problem hund ?
min beagle är 10 år och har ett jätte stor problem.
när han är ensam hemma så börjar han skälla och biter i saker. vi kan inte åka ut någonstans.
är det någon som kan något tips hur man får honom att sluta ?
tack i förhand
mvh sofia =)

Har han alltid varit så eller hur kommer det sig att Ni reagerar nu när han är 10 år?
Har han inte gjort så tidigare så kan det vara att han kanske hör/ser dåligt nu på äldre dagar.
Annars får Ni börja om med ensamhetsträningen.

han har hållt på så sen vi ficka han och då vara han 5 kanske..
vi har försökt med allt.. så jag kom hit för att få råd med andra människor =)

2# då får ni börja om med ensamhetsträningen helt och hållet. ta på er kläderna gå ut och var ute i några minuter men gå inte in medans han skäller utan gå in när han har blivit tyst(eller när han håller på att hämta andan så att han tar en paus)sen så när ni märker att det går bra så utökar ni tiden ni är borta… Det ska finnas en bra artikel om det här på blandraser tror jag.

Okej tack =)
Om du inte hittat det så kika artikeln på blandrashundar om ensamhetsträning! Sök bara. Superbra artikel. Vi ska också ta över en beagle nu som är 6 år och bott i hundgård senaste åren för han har separationsångest o skäller o skäller + gnager på allt.
Han bor nu hos min sambos mamma i en hundgård som sagt och jag tycker synd om honom, så han ska få flytta till vårn lägenhet, gå på promenader, gå lydnads- och agilitykurs. Men först ska jag ensamhetsträna honom :) Och testa lite med berikning för hund! Finns även en artikel om detta här..