Anti-skäll halsband?
någon med erfarenhet av halsbandet ? hjälpte det ?
vi ska nog skaffa det till vår ena tik, den tiken som alltid börjar skällandet.. för vi är rätt trötta på skällandet nu .. för hon tror att det är Hennes gata och på den gatan får det inte köra bilar,barnvagnar,andra hundar,gående och absolut inga caviler king charles spaniels eller Grand danois! hehe..
det har tyvär gått så långt så grannar som blivit irriterade har kastan in saker på hundarna (när dem inte skällt)
varje gång dem skäller så säger vi självklart till dem .. men nästa gång det kommer en fiende på andra sidan stacketet börjas det om igen ..
så någon med erfarenhet av halsbandet ?
tänkte på det när det sprutar ut vatten / citronvatten på hundens nos :P har ej hört om andra varianter :P

Min uppfödare har det på två hundar eftersom de triggar varandra till att skälla.. Till en början så går det åt mycket batterier och man får fylla på ofta men efter ett tag så räckerd et med att ni sätter på halsbandet på hunden och sen slutar hon att skälla:)(det gjorde det på de hundarna iaf, så fort man visar halsbandet så blir dom knäpptysta) Men jagi råder dej till att inte använda den med citron.. det gör så att det fastnar i utsprutet och blir kletigt och inget kommer ut. Ta med naturelle det brukar inte bli något problem då skulle jag tro..
Nej, däremot skulle vi köpa det till vår kuvasz tik innan. Dock klagade aldrig grannen då han har jämthundsuppfödning så han kunde inte säga nått då hans hundar skällde lika mkt.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
TS, Jag funderar på ett sånt halsband då Blade gärna vaktskäller.
Pratade med en människa som sa att de man kan tänka på när man köper ett sådant halsband är att först låta hunden ha halsbandet på sig utan vatten/citronvatten i några dagar/1 vecka.
För henne då som hade fyllt i på en gång hade hunden sedan kopplat halsbandet och de otäcka och så fort de skulle pröva utan halsbandet så var han lika skällig som vanligt. Bara ett litet tips=).
Berätta gärna om ni köper de om de fungerar=).
Vad betyder igentligen TS?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

6# TrådSkapare
tack för alla svar! :P vi ska fundera vidare.. tack för det med att man ska ha naturelle också, bra att veta :P

Jag har lite smått avsky mot sådanadär som man inte kan styra själv med "fjärrkontroll".
Dessa "vanliga" antiskall aktiveras även av hunden som skäller bredvid och då förstörs budskapet lite.

Är inte så kompis med dessa halsband. Det är ett för osäkert kort för att jag skulle våga använda dem i träning.
Det finns de antiskällhalsband som sprutar när hunden sväljer och dricker vatten. De utlöses också om andra hundar skäller eller om något högt ljud sker intill hunden. Med andra ord är risken stor att hunden får en bestraffning som den inte är värd.
Det finns ju sätt att träna bort detta beteende på utan antiskäll. Men vill Du ha antiskäll är det med fjärrkontroll bättre, för då kan Du kontrollera så att hunden får en dusch i rätt ögonblick.
Skulle heller inte ha en med citrondoft, då doften sitter kvar i hundens päls och denna doft luktar hela tiden. När hunden fått en citrondusch några gånger så förknippar den doften med obehag och hunden kan alltså riskera att gå runt och känna obehag hela tiden. Bättre då med vatten.

Fast det är väl ingen stråle? Det är väl precis som en dusch som från en blomspruta när den är i "duschläge"
Låter mycket bättre med fjärrkontroll, jag har inte sett något sådant dock;o.

Jodå det finns. Har sett det både live och i webshop.
Höll på att sk-ta ner mig en kväll när jag kom hem från styrelsemöte. Det var höst och kolsvart ute när jag skulle gå över parkeringen. Hinner inte mer än runda husknuten och ska förbi första volvon som står. Ser inte ens att bakluckan på bilen är öppen, så mörkt var det. Så jag går precis bakom bilen då två st rottisar flyger på sina grindar och tokvrålar en lång stund. GHHHAAA!!!! Kan säga att jag blev lätt fuktig i handflatorna då.
Hade ingen som helst aning om att de satt där och jag gick helt i andra funderingar.
Ägaren gick tydligen bakom mig för de blev tyst exakt samtidigt och en doft av citron kom mot mig.

vi har prövat ett sånt där halsband man styr själv med citondoft en gång och de behövdes bara en gång… han hoppa och jucka hela tiden på zelma min instruktörshund och hon sa ju inte ifrån så nu fick hon lite hjälp och han har slutat med det helt nu.
mig veteligen kostar dessa en massa pengar ca 4500kr har hon köpt sina 2för, men man kan hyra dessa av henne vet ja, vilket verkar bra vet en som lånat de för att ta ur jackten ur sin hund med bra resultat. dock vet ja intye om de är något ja skulle använna mig av om ja inte provat allt.
(det var inte ja som styrde de utan instruktören, men prova kan man alltid men som sagt viktigt att göra så de inte förknipar halsbandet med sprayen bara och är nog inget men lär hunden med, utan ett hjälp-medel att lära med)
Vi testade en sån där som piper på Elvis då han skäller konstant -.- Minsta lilla ljud så sätter han igång..
Men ja, vidrig liten grej enligt mig. Han fick inte ruska på sig, inte hoppa, andra hunden fick inte skälla, ingenting för då pep den.. Men ja, att den pep struntade han i :P Så den hjälpe inte ett dugg..
Sen så lär dom sig att "okej, nu är halsbandet på, nu ska jag inte skälla" :P
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Jag har hört om fjärstyrda halsband med el stöt, jag tycker det är djurplågeri. Då föredrar jag den med vatten/citron men jag skulle hellre träna det på andra sätt.
Det finns halsband som ger elstötar när dom skäller.. Det tycker inte jag är okej.
Så finns det den som sprutar citronvatten, den tycker jag man kan använda 

El är olagligt i Sverige.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tur det för jag tycket det är djurplågeri
Är det inte om halsen vibrera så känner aparaten av det och sprutar citronlukt ?
Stall Bråna
Ena promenadvän har en sådant halsband det är som #3 säger för hennes hund med, nu mera är den tyst :)

Vart får man tag i de som styrs med fjärrkontroll?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#24 Vissa djuraffärer har dom, men dom är väldigt dyra.. :/
900kr kostar en jag sett, dyra visst men bra :)
Ninja har en aniskällhalsband.. Men hon är för smart för det halsbandet. Då när hon börjar skälla så sätter vi på det på henne och då skäller hon inte mer eller jo hon skäller typ ljust så att inte den tar det ><
men man måste göra rätt från början och låssas att det är ett vanligt halsband från början. D.v.s att man sätter på den på hunden och den inte e på så har man den så i kanske 4 dagar sen sätter man på den.. Utan att hunden fattar det och sen när den skäller så fattar ju den inte vad det var : )
Dock kan halsbanden å fnatt och spruta helt plötsligt as mycket .. Hände en gång med Ninja och skällde en gång och då sprutade den jätte mycket och slutade inte.. Hon sprang runt och la sig på olika ställen och den slutade inte.. Sprang såklart dit och tog av halsbanden ''/
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !