Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3157 ggr
Sandra-J
0

HUNDSPORTGYMNASIUM

Hejsan, tänkte bara göra om det är någon som går på ett Hundsportgymnasium?

Själv går jag Samhällsprogrammet inriktning räddningstjänst, men sökte i våras till Hundsportgymnasiet i Forshaga och blev intagen. Funderar fortfarande på om jag ska byta eller inte :)

Någon som redan går där? Eller som början ettan i Forshaga  till hösten? :)

destroyed
0

Jag har en kompis som går i forshaga och jag är fullkomligt avundsjuk på henne. Jag vill gå ett hundsportsgymnasie men eftersom jag börjar trean nu så är det inte särskillt många som stödjer mej i det:P

Royalz
0

Jag vill så gärna på i Forshaga, men betygen räcker tyvärr inte :(

Sandra-J
0

Det kan jag förstå. Man måste ju börja om ettan, trots att jag bara behöver gå om ett år är det inte så många som stödjer mig heller xD Fast det beror nog mer på att der ligger 25mil hemifrån :)

Jag kom in som reserv så hopp lär det ju finnas ;) läser man på ett annat gymnasium ett år får man även 10 extra poäng :)

Royalz
0

Jag har bara 90p ^^ så inte så stor chans. Men ska gå IV ett år till så kanske jag kan få högre betyg.

cupcakes
0

Jag börjar där till hösten :) Men var bor du Sandra-J (bra namn för övrigt ;D) eftersom för mig är det 23 mil ^^

Man kan ju hoppas att det är runt gbg eller så, för då kanske jag hittat en pendlarkompis (a)

Sandra-J
0

Vad roligt, ska du ner dit den 8 augusti?

Tyvärr får du nog hitta en annan pendlarkompis, jag bor nämligen åt heeeelt andra hållet x) Jag bor i Falun (det är 22 mil dig enligt eniro.se)

Sandra-J
0

Vad roligt, ska du ner dit den 8 augusti?

Tyvärr får du nog hitta en annan pendlarkompis, jag bor nämligen åt heeeelt andra hållet x) Jag bor i Falun (det är 22 mil dig enligt eniro.se)

cupcakes
0

#6 Haha okej, men det är inte såå långt från min kusin som bor i Hedemora xD

Men ja, jag kommer den 8 - vill ju veta vad jag får för lägenhet ;)

Vi har också kollat på eniro, de säger 21 mil från oss men enligt bilmätaren var det 23 så frågan är vilket man ska skriva i ansökan om inackorderingstillägg - jag får ca 100kr mer om jag skriver 23 xD

Sandra-J
0

nej det är det ju inte xD

Själv har jag inte ens bestämt om jag ska tacka ja eller inte ;o haha Skriv att det är 23 mil så frå du lite extra pengar ;)

jag skulle  behöva alla pengar jag kan få. Studiebidraget på 1050 samt innackoderingstillägget på ca 1400 det kommer man ju inte långt på ;)

cupcakes
0

#9 Haha det tycker jag för då är det någon i min egen årskurs som jag åtminstonde pratat med på internet innan (y) En tjej jag pratade med mycket förr på msn börjar tvåan till hösten men ah^^

Haha jo, jag gör nog det för det är ju trots att det vi mätte det till så vi ljuger inte :D

Oj, får du bara 1400 i inackordering? Jag får studiebidrag, inackordering på 1770 eller 1875 och så underhållsstöd från min sk. pappa då :)

Men du sa 25 mil, det betyder att du också ska få 1875kr från csn ju? :S

Sandra-J
0

Har funderat på det, och det lutar nog åt att jag börjar :) Vet dock inte vad jag ska ta med för vovve, då min hunds ben inte är så himlans bra :o

Jag tittade in på CSN hemsida där stod det att man får ca 1400kr, blev väldigt förvånad när det var så lite :o Ja man får väl hoppas att man får runt 1700kr

Min pappa betalar också underhåll eftersom jag inte är där så ofta, då borde jag ju få det också xD haha, nu kanske man klarar av att både hyra ett rum och äta annat än nudlar till middag ;)

cupcakes
0

#11 Haha men jag har ingen hund alls än eftersom jag inte övertalat mamma riktigt än (jag har världens bästa argument men hon är som hon är) så oroa dig inte :D

Jaså? :o Men du borde ju få lika mycket som jag ungefär…

Ja men det är bra (y) Jag har sagt upp kontakten med min pappa så ärligt talat är det lite rätt åt honom att han måste betala för mig så som han har hållt på och jag troor iallafall att jag kommer få de pengarna, om inte annat en del av dom :D

Men har du msn? :D

Sandra-J
0

Underhållet ska ju underlätta för den förälder som man bor hos, och bor man i studentlägenhet och betalar för sig själv borde man ju få pengarna x)

Jadå det har jag: Sandra_johansson92@hotmail.com

MartinaLarsson
0

Jag börjar också där i höst :)

Sandra-J
0

Vad roligt :)

cupcakes
0

#13 Haha, precis! Det är min tanke också :D

#14 Har du också msn? Det kan vara kul att ha lite forshagafolk där ^^

MartinaLarsson
0
cupcakes
0

#17 Har addat dig också :)

Och jag rättar mitt tidigare inlägg, blivande forshagafolk såklart :D (y)

daikai1
0

e det mest tjejer som går hundsport lr?, själv ska jag gå på sportfiske i forshaga

destroyed
0

ja det är det.. Det finns några killar men de är mest intresserade av att gå viltjakt enligt min kompis

cupcakes
0

#19 Då är du populär hos min mammas sambo! Han tycker att jag (och alla andra för den delen) ska gå sportfiske ;)

Från öppet hus dagen (om jag kommer ihåg rätt) så sa de att det går 2 killar på hundsport nu, men på alla linjerna så är det ca 60% killar :)