Australian Sheperd
Hej , undrar hur många det är här som har Australian Sheperds ( aussies) , vi har 4 st och en labrador, lägg gärna in bilder och fakta ^^

Vi har en i släkten, Ella. Supermysig hund med ett lätt släng av damp.
Jag tränar agility med henne ibland när jag inte har med mina egna hundar. Och på tisdag ska jag börja handlerkurs med henne så att jag kan ställa henne till sommaren och så att hon får lite extra aktivering.
Hur är dina aussies? Är dom också duracellkaniner? Vallar du med dom? Vad aktiverar du dom med? Funkar det bra att ha så många aussies? 
Det blev dubbelt. Sorry.
min syrra har en för tillfället.. tidigare hade hon 2. Tjejen hon har nu är underbar i temperamentet och tränar vallning av får. Hanen, Bogus, var (och är kanske fortfarande) skandinaviens första 5-faldiga champion inom grenarna lydnad, bruks, utställning vid 5 års ålder.
nu har hon bokat en tikvalp som är 2-4 veckor också:)
På bilden: Bogus & Mara som tigger pizza av min son… Mara, tiken som syrran har kvar är den med vit krage.. hon är även dotter till Bogus som gick bort för 2 år sedan.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Loke, 5 månader på bilden, nu 6. ;P Min första helt egna hund när man räknar bort hundarna man växt upp med i familjen. Agility och freestyle i synnerhet står på agendan. Mycket beror även på vad den lille själv tycker är kul. Har märkt att han blir alldeles till sig om han får söka efter oss eller vänner i skogen, så personsök kanske kan vara något…
Otroligt läraktig och villig. Han ska visst vara ett av de lugnare kullsyskonen, men det är fullt upp här om dagarna ändå för att stimulera honom tillräckligt. ;P Kul nog! Man får mycket tillbaka förstås. På videoklippet var han runt 17 veckor tror jag…
Krävdes inte mycket för att förtjäna sin godisbit då. ;)
//Lina

#3 Jaa , dom är också duracell kaniner ;), vi vallar med dom och den mesta energin får dom från sin mat ( sportsmans pride ) . Vi vallar med dom och det går bra förutom en som är utställningshund som vi försöker få igång
. Det går bra fast våran yngsta (på första bilden) är störst i kroppen så det är rang slagsmål mellan han och den andra hunden på bilden . Så dom går omkring och morrar, det är typ ännu värre nu för vi har en löptik som inte säger till när någon av hanarna försöker para sig , och dom drar ner löptrosan också 
Kram från oss

Jag har två st, men den ena får jag inte hem förens den 6/6 nu i vår :-)
#8 från vilken uppfödare? *nyfiken*
/Ingalill
#6 han är bara för härlig! Vilken duktig kille!

Den jag har hemma är från Tina Thyrsen (blue wingfires) och den som ska komma hem hit är från Paula Alden (Force Galaxise) :-)
#11 ahh.. syrran har en från Mr Binks och får hem en från Helylles den 5/6;)
/Ingalill

#13 vilken snygging!
Jag har en kille I Am Lucky . Underbar , kul kille men sorgligt nog med taskiga höfter
#6 Men hjälp så söt, han var ju superduktig!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
10 + 16 Han är så matmotiverad, så det går undan att lära sig för hans del. ;) Nu finns det lite mer på repertoaren och han har blivit så stor…
//Lina

#18 vart kommer han ifrån?

#13 shit vad vacker! Fina färger har han och bra fotograf var det med bra kamera ^^
Men för övrigt: Tyvärr har jag ingen men älskar rasen.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se