tovåldern?
Jag håller på att borsta igenom min hund för att badas och nu verkar hon vara tovig precis överallt. Så frågan är har hon kommit in i tovåldern redan? Hon är 18 veckor nu, alltså omkring 4½ månad. det känns som om det ska komma om ett par månader till men jag är inte säker. Har hört om pudlar som har kommit in i det vid 12 veckor också..

Jag tror det spelar stor roll hur ofta man borstar och så. Mina hundar ( Schapendoes ) har nästan aldrig kommit in i tovålder. Men jag håller efter. Så fort jag ser att det kommer bli en tova tar jag borsten och tar bort den på en gång. Jag väntar aldrig
hur ofta borstar du din hund?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Jag ?
sorry menar #0 ! :D var nog inte tydlig
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

2# lite då och då. Ibalnd blir det varje dag ibland varannan men den här veckan har det blivit nästan varje dag då jag borstar igenom henne samtidigt som jag känner igenom henne ifall hon är skadad eftersom hon blev biten i helgen av en annan hund så i helgen har det blivit mycket men hon har aldrig varit så tovig som hon varit nu i helgen.. då började jag undra.. Det känns ju VÄLDIGT tidigt iaf
#5 kanske en väldigt tidigutvecklad vovve? :) hah
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

6# det hoppas jag verkligen inte på då kommer hon att börja löpa snart också ju:P
#7 Det är bara vänta och se!:) om det är hon du har på bilden så verkar hon ur söt!:D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

jadå det är min prinsessa
Jag hade inte ens en aning om att det fanns en sådan ålder :P
för mig låter det väldigt tidigt med tovor i alla fall :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

10# jo på raser som inte fäller får dom en tovålder då vuxenpälsen växer ut. Då bildas det en massa tovor emellan just vuxenpälsen och bebispälsen. Den slutar beroende på hur snabbt som pälsen växer ut och hur mycket man klipper hunden.. Så nu fick du lära dej något nytt idag:)