Hur? - sluta skälla
Vi passar en dvärgpinscher för tillfället,och lär ha honom några helger och sånt framöver.
Det som är lite jobbigt med honom, det är att han skäller så fort någon tar i dörrhandtaget. (dvs ringer på eller att dörren låter).. Då börjar springer han bort till dörren och skäller tills han ser vem det är. Är det någon i familjen så blir han tyst direkt, är det besök, så står han och skäller och morrar ganska länge (går inte till attack eller något),,
Jag tycker det är jobbigt att han skäller på allt, Kommer nån ner från övervåningen kan han också börja skälla.
Han kan skälla på människor ute, utan anledning.
Så jag vill gärna ha tips på hur man lär hunden att inte skälla när det kommer någon in dörren.
tacksam för svar.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Hur gammal är hunden? annars så går det ju att lära in hunden att hoppa i korgen så fort någon kommer. Det fanns i ett nummer av Härliga hund hur man ska göra.. Just nu hittar jag inte artikeln men jag ska försöka leta..
#1 Hunden är 1 år och ca. 3 månader.
Så han är itne såå gammal, men väldigt ouppfostrad för sin ålder.
Det var en gammal dam som hade haft honom innan (de som har han nu)..
#2 Vad heter han?
#3 Vad spelar det för roll?
#4 Låter som det är samma hund som jag hade på prov förut.. Han hette Dodge, lät som han bara… 
#5 AHa,
kanske nåt "gemensamt" för DP
.. Men den vi har heter Leo , så det är nog inte samma hund ^^
#6 Okej, då vet jag att det inte var han då 
En av mina hundar är också precis sån! :O sjukt jobbigt..
På blandrashundar.ifokus finns det en artikel om hur man lär hunden att lägga sig på bädden/korgen när det ringer på dörren.

lånar tråden och fortsätter: en hund som går undan och lägger sig och skäller, vad gör man då?
eller en hund som skäller/"mufflar" på alla djur på TV, både rörliga och stillbilder, tecknade och riktiga? speciellt kor? han har sett och träffat både hästar, kor, katter, gnagare, får, fåglar osv osv i verkligheten utan att reagera men så fort det är på TV så börjar han skälla och går undan och lägger sig bakom soffan men fortsätter göra små ljud ifrån sig där bakom… ^^
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~