Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1097 ggr
Ricko
0

www.alltomschafrar.webs.com

Ville bara presentera min nya hemsida: Allt om Schäfrar! Vet ingen annan sida en Webs(förutom Weebly men har inte lärt mig på weebly) så då fick det bli Webs.se Glad  Hoppas ni trivs och lämmnar en kommentar(En snäll då ingen dum, dumma kommetarer kan du hålla för dig själv) men ni får gärna säga till om jag glömt nått Flört

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

destroyed
0

ett tips är att rätta till alla stavfel som du har på sidan. Den ser bättre ut då:) Sen så på fliken skaffa schäfer så plocka bort det där som står i parantes en sån har jag. För då kommer alla undra vem du är:) Bara små tips annars var den jättefin hoppas att många kollar på den:)

Ricko
0

#1 ska försöka fixa, men för övrigt: tack ;)

Ricko
0

Tycker du det blev bättre nu? :) eller har jag missat nåt?

Nikkis
0

För det första undrar jag om du har tillåtelse att använda bilderna du har lagt upp, dom flesta verkar komma ifrån Eniro…?Obestämd

Sen måste jag säga att det är oerhört dumt att rek. olika typer av täcken till en schäfer!
Dessa ska klara sig utan något som helst skydd iochmed att dom ska ha en tät underull som står emot all typ av väderlek.

Att täcka en sådan hund förstör pälsens fuktion, och det vill man absolut inte.

Ricko
0

#4 så du menar att valpar ska klara sig i -30?

Nikkis
0

Ja, faktiskt om dessa är i rörelse!
Vart bor du någonstans där det blir -30 om vintrarna, Kiruna?

Ricko
0

Nej utanför vilhelmina, det är hänt att det blivit över 30.

Jo så valparna ska få gå promenader vid 35- stackars hundar. Dom fryser ju! Husky valpen vi hade som ändå var 6 mån frös när det var 25 minus.

Ricko
0

Dessutom Nikkis så sa jag att jag inte behövde kommentarer som dina!

Nikkis
0

Nyss var det -30, nu är det -35….

Då kommer vi till frågan, vem promenerar med valpar? Dessa ska rastas och vara ute en stund i sin egna takt. Det är knappt så man själv vill vara utomhus när det är såpass kallt.

Nikkis
0

Men det är ett diskussionsforum, där kan man inte bestämma vem som får skriva vad egentligen.
Då får du skaffa dig en blogg istället.

Det är knappast dumma kommentarer jag skriver, utan konstruktiv kritik så du inte kommer med felaktig information!

Ricko
0

9# ingen har sagt nått annat än det heller!? - "ska rastas och vara ute en stund i sin egen takt"  Då glömde jag väll att säga runt 30 då.

#10, ja men om jag säger att jag inte vill ha det kan du väl respektera det också! Och nej jag ger inte ut fel infomation. Har lika mycket erfarenhet som du har.

Nikkis
0

Men det blir visst missanvisande att tipsa om att man ska ha täcke på en schäferhund i "Vind och regn" som du har skrivit på den där sidan.
Som jag sa, en schäferhund ska klara av vind och väta med sin funktionella päls i och med underullen. Samma sak när det är vinter och kallt. Ullen är såpass tät att det inte kommer igenom.

Om du nu vet och kan så mycket om schäfrar så borde du veta det. Om du har badat en schäfer med bra päls så vet du vilken tid det Tar att bara få den blöt! Detta då underullen Avisar vatten! Lika mycket som den motstår vind och kyla.

Du kan inte säga att du har lika erfarenhet (och än mindre kunskap) som mig, eftersom du inte vet Någonting om det gällande mig.Flört

Sen förstår jag inte, ärligt talat, varför du skapar en massa hemsidor med diverse tips om Schäferhunden… Detta sköter rasklubben utmärkt.

Ricko
0

#12 Jo jag vt hur det är att bada en Schäfer och jag vet hur det är med dens päls osv, men en valp mår nog inte så bra av 35 minus!

För att jag vill skapa en hemsida om det jag bryr mig om mest kanske! Det är roligt osv!

Craz-y
0

Jag måste erkänna att jag tycker informationen på hemsidan är väldigt flummig.

Ricko
0

#14: Som tillexempel?

Ricko
0

Denna tråd kan låsas nu. Ville bara infomera folk och jag har fått mer än jag vill ha.

Ricko
0

#14: Skaffa Schäfer, kan vara lite jobbig att läsa men det är ju itne så himla lång text så borde inte vara nå problem. Däremot fakta om Schäfern tycker jag en 8 åring t.o.m ska kunna läsa. Den texten är väldigt bra & lätt att läsa.

Nikkis
0

Men då borde du alltså veta att dom klarar av det.

Men ärligt, en valp/unhund dör inte på långa vägar av att gå ut och kissa/bajsa i dina 35 minus och gå en runda i kvarteret iförd enbart sin päls!
Sålänge den är i rörelse så blir hunden uppvärmd eftersom musklerna är igång.

Ricko
0

#18 Det finns så kallade "svaga valpar" som kanske nyss varit sjuk eller är det. Dom borde tillexempel inte få ha lite värme? Men slutdiskuterat tyck som du vill.

