hemsida är ju så pass personlig, att det kan man faktiskt få avgöra om man vill få den låst eller inte, då det ENBART handlar om dig o din hemsida. Men ett allmänt ämne, som tex blandraser som jag antar är en orsak till denna diskussion, tycker jag inte man har rätt att be få låst. Som sagt, har man gett sig in i leken o startat diskussion så får man väl tåla det också!

[SusannaK]
0

Tror knappast det handlar om att man inte får diskutera….men sättet det diskuteras på är IBLAND under all kritik.

Jag tycker om att diskutera men man behöver inte vara dum i mun för att få igenom sin åsikt. Det tyder på stor omogenhet tycker jag. Om man måste svära och förklara bokstavligt hur dum en annan människa måste vara för att man inte delar samma åsikt?

Jag har då sett det hända vid ett flertal ggr här….

Nikkis
0

Taci, du beskriver precis det jag också tycker och tänker.Glad

Fast neeej, jag håller inte riktigt med där.
Om jag nu startar en tråd om ett visst ämne, isynnerlighet en omröstningstråd eller så - är det ju bara dumt av mig själv att ta svaren personligt trots att man inte ens blivit nämnd.

Men visst blir det en annan sak om ngn faktiskt Är dum/skriver på fel sett, men då tycker jag att modd. ska komma in i tråden och ge alla en chans till i form om en allmän varning, vilket dom också gör i vissa trådar. Men inte låsa den direkt då TS känner sig träffad, för ämnet/diskussionen i sig kan vara mkt givande.

Likaså ser jag väldigt gärna att olika diskussioner kan utveckla sig.
För det är precis som Taci skrev, ska 30 pers. bli lidande för att EN tar åt sig, utan att det för den sakens skull ens skett något påhopp?

TS är inte alltid trådens 'boss' och kan således inte bestämma vem som får skiva och vad som får skrivas eftersom det är ett öppet diskussionsforum. iaf det jag trodde att det var.

Säga stopp kan man göra i form av att lämna tråden om man nu inte klarar diskussionen, eller säga till om ngn varit 'dum'.

Nikkis
0

Nu hade jag visserligen inte den tråden du beskriver i åtanke, utan två andra om man ska dra det så långt.

För visst är det en annan sak om det gäller trådar med privata hemsidor, för då blir det just mer 'personligt', även om man fortfarande kan komma med konstruktiv kritik om TS nu har bett om det…

Men som jag skrev i #12 är ju där skon klämmer. Visst förstår jag att man inte kan göra alla nöjda och glada, men när det är majoriteten som drar nytta av en tråd är det ju bara dumt att låsa den pga En person som av ngn anledning har tagit illa vid sig.

SaraC
0

Ja, jag tycker också att det är tråkigt att diskussioner inte kan föras när det är intressanta och viktiga ämnen som tas upp.

Men, som tidigare sagt, eftersom alla inte kan följa skrivreglerna så måste vi ibland låsa/ta bort trådar. Och självklart även tala privat med en del medlemmar.

#8 Tack för det!! Glad

#13 Att jag tog upp den tråden var bara för att ta ett exempel på "personliga" trådar. Jag låster inte trådar för att en person tagit illa vid sig eller likande, det är en missuppfattning. Låser jag en tråd så är det för att en eller flera inblandade inte följer skrivreglerna. Om det inte som i exemplet, är en tråd av mer personlig karaktär.

Tazzar
0

#10 & 12 Hm, ja jag förstår hur ni tänker.

Men så finns det personer som är mer känsliga. Liksom som ni finns som inte tar åt er av vad andra skriver, lika fort.

Om det är en känslig som startat tråden, varför måste den då vara kvar? Om det är 30 mot en, och den ensamma försvinner, vad är det då för vits med en tråd med 30 likgiltiga?

Liksom vissa andra forum har "denna tråd är gammal och därmed stängd" - då man man kanske se en sådan tråd som TS beskriver som "gammal" och inget mer att diskutera.

Själv tror jag att den som startar en tråd den senare inte klarar av kanske lär sig hur forum fungerar på kuppen, varför ska man då inte få en chans att få hoppa av?

Varför vill man fortsätta förklara för en trådskapare sitt "normala tycke och att det här är rätt" när trådskaparen inte orkar debattera mer?

