Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1232 ggr
Zynell
0

En hundras sökes!

För flera år sedan träffade jag en liten vovve och blev väldigt förtjust i rasen! Men nu, när jag tänker ta reda på mer om rasen, så kan jag bara inte komma på vad den heter! Irriterande. Så jag undrar om ni kan hjälpa mig.

Jag söker alltså efter en liten ras. Ganska mycket päls med en väldigt lurvig svans och lurviga öron. Huden var lite av "bollrund". :P Om jag inte minns fel så var nosen ganska liten och kort. Tror inte huden är mycket större än en yorkshireterrier, bara lite.

Någon som kan hjälpa mig?

Ricko
0

Är det nån Bichon? Eller dvärgpudel? Eller Papillion? eller Phalené?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Karizma
0

Bichon låter det som. ett tips är till TS att du googlar fram bilder. på de raser Ricko nu gett dig tips om o sen de andras tips med :)

Karizma
0

Bichon Havanais fast de är itne så bollrunda :)

Zynell
0

#1 Hej och tack för förslagen, men det är tyvärr ingen av dem, tror jag. Det var ingen Pudel i varje fall. Så mycket minns jag. :) Detta var alltså för typ 20 år sedan, så det är inte så lätt att komma ihåg alla detaljer. :P

Ninja
0

Bichon frisé var det som slog mig med, men tydligen inte då.. pomeranian kanske, eller någon annan liten spets? Minns du färg/teckning på hunden?

Carpedium
0

Pomeranian tänkte jag också på.

Taci
0

Bara jag som tänkte på Cavalier? Dock så fattar jag inte vad du menar med att huden är bollrund :P

Men jag tänkte på det här med lurviga öron o svans, o kort, liten nos. :)

Ninja
0

Kort och liten nos missade jag.. Pekingese??

Pia-Lena
0

Bollrund och med mycket päls och kort nos får mig att tänka på, som någon redan nämnt, pomeranian, eller dvärgspets, som den kallades då.

Zynell
0

ah. :) ska kolla upp de raserna.

#5 Hunden var helt svart.

Zynell
0

Hittade! Pomeranian var det! :) Tack så mycket för hjälpen! Ska kolla upp rasen lite nu och fundera över ett köp mellan denna, Chihuahua eller yorkshireterrier! :) Har ni kanske några bra tips om just dessa raser?

Karizma
0

hehe ja de är söta :) o plutte små med. Jag kan inte ge tips om dessa så mycket men jag skulle välja en av dom hade det blivit en york för dom är så söta med valpklippning o träffat mer bra såna än de som skäller för allt o inget.