Craz-y
0

"Råd till dig som ska skaffa Schäfer", varför står det så? Du har ju dragit ihop massa blandade saker som gäller när man skaffar sig vilken hund som helst?

Ricko
0

#20, eftersom sidan just handlar om Schäfern. Sen är ju inte den klar. Kommer inte på just nu på natten saker som är speciellt för Schäfern.

Nikkis
0

Men suck, nu talade vi om helt friska valpar/hundar, nu handlar det helt plötsligt om sjuka?

Skriv det då på din hemsida också isåfall så det framgår vad du menar.

Ricko
0

#22 Sa jag om det var friska eller sjuka? Nej exakt!

Men som sagt kunde någon LÅSA tråden eller? Alla verkar bara missuppfatta osv. Och dessutom behövs inte tråden längre!

Craz-y
0

Får man fråga varför ni gjorde er av med din hund Ricko?
Är bara nyfiken Glad

Ricko
0

#24, det hände tyvärr en olycka.. Inte med hunden alltså utan hunden "gjorde" en olycka.. GråterObestämd

Craz-y
0

25# Va hemskt!Rynkar på näsan Menar du att den bet ngn? Lever hunden fortfarande?

Ricko
0

#26, jo precis.. När jag kom hem från skolan var han bara borta.. Mina föräldrar sa att min pappas kompis son hade tagit han men jag vet inte om det är sant Obestämd Men om det är det vet jag inte om han lever.. Kan ju hänt ytteligare en gång till och han fått avlivas.

Nikkis
0

Men man tar ju lite för givet att man talar om friska djur. Eller är din sida ämnad för de sjuka?Glad

Jag tror inte att medarbetarna på sajten är inne såhär dax….

Craz-y
0

27, jaha oj…Vad hemsk för dig att inte få säga hejdå.
Var det dig han bet eller ngn annan? Var det allvarligt?

Ninja
0

Håller med Nikkis. En schäfer, även en ung, ska klara av många minusgrader så länge sen är i rörelse. Där jag bor har det ofta hänt att det krupit neråt -30 och kallare ändå samtidigt som det kan blåsa förjäkligt, men ingen av våra schäfrar (eller andra hundar med sämre päls) har visat någon tillstymmelse till att frysa. Valpar leker mycket ute och då fryser de inte.

Du skrev ju själv att en valp av någon anledning kan vara svag och de kanske inte har energin för att hålla sig varma. Men mitt tips är isf att du skriver det på sidan, att om valpen är i nedsatt kondition kan man trä på den en tröja eller något. Jag skulle inte köpa ett täcke åt min schäfervalp, den skulle behöva slängas lika fort med tanke på att dom växer snabbt.. Och du bör tillägga att om en valp är så svag att den inte kan hålla värmen vid rastningar och lekstunder ute så bör man kontakta veterinär, om man inte redan gjort det.

Se det som konstruktiv kritik, vi vill ju hjälpa dig att sprida rätt information! Glad

Marylojs
0

Det här var en av de konstigaste trådarna jag läst på länge…

Ricko
0

#31 ?

#30 Okej, ska skriva det.

#29, jo Gråter Nej det var min syster. Hon hade dött om hon inte knuffat undan han med handen. För hade hon inte hett armen i vägen hade han tagit strupen.

Craz-y
0

32, jaha, vilken tur att det "gick bra" då! Förvånad

Ricko
0

Nu har jag ändrat, blev detta bättre? undrar om nån skulle kunna låna ut en bild till hemsidan på en Schäfer/Schäfer blandning. Självklart skriver jag vem som äger hunden och vem fotografen är.

Ricko
0

#33 jo Obestämd men livet är så mycket tråkigare nu när han är borta..

Yessica
0

#34 Borde du inte ha bild på renrasig schäfer om det är en hemsida för schäferhunden? :S

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ricko
0

#36 jo det vore ju bäst, men om det är en valp kan en vara balndras(ha schäfer i sig) då jag ändrat rubrik osv till: Skaffa valp.

Ninja
0

#32 Ja men titta vad bra det blev. Skrattande

Nikkis
0

Hehehe, såg att du kopierat min text härifrån trådenFlört. Men det är OK!

Det blev mycket, mycket bättre nu!

Taci
0

Tycker du ska se över stavningen och språket endel, o sedan ta bort smile-gubbar och hjärtan, jag tycker ärligt talat det ser lite oseriöst ut med sådant på en info-sida. ^^

Sedan antar jag att du kommer fylla på med mycket, mycket mer? Jag menar bara, att sidan måste ju ha nånting som ingen annan sida redan har! Nånting som fångar intresset. För som det är nu så går man ju hellre in på rasklubbens sida etc. :)

Ricko
0

#38, aa :)

Ricko
0

#39, jo XD

#40 ja den är somsagt inte riktigt klar. Bättre nu? alltså har inte fyllt på med mer men tagit bort smilisarna m.m.

SaraC
0

Ricko - Vill du fortfarande att jag låser tråden?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ricko
0

Eros: Ja, mitt syfte var bara att få folk att titta på den. Men om ni har nån bild ni vill låna ut är det bara att PM:a mig :)

SaraC
0

Okej, då låser jag den!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Inlägget är låst för nya kommentarer