valp, unghund och vuxenfoder
hejsan
hur är det igentligen det här med valp, unghunds och vuxenfoder? när jag följde med min kompis för att få hennes hund masserad så kom vi in på foder och då sa massören att valp och unghundsfoder bara är ett knep för att få oss kunsumenter att köpa, egentligen är det inget bra alls med sådant foder.
jag har hört detta på annat håll också, alltså skulle man börjat direkt med vuxenmat och skippa valp och unghundsfoder.
hur ser ni på det hela? =)
mvh johanna
Medarbetare på Hundar.ifokus

Förr kanske valpfoder inte var så bra, men med modern forskning baserat på olika rasers storlekar, hur de växer i olika åldrar od, så tycker jag att man är dum om man inte ger valpfoder. Fast då talar jag om de köttbaserade bättre märkena, som ex eukanuba, hills, royal, orijen od. Vet inte mycket om de billigare spannmålsbaserade fodren, så där ska jag kanske inte uttala mig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 okej :)
ja för man vet inte vem man ska lita på! alla säger olika :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Valpfoder är väldigt viktigt att ge då det innehåller en helt annan halt med mineraler och vitaminer än ett unghund/vuxenfoder gör.
Då det gäller unghundsfoder så är min personliga åsikt att man kan hoppa över det om man har små/medelstora hundar. Stora hundar behöver annan näring så dom inte växer för fort.
Valp och unghundsfoder är inte samma sak, kolla på innehållsförteckningen så ser du att det skiljer sig. Förr var dom mer lik precis som #1 säger.