Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1710 ggr
alskadeida
0

Är han verkligen seriös? Kolla in detta alla här.

http://www.blocket.se/halland/_Maltesers__eller_kop_pa_bestallning_22899903.htm?ca=5&w=3

www.svesam.com/maltesers/

Står även på länken ovan att om du är ifrån Sverige så kontakatr du denna person..

Hallå… Varningsklockorna ringer för mig.

Är ju utlagt på svensk sida så..

Tycker det skriker oseriöst..

Ex..

"Hej jag vill beställa en hundvalp en malteser tills om 8 veckor"

Näe.

Om han är Seriös.. hur kan man ens göra så här?

Fattar inte.

Vad säger ni?

LinaK
0

Tycker inte det låter som något seriöst. Låter snarare helsjukt.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Gluskap
0

Hahaha herre gud, ingen kan väl ändå gå på att ge sig på denna metoden att skaffa hund?!

Royalz
0

Klart det inte är seriöst ^^

Skrutt
0

Oseriöst så det skriker om det! USCH kan man inte anmäla nånstans mer än att dom tar bort annonsen? Så dom åker dit.

Claudia90
0

Vad F*N är detta ?! Vad är det för en människa!?/ FABRIK!

Dessa bilder kan ju vara hur fejkade som helst! Jag kan väl också få en liten valp att se söt ut med en docka omkring sig?!

Jag blir tokig på sånt här!

"Beställning" ?!

Jag undrar om han har fått några mejl angående det där!

Claudia90
0

Nu blev jag riktigt förbannad! (ursäkta) men var inne på deras hemsida också och tittade. Valpar på beställning? 10.000-12.000 per valp? utan papper? Utan att vara riktigt säker på bakgrund m.m? Herre gud. Det skriker "VALPFABRIK" i mina öron!

inget man kan göra åt det här? även om det inte är i sverige så är det förmodligen inom EU? O de har väl samma lagar där kring hundar/husdjur?

Skrutt
0

# 5 tyvärr jag tänka mig att mindre seriösa människor som mer bryr som att skaffa en hund NU än att vänta och leta efter rätt hund faller för annonsen. Vissa blundar kanske för sanningen också. Sen så finns de säkert någon som inte vet bättre. Så tyvärr får han nog mail.. Rynkar på näsan

destroyed
0

men fy fan!! Vda är det för fel på människor!!!

[SusannaK]
0

:stick:……………….

Skrutt
0

# 9 Hehe gillar din smiley!

[SarahOhrn]
0

Helt sjukt!!!

JossanH
0

Bilderna ser ut att vara tagna på ett hotell eller på en färja eller nåt.. Och hundarna är så fint arrangerade med docka och gosedjur.. Det f*n för sorgligt… Antingen drar de bara in pengar utan att leverera hundar eller så levererar dom hundar som pumpats fram för att tjäna pengar… Det är helt sjukt. Så synd om valparna.. :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mischa
0

Har anmält annonsen.

≧◔◡◔≦

Christelle
0

Hel sjukt!

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

psyko
0

Jag anmälde honom på blocket iallafall…

Claudia90
0

BraBra för de som har anmält! Kanske går ja inte själv o anmäler. Lär behöva göras.

Claudia90
0

Nu är annonsen borttagen såg jag. Är de för att ni har anmält den o sen har blocket granskat den och tagit bort den?

Taci
0

#12, fast det är ju ingen anledning att tro att bilderna är fake. Många foto-intresserade sätter själva upp en liten fotostudio för att få just sådana bilder, jag själv har gjort det, o jag satt då inte på något hotell ;)

JossanH
0

#18 att dom är fakta har jag väl aldrig sagt. Tänkte mer på att det är heltäckningsmatta med typiska färj/hotell-mönster. Tror ju knappast att han har ett hotell till sina hundar, så mycket förstår ju jag också :)
Men det kan vara smidigt att ta hunden till tex hotellrum för att få "mysiga" bilder (som för övrigt bara ser löjliga ut med dockan) i en ren miljö…

Sajtvärd på Iller.ifokus