Cesar Millan
Har precis läst klart hans bok "Cesar och hans hundar"!
Tycker den var kanon och rekommenderar den!
Vet att de finns splittrade åsikter om själva Cesar men själv tycker jag att han är kanon och hans sätt att tänka och förstå djuren! Och nu förstår jag honom ännu bättre och hans sätt att tänka på efter att jag läst boken.
Tummen upp för den!
Min syster har boken :) Sett hans program i ca 3 år nu :) Hundarna lär sig bra, snabbt av dem flesta metoderna :) Speciellt den där: Schhht! Ljudet lyssnar dom på(alltid nästan).
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Håller på läser den :) Kommit en tredjedel kanske, och rätt bra hittills :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

LÄS DEN!! :D Kan bara säga det! :)
Har själv också sett alla hans avsnitt men i boken beskriver han verkligen bra hur han tänker och allt, helt suveränt! Tycker bara ännu mer om honom nu och hans sätt!!

#2 tycker han är kanon, kanske är lite seg att läsa, iaf för mig som inte läser så jätte mycket normalt, men de ä jätte mycket information som man får ta in. Men nu ska jag bara ge ifrån mig positiv energi! :)
Har aldrig tänkt på de på det sättet men nu börjar jag se på folk runt omkring mig och man ser verkligen skillnad på folk och vad dom sänder för signaler! :)
Han vet hur en hund fungerar och är en mycket trygg och duktig ledare i sin flock. Det ser man på alla hundarna han har tillsammmans i den stora hundgården.

#5 Ja, de har d helt rätt i. Förstår inte bara varför vissa människor "hatar" honom eller hans metoder…De är ju så en hund fungerar! Men så kommer det alltid att vara, alla kan inte gilla de!
Jag gillar honom inte alls överhuvutaget, tycker ärligt talat han verkar ganska creepy ^^ Får väldigt dåliga vibbar av den mannen.. Men bra med boktips till alla som gillar honom! :)
tycker att han är bra och verkar förstå hundar bra och så. därimot så tycker jag inte om hans halsband som klämmer åt närverna på hunden.

håller med Taci.. Gillar honbom inte alls.. Jag gillar inte hans metoder eller det faktum att hundar har inga personligheter….
#7 Daddy är en pitbull ;)
11# Skulle precis säga det :P :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#6 Så en hund fungerar av naturen med stackel, elhalsband och hängningar? Nej du, han är allt annat än kunnig, och helt insnöad på dominanstänk. Tacka vet jag t ex Karen Pryor, där kan vi snacka kunnig på riktigt. Hon skryter förvisso inte om några medfödda kunskaper, utan hon har studerat.
CM är kanon!
Förstår inte varför alla klagar på stackel osv.. Det är ju inte han som har dem.. Det är ägarna själva och dessutom är det lagligt där än så länge!
Lägg energin på att försöka få svenskarna som fortfarande, trots förbud, använder det att sluta istället!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Som någon redan sa så är Daddy en Pb. Tillhör väl egentligen Redman, men har bott hos CM. Tydligen så har han skrivit över Daddy på C nu, för han ska tydligen inte tillbaka till LA =)

#13 CM har vuxit upp med hundar och studerat dem hela sitt liv. Han vet hur en flock fungerar. Tycker han har rätt i de då ha säger att människan förmänskligar sina hundar och har dem som sina barn.
Men det är min åsikt, sen får ni andra tycka som ni vill! Men har ni bara följt hans tv-program eller bara hört om honom så har ni missat mycket! Står massor om honom i hans bok och om hur han tänker etc.
Elhalsband kan vara ok i vissa fall men då ska man veta vad man gör! Sj skulle jag inte använda de!
#14, så så länge någonting är lagligt så är det moraliskt rätt att använda det?
Jag tycker CM är jätte bra. Kollar på hans progaram så ofta jag kan. Man lär sig alltid något nytt.

Jag tycker inte att CM är speciellt bra, men jag kollar på hans program när det råkar vara på TV.
Vissa saker han säger, små knep han har verkar vara användbara.
Är helt i mot det stora överskottet av våld,stryp,stackel osv som han använder, men energisnacket tror jag på.
Tycker det är svårt att dömma honom helt, vi ser bara varige hund i ca 20 min, mycket är bortklippt.

