Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3654 ggr
Nmaria
0

Hund med blodöra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min 8-åriga golden retriever har fått blodöra och hon ska till vet. idag. Är det löjligt att oroa mig över operationen?

De ska tydligen göra en operation och söva henne. det är just de jag är orolig över..

Nellie på bild.:)

anaprincess
0

Det kan bli komplikationer med sövningen då din hund är gammal, men det har väll vet redan sagt?

Nmaria
0

#1, ja hon sa att det finns risker. Men risker finns det ju för allt.
Hon har ju aldrig hellerblivit sövd innan, och det är ju bra. Och vet. sa att hennes hjärta var bra med.

AnneN
0

Om hunden är frisk och i god kondition i övrigt så brukar det inte vara någon större fara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nmaria
0

#3 Frisk är hon, men hon är ganska lat så världens bästa kondition har hon inte. Just nu är hon hos vet. ska hämta henne klockan fyra så får vi se hur det har gått. :/

cupcakes
0

En golden vi hade när jag var väldigt liten hade blodöra, min mamma hade då saker så hon kunde tömma själv. Om du ber veterinären kanske det går att ordna? Tänkte att man slipper kostnader och om man får lära sig av veterinären så kanske det inte är någon fara. Nu vet inte jag hur reglerna är runt detta nu för tiden och så men en idé :)

Nmaria
0

Ja det var väldigt smart, min mamma tänkte också göra de men då kunde hon på blomkålsöra hehe, de är när örat skrumpnar ihop, och de ville vi inte :/

men läs gärna blodörat blev såhär så får ni se resultatet :P