Själv tycker jag att man har den tråd man har skapat.
Vill någon fortsätta diskussionen och känner att man klarar det, så kan man starta en ny tråd, som #5 skriver, tycker jag.

Men självklart så kan man inte starta tråd, på tråd, på tråd för att sedan surna i "alla" och be om att man ska låsa "alla" trådar man gör. Om det är så ni menar?

Nikkis
0

Men näääe, för då kommer vi ha 1237545233 med trådar om samma/likande ämne om alla TS plötsligt inte vill vara med längre.

Alla är väl inte likgiltiga?
När man disk. ett ämne så disk. man ju utefter det man själv tycker, tänker och vet.
Nu menar jag inte gulli-gulltrådar med massa valpbilder eller trådar där TS frågar om en specifik sak över sin hund/annat som rör denne själv, t ex tips och råd och man redan fått ett svar på frågan/orna.

Utan nu tänker jag mer på lite hetare ämnen som skapar debatter!

T ex kamphundar, blandraser, avel och dyl.
Ska dessa trådar stängas när dom är heta och aktiva för att TS (En person) inte håller med/känner sig påhoppad fastän vederbörande inte ens har nämnts?
Utan där 10 tal med pers. aktivt diskuterar "vara eller icke vara" med varandra.

Tazzar
0

#16 Okej, ja menar du sådana trådar där TS har fler på sin sida så förstår jag precis.

Först så trodde jag att du menade TS mot 30 + en lite "finare" typ av personangrepp. (Det där du gjorde för 3 år sedan, vilket syfte hade du … jahaa nu vill du inte berätta antagligen för att du…") (större personangrepp raderas ju utan att ifrågasättas förhoppningsvis).

Men om du menar så som du skrev nu, då håller jag med dig.

Craz-y
0

*någon kanske redan har nämnt det, orkar inte läsa allt*

Om man känner att man inte vill ha något med en tråd att göra längre så är det bara att skriva "nu lämnar jag tråden" och sedan skiter i att följa den.
Samma sak om man känner sig påhoppad. "hejdå nu lämnar jag tråden"

Är det så svårt? Då slipper man förstöra för dom som vill fortsätta diskutera.

Nikkis
0

Precis så jag menar!Skrattande

Ja men visst, det ska inte vara svårare än så.

[jakke94]
0

håller med.. fast tycker endå Medarbetare och Sajtvärd gör ett bra jobb! :P

Nikkis
0

Ja självklart gör dom det! Inget snack om den saken.

Men det är just att det iblaaaand *iaf på siståndet* har varit lite väl många intressanta trådar som låsts för 'ingenting'…

Christelle
0

Hm lite konstigt att detta kommer upp nu bara för jag ville låsa tråden, så jag ska vell förmodligen ta åt mig då Nikkis? Men tråkigt att du inte kan PMa mig och fråga varför (om nu detta är riktat mot bla mig). Jag valde att låsa tråden om syn på blandras för att jag upplevde att den spårade ur och blev otrevlig. Jag blev också personligt påhoppad och det är ju trist. Hade annars gärna pratat vidare om frågan. Vill inte skapa otrevligheter på forumet och därför låste jag tråden. Om ni andra nu tycker det är intressant att prata om detta ämne så starta en ny tråd med samma fråga.

Men jag ber om ursäkt om jag stött mig med flera nu bara för att jag valde att låsa denna tråd. Hoppas ni får fler intressanta ämnen att tala om. Tycker att du Nikkis kan starta en ny tråd med de saker du och andra vill prata om och bestäm er för att inte låsa den om det nu inte bryter mot forumets regler.

Sen tycker jag ärligt talat inte det är så snällt att kalla dom som vill låsa trådar för menalt instabil, och det tycker jag du kan be om ursäkt för! Du känner inte mig (eller alla andra som låst trådar) och sådana saker säger man inte och om du nu vill framföra det kan du göra det till mig eller dom privat. Du kan ju få mitt nummer eller mail eller som sagt PMa mig istället för dömma människor efter en tråd. Det är precis pga utav sådana saker som du säger man låser trådar. Alla bör snacka snällt (med god ton) och inte otrevligt så kanske inte trådar låses.

