Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1254 ggr
Biejvve
0

Valp äter lite

Nu har vi haft våran söta valp i knappt en dag, men känner lite oror eftersom hon åt knappt 1dl sedan igår.

Uppfödaren sa att man ska ge henne 1dl per gång 4gånger per dag, men när jag lägger fram maten så äter hon knappt något och gå iväg, vet inte om hon är van att ha maten framme hela tiden men det är inget vi vill vänja henne vid. Ska jag avvakta och se hur det kommer att gå eller hur ska jag göra?

Hon kissar o bajsar normalt och märks att hon inte har ont eller sånt. Kan det vara bara pga flytten?

Har haft hundar innan men det är första gången det blir så med en valp…

Taci
0

Aptiten kommer nog så snart hon börjar känna sig lite mer hemmastadd o trygg, det är ingen fara :) Det är vanligt att valpen inte äter första dygnen. Ge det ett par dagar åtminstone :)

[IsabelleA]
0

Jag skulle låtit maten stå framme i 20 minuter, har hon inte ätit då - tuff shit, plocka bort skålen.
Hon kommer vilja ha mat någon gång och som du säger, du vill inte ha det på detta sättet, vänj henne inte vid att det är så då :)

Jag förklarar bara hur jag skulle ha gjort, och hoppas att jag inte har helt fel nu och är ute och cyklar. Lycka till med din nya valp! Skrattande

Biejvve
0

#1 Tackar, skönt att höra att det är vanligt, ska avvakta och hoppas att hon blir normal igen snart.

#2 Tackar tackar, jag gör som du skrev, jag låter inte maten stå framme hela tiden utan knappt 30min sen tar jag bort det och lägger fram det igen efter ca 3timmar. Vad jag har förstått så är det bäst för hundarna och valparna att inte ha maten framme hela tiden för övervikt mm.

Men då väntar jag och se, stakaren, tycker så synd om henne sötnosen.

Gluskap
0

Tycker inte heller att det är så konstigt att hon inte äter ordentligt nu, kommer säkert ta någon dag till innan hon gör det. Hon har ju precis lämnat mamma och kullsyskonen = tryggheten. Men det kommer =) Sålänge hon äter lite och dricker så kan du vara lugn =)