#20 Han använder väll inte våld? Jag har aldrig sett han varit våldsam med en hund och inte att han strypt nån heller. Han använder ju samma som bruksklubbarna lär ut. Korta korigeringar.Sen har han ju själv sagt till flera som använt stackel utan kunskap på hundar som gör utfall mm att det är fel för hunden får förhårdnader runt halsen så att den är värkningslös, han förespråkar ju känslighet på kommandon hos hundarna så att tom barn ska kunna gå med dom utan problem.
Jag tycker han är bra då han upplyser folk om vad deras ras behöver när dom bara skaffat nån hund och inte ens vet vad den rasen är avlad för tex jakthundar som behöver spåra och jobba för att må bra. Han upplyser om hur viktigt det är med motion i ett land där hundar mest får vara inne eller ute på bakgården som enda motion. Han hjälper ägarna att återfå självförtroende så att dom inte överför ännu mer rädsla till hunden.

# 21
Stackel och el är inte våld?

oj va stort det blev inte meningen:S
Ursäkta, jag kommenterar så gott som aldrig i trådar om CM längre och vill inte förstöra tråden, men blev bara full i skratt och samtidigt bestört över vissa människors totala okunskap efter att jag läste inlägg #21.
Tänk att de ska behöva att någon kommer hem till dem och förklarar för dem att deras jakthund är en jakthund!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#11 #15 jajaja inte så viktigt 
Dom här disskutionerna har varit på tapeten hemskt många gånger och slutat med allt möjligt tråkigt.
CM vet vad han håller på med. Han kan hundar och deras språk.
OCH dessa hundar han tar hand om är inte "vanliga" hundar, utan hundar som har problem. Stora problem. Även ägarna.
Hundar som inte fått stimulans och tagit sej olika sysselsättningar på egen hand, som måste brytas. Hundar som tagit över rollen som flockens ledare och inte mår bra av det. Det måste brytas.
Det sitter så många här som kan och vet allt, låter det som. Men i själv verket har dom inte en susning om vad hundägarskap kräver. En hund och just en hund. Många glömmer bort det och daltar med dom och kallar dessa "min lilla bäbis" etcetra etcetra.
Jag försvarar varken stackel eller andra koppel. Det får stå för honom. Oftast har ägarna det själv på grund av att dom inte klarar sin hund.
Varför går ni inte Barbro Börjesson. En svensk mycket duktig hund person? Hon har många liknande fall som hon fixar på bara några minuter. Det som ägaren tragglat med i all evighet. Hunden behöver en fast hand och ägaren behöver oftast lite hjälp på traven. Kolla hennes nya DVD som finns att köpa på svenska kennelklubben. Där finns många problemlösningar.
Många snackar om kvick fix, men har nog missat att CM kollar upp hundägarna efter hand och stöttar. Han kan inte följa alla, men han har många medhjälpare.
Titta på CM,s hundar i den stora rastgården. Hade han varit en dålig hundmänniska och hundarna inte känt sej trygga med honom hade det varit oroligt och dom skulle hela tiden försökt att ta över ledarskapet. Just rastgården sa mej allt faktiskt.
Jag har 13 hundar här. Jag har följt både CM,s, Barbro Börjessons och Jan Fenells tips och råd och det känns mycket bra. Genom dom har jag kommit långt i min utveckling.
Den här tråden slutar troligen som alla andra, så jag skriver inget mer.
Men tack TS som startade den. Ni och ni andra som gillar CM verkar ha sunda tankar.
#24 Många personer har ingen koll alls på vad dom köper för hund. Det gäller ju även här. Det är ju bara att gå in på den tragiska sidan på "blocket" och se. Tyvärr tyvärr.

Tack, instämmer!!
Ville bara tipsa om hans bok för att jag gillade den, var inte meningen att de skulle bli så här.
Jag har lärt mig mycket nytt om både CM och hans sätt att leva med hundarna och hans metoder. Jag är nöjd med boken och tyckte om den. Gillar du inte den så läs någon annan bok!!
#17 sa jag att det var rätt????
vad jag sa var, att istället för att lägga ner så mycket energi (som väldigt många här inne på HiF gör) på att klaga på något som är lagligt där, bör de lägga den energin och lite till på att försöka få bort användandet här i Sverige där vi har en lag emot det!
Stackellänkar är en storsäljare på en webbutik för bruksfolk…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#29, du försvarade ju användandet bland annat med att det var lagligt där, så därför antog jag att du tyckte det var en anledning att kalla det rätt.
Jag tycker Cesar är bra
Förutom att han accepterar el-halsband o.s.v… Han säljer dom på sin sida också så… Det är det enda negativa med honom tycker jag 
jag har beställt boken nu, ska bli spännande att läsa =)

Vad kul! Hoppas du du blir lika nöjd med boken som jag blev! :)