Och har ni något problem med något jag gör så kan ni ju PMa mig istället :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

psyko
0

Vad är det för daltande att om man lägger upp en bild på sin valp och får komlimanger för den? Är att vara snäll är det att dalta?

Jag tycker att det är en självklarhet att man ska kunna be någon att låsa ens tråd om man tycker att det börjar bli en otäck stämning därinne. Att diskutera är när man berättar sina åsikter för varandra men även respekterar den andres åsikt och att man inte klankar ner på varandra.

Taci
0

Jag bara undrar om det står någonstans i reglerna att den som skapar tråden äger rättigheterna till den o avgör huruvida den ska vara igång, vad som får sägas o om den ska låsas!? Nu frågar jag Sajtvärd och Medarbetare alltså, för jag undrar verkligen om det är på det här viset, eftersom folk får det att låta så.

#22, låter så himla konstigt när du säger att DU valde att låsa tråden osv. Du är varken Sajtvärd eller Medarbetare o kan alltså inte låsa någon tråd. Sedan tar du än en gång saker personligt. Denna tråd handlar inte om Dig, den handlar om hur stämningen o saker o ting sköts på hundar.ifokus. Så ser jag det iaf, jag ser inte att det någonstans i #0 står att detta handlar om dig. Däremot så tror jag att bland annat "din" tråd kan vara droppen som fick bägaren att rinna över, angående allt detta :)

SaraC
0

#24 Nej, det finns inga sådan regler. Du hittar svaret på den frågan i mitt inlägg #5.

Christelle
0

Nej jag har inte låst tråden men sajtvärden gjorde detta pga av otrevligheter och personliga påhopp. Tråden låstets altså på min begäran och gör det då att den som låser tråden altså sajtvärden i denna fråga är mentalt instabil? Inte direkt trevligt sagt. så jag tycker att ska man prata om en sak behöver man inte tycka lika men man behöver inte bete sig otrevligtför att få fram sin åsikt heller. Jag tror ju att det förmodligen snackas om tråden jag skapade men nu är den ju låst så nu kan ni gå vidare och skapa en liknande tråd om ni nu tycker att det är intressant.

Taci
0

#25, ok. Så ni låser o så får någon annan skapa en ny tråd isf, om jag förstått det rätt?

#26, Jag tänker inte svara på det då det inte är jag som uttryckt det så, därför är det inte min sak att svara på.

Jag tycker bara att det är Du som gör det till något personligt, o tar det som personliga påhopp, fastän det inte alls handlar om dig. Utan som i det här fallet om blandraser o bara för att du har blandraser så tycker du att det är personliga påhopp om någon skriver negativt om blandraser. Känns inte som du förstått begreppet riktigt :)

Men nu åter till ämnet, om allt daltande ;)

Christelle
0

#27 Nej jag har inte sagt att du ska svara på det heller. Eftersom det inte är du som sagt det.

Ja men om du tycker så så får det stå för dig. Tycker att man kan prata med folk på ett civiliserat sätt och man behöver inte vara otrevlig.

#24 Näe det står inte mitt namn på #0 inlägg men det hon skriver om har ju jag gjort och hon menar säkert inte bara mig men jag bad ju om att låsa en tråd altså menar hon förmodligen mig bland annat?
Har sen också frågat om hon menar mig!

[jakke94]
0

#22 ehh.. TS skrev ingenting om dej ? det är ett flertal trådar som låst på sistånde.. du behöver ju inte bli sur bara för att du "antar" att TS kanske menade dej..

Christelle
0

#29 Nej men jag låste en tråd som hon diskuterade i och då är det klart jag tar åt mig om den tråden låstes idag och hon skriver sen detta inlägg. Men om du sen läser lite tydligare så skrev jag; "Hm lite konstigt att detta kommer upp nu bara för jag ville låsa tråden, så jag ska vell förmodligen ta åt mig då Nikkis?". Altså frågade jag om det handlade om mig och sa inte att det gjorde det

SaraC
0

#27 Jag låser om det är en tråd med "personligt innehåll", annars låser jag inte om jag inte anser det nödvändigt. Alltså, om någon ber mig låsa en tråd så kan jag göra det för att jag anser det nödvändigt, även om jag samtidigt blivit bedd att göra det. Och ibland låser jag inte, även om jag blivit tillbedd.

Hur Zebben och Kerstin gör vet jag inte.

