På promenad med valp.....
Ja, vad kan vara lagom för en 11 veckors cavlier valp med massor av härlig energi som han måste göra av med..
.
Vi har mest varit och busat i trädgården och tagit en kort promenad till brevlådan första veckan.
Vi har ju haft raser som man ska vara extra försiktig med i början så som Grand danois mm.
Hur har ni gjort med era valpar? Det känns som han skulle kunna promenera en liten bit till iaf men ska man ta det försiktigt eller vad tror ni?
Man glömmer så fort
Men du tack! :) Tror vi har gjort rätt hitills då ;)….det var en bra länk. Man blir ju lite nojjig när man har smått man vill ju göra allt så bra som möjligt
Ja man ska ju inte gå så långa promenader.. 5-10 minuters promenad och kanske 1-2 promenader per dag. Ungefär ;)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

#3, 1-2 promenader om dagen? haha
Eftersom vi har vår trädgård/tomt att tillgå så är vi är ute mycket av dagens vakna stunder. Men vi har inte gått så mycket mer än ett par korta promenader om dagen första veckan.
Frågan är vad som var "nyttigt" för deras växande kroppar eller inte. Med för mycket promenerande/motion.
#4? ja en morgon promenad sen en på lunchen/middagen och kanske en på kvällen. Valpar ska inte ha mer än några få korta promenader. Våra valpar gick aldrig ut 3 promenader och 1 timme varje promenad direkt, det fick dom gör när dom bel äldre.
Man går ut ungefär 2 korta prommenader per dag för att koppelträna. Sen går man ju ut oftare för att kissa eller bajsa med valpen :)

#6, nope. Man ska ta ut valpen ofta och kort, annars gör den sina behov inne. Gärna efter den har sovit, ätit, lekt osv. Skulle säga varannan timme i början.
#8 Jag tror Ricko menade att den ska UT OCH GÅ 2 ggr per dag, sen bara ut korta stunder för att kissa och bajsa.
Men jag tror nog Ricko menade precis så…vi pratade just om promenaderna här. Att man går ut 40-elva ggr om dagen är ju ett måste men just promenerandet var ju det som var frågan.
Men man får nog ta det lite försiktigt i början o öka på eftersom.

#9, Jaha då förstår jag 
#9 Jo det var så jag menade ;)