Maddepadde
0

Kan inte annat än hålla med Nikkis och de andra som står "på samma sida" i diskussionen :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Marylojs
0

Håller verkligen med Nikkis. Detta är ett väldigt konstigt, ulligt och gulligt forum, utan vettigt innehåll och givande diskussioner. Känns inte alls som det ger mig särskilt mycket att vara här längre, och det var väldigt länge sedan jag lärde mig något av det.

[SusannaK]
0

#33 Tillför forumet något vettigt själv då som inte är ulligt o gulligt? Att sitta o klaga hjälper knappast, det är ju medlemmarna som får dra sitt strå till stacken för forumet också…

Mischa
0

Jo, ett forum skall ju tillföra något och ska vara till för debatter.

Gränsen skall dras vid påhopp, att läsa ren pajkastning är aldrig givande.

≧◔◡◔≦

Christelle
0

# 34 håller med fullständigt :).

Om ni nu tycker detta forum är så "ulligt och gulligt" och utan vettigt inehåll så varför är ni då med här? Skapa ett eget forum istället? Ni får för mig gärna stanna här och diskutera om saker men med en vänlig ton :).
Jag tycker att dom som skapat denna typ av forum har gjort ett mycket bra jobb och jag har haft många givande diskussioner och läsning iaf. Sen kan man ju inte behaga alla men då kan man skapa ett eget forum, mitt tips iaf. Hoppas ni hittar mer givande läsning Glad

Taci
0

#36, men suck.. meningen är väl med exempelvis denna tråd att få framföra sin åsikt om siten o vad man kan förbättra? Vi skulle inte vara kvar här om man inte tyckte att den gav någonting alls, men kan man inte få säga sitt om vad som borde bli bättre för det?

O vem har sagt något om killarna bakom iFokus o den som startat hundar? Det är väl ingen som sagt att dom inte gjort ett mycket bra jobb? Förstår inte varför det måste ses allting i svart bara för man framför lite kritik.

Christelle
0

#37 Näe men varför får inte jag säga som jag tycker då :)? så fort jag säger vad jag tycker så är det väldigt svårt att lyssna :).Har inte sagt något  om att de inte får säga sin åsikt och förbättre forumet till de dom tycker är bättre! Jag accepterar att vi är olika och kan förstå om dom inte vill läsa ulligt och gulligt som dom nu säger men då kan man jue också själv göra något för att förbättra det och inte bara klaga.

Taci
0

#38, självklart får du säga vad du tycker!

"Har inte sagt något om att de inte får säga sin åsikt och förbättre forumet till de dom tycker är bättre!"

Ursäkta, men var det inte du som för 2 sekunder sen skrev att vi skulle skapa ett eget forum istället?

"..men då kan man jue också själv göra något för att förbättra det och inte bara klaga."

Men vad tror du det ÄR vi gör? Vi framför våra åsikter för att försöka förbättra siten, för att berätta för Medarbetare o alla andra vad vi tycker om detta om låsta trådar osv? Är det att sitta o klaga? Så fort man skriver något negativt så är man helt plötsligt en klagotant. Folk har så fruktansvärt svårt för alla uttalanden som saknar smile-gubbar och nästintill fjantigt trevlig ton.

Christelle
0

#37 Jag menar att dom som skapar forumet är medlemmarna (dom som skapar tråderna osv) pratar inte om iFokus startarna, tänkte att du kanske förstår mig bättre då :)

Christelle
0

Nej jag sa inte att ni skulle göra det, utan det var ett förslag om ni nu inte gillar detta forum.

Men det är bra att du säger vad du tycker! Go girl. Jag hoppas ni kan få en ändring och blir nöjd med resultatet. Du tar allt jag säger på fel sätt så jag undrar om det ens är någon idé att skriva vidare, du verkar bli väldigt irriterad?
Sen tyckte du att jg tog saker för personligt men verkar som du tar detta väldigt personligt iaf?

Taci
0

#41, Irriterad? Haha, nej verkligen inte.

Det är just det här jag menar med att bara för man inte skriver smile-gubbar varannan mening och skriver "ta nu inte detta på fel sätt, jag menar inget illa", så betraktas man som irriterad eller sur.

TILLÄGG: Personligt? Va? På vilket sätt verkar jag ta det personligt?

Christelle
0

#42 har inget att göra med att du inte skriver smilegubbar. Men det är lungt för mig jag har vettigare saker i livet än att sitta här och tjaffsa och bli missförstådd. Ville bara framföra ett förslag på ett nytt forum på ett vänligt och normalt sätt. För sån är jag (oftast) vänlig. kanske störande vänlig ibland ;). Men ingen är felfri, har mina dåliga dagar jag med

Taci
0

#43, vad har det med att göra då? Och på vilket sätt verkar jag ta det personligt? Jag är bara nyfiken på hur du kan få den uppfattningen.

Christelle
0

Som sagt spelar ingen roll vad jag säger du vänder och vrider på allt och kan inte se saken ur min synvinkel, men det är okej. Om du vill prata vidare så PMa mig istället, denna tråd handlar nu plötsligt om dig och mig så det vandrar ifrån trådens ämne. Har du något du undrar över är du som sagt välkommen att PMa mig.

Nikkis
0

Jag lägger gärna korten på bordet, nu när du ber mig om det.Glad
Ja jag hade Delvis din tråd i åtanke när jag skapade denna tråd.

Detta då ämnet är väldigt intressant att diskutera, det var fler än bara mig som inte uppfattade eller såg dessa otrevligheter som du påstod dig finnas, än mindre påhopp gentemot dig.

Jag blev ärligt lite besviken när jag såg att tråden var låst idag, för jag kunde inte hitta någon anledning till det annat än att Du inte längre ville vara med och tog åt dig.
När det trots allt var Du skapade en omröstningstråd och bad oss motivera våra svar.Glad

I huvudinlägget i denna tråd så skrev jag "Varför är man ens på ett forum om man är så… Mentalt ostabil eller vad man nu ska säga"

Du missuppfattade den meningen, och tog åt dig - igen.
Jag hittade helt enkelt inget mer lämpligt ordval än det där vid skrivande stund, det var Inte så att jag ställde någon form av diagnos på medlemarna här!

Anledningen till att jag inte PM:ade dig är för att jag redan visste din anledning till att du ville få tråden låst. Det var ju för att du av någon anledning kände dig påhoppad i den.

Sen så ville jag höra om andras åsikter om detta, medlemar såsom Medarbetare och därför blev det en tråd.Glad

Ta nu inte detta på fel sett, jag har försökt välja mina ord väl nu så att du inte snedvrider det jag skrivit och får det till att jag är otrevlig eller så, för det är jag inte Flört

Christelle
0

#46 Ja jag är ledsen över att tråden låstes men jag PMade sjtvärd och hon tycket(eftersom hon stängde tråden) att olämpliga saker sagts där. Den stängdes på min begäran och ledsen att jag gjorde dig besviken!
Du får gärna starta en ny tråd med samma fråga och jag lovar att jag inte ska lägga mig i ;).

Hehe jag antar att jag kan vara lite blödig ibland och lite väl lätt att göra ledsen (kanske tar åt mig saker för mycket) och det är något jag får jobba med, så tack för att du påpekar detta och det menar jag.

Men som du vet är vi människor olika och vissa kanske tar en sak som påhopp och andra inte :).

Jag hyser inget agg mot någon här! Jag tycker vi glömmer detta och så kan någon annan starta denna tråd som många tydligen vill prata om. Sen får vi vell alla försöka göra forumet till det bättre. Flört

Taci
0

Vill bara flika in, nu när Christelle skrev att Sajtvärd hade stängt tråden för att olämpliga saker sagts där.. kan inte de personerna/den personen som sagt olämpliga saker få ett PM då? Hur ska man annars veta om man gått över gränsen för vad som är tillåtet att skriva?:P

Nikkis
0

Du misstolkade mig. Jag menade inte att det var något daltande med gulli-gullbilder osv.

Utan daltande med medlemarna som för minsta lilla springer till mamma (medarbetare) och beklagar sig över hur 'dum' någon har varit och ska blåsa och pussa på 'såret'.
Det jag egentligen menar är att intressanta trådar har låsts för att Trådskaparen alt ngn annan person tagit åt sig Trots att denne inte ens blivit omtalad men trots det tyckt att hela världen är dum och tråden ska låsas = alla seriösa som engagerade sig i diskussionen blev lidande för att En person var för känslig.

Är det nu någon som går över gränsen så bör det specifika inlägget redigeras alt. raderas, en "Aja-baja" varning skrivs i tråden och ev. får vederbörande en privat varning om det gått såpass långt.

Men jag tycker det är Fel att låsa en i övrigt fungerande tråd för att EN person inte villl vara med längre - då kan denna lämna tråden och låta oss andra diskutera.

Jag tycker helt enkelt att trådarna låses för enkelt/minsta lilla.(Med undantag för de sk 'personliga' trådarna)
Detta är ett fenomen enbart som finns på HiF, aldrig stött på något likande på andra forum där det gott och väl kan diskuteras hett, men schysst!
Man Måste få göra det, vad är annars vitsen med ett diskussionsforum/debatt?
Att alla ska hålla varann bakom ryggen ocgh hålla med?
Bah, sånt kan man gott vara utan. Jag är säker på att jag talar för andra också nu.

Detta menar jag rent allmänt, Utan att tänka på ngn specifik person.Glad

Christelle
0

#48 det är inte mitt jobb utan sajtvärdarnas :)

Taci
0

#50, jo jag skrev ju inte till dig, jag vet att det inte är ditt jobb. Det var menat till sajtvärd/medarbetare.

Christelle
0

#51 okej ursäkta. du skrev mitt namn i texten du skrev så trodde du talade till mig :), sorry

Marylojs
0

#49 Mig talar du definitivt för.

Ninja
0

Jag tycker det är synd att trådar blir låsta, om det inte är någon som brutit mot sajtens regler. Forum är ju till för att man ska utbyta erfarenheter och information, lära andra och själv lära sig saker, och om trådar blir låsta för att en person tar illa upp/tar något personligt utan att det var menat så då kommer man ju aldrig riktigt till den nivån. Missförstånd går att lösa, men då krävs kommunikation!

Forumets regler gäller ju alla, både trådskapare och de som kommenterar. Nyckeln är forumetikett, nätetikett, netikett eller vad man nu vill kalla det. Att gå in i en diskussion med ett öppet sinne och kunna ändra sin åsikt om någon lägger fram bevis för det, respektera varandras olika åsikter utan att klanka ner på någon för det (i många fall finns det ju inte rätt eller fel) och givetvis _utgå själv från att det någon skrivit är med gott uppsåt!
_Ömsesidig respekt är något som det behövs mer av både på nätet och i verkliga livet..

Nu är det bara alldeles nyligen jag börjat vara lite aktiv här igen, var mer aktiv för några år sedan men ledsnade då eftersom jag då upplevde att det var så få seriösa och vettiga hunddiskussioner.. men nu verkar det blivit bättre igen och det är därför jag vill börja hänga här lite igen. Därför har jag ännu bara sett någon enstaka tråd där TS ber om att få tråden låst av en anledning som gått mig totalt förbi.. så vill inte yttra mig om hur vanligt det är. Vill bara säga att det är väldigt synd!

SaraC
0

Sedan en tid tillbaka har vi varit stenhårda med tillsägelser i trådar, privata varningar, låsning/borttagning av trådar och liknanade. Det var ett beslut vi tog eftersom vi länge dragits med mycket bråk. Då var det istället sådana här trådar där det klagades på att det var bråk och dålig stämning som härjade på forumet, nu verkar det ha gått helt åt andra hållet Cool

Vi låser som sagt inga trådar utan anledning, men har alltså varit superhårda. Och som jag skrev tidigare, känner man att man kan fortsätta diskussionen så är det bara att skapa en ny tråd.

Det vi kan göra är att vara noggrannare när vi granskar en tråd för att besluta hur vi ska agera. Det ni kan göra är att vara noga med att hålla diskussionerna i god ton.

Nikkis
0

Tack för svaret, det var mer eller mindre det jag var ute efter - en Bra förklaring till varför det är som det är.Skrattande

Karmatarerskanise
0

Eros; haha såhär är det alltid. Människor är aldrig nöjda med det de har ;) Antingen är det för mycket bråk, eller så är det för trevligt.

Bleenda
0

MEN, är ni igång här ocksåFörvånad

Taci
0

#58, vad menar du? :S

SaraC
0

#56 Vad bra Glad

#57 Det ligger i människans natur Flört