Wooho! =)
hej, jag är 15 år och jag tänkte köpa en moped, men mina föräldrar gillade ej den idéen så föreslog jag något annat.. och det gick dem med på :D
Dagen då jag flyttar hemmifrån ska dem köpa en blodhund till mig :) haha..
Har ju redan Daddy.. en clumber men innan jag fick honom så ville jag ju ha en blodhund men fick inte då mina föreldrar tycker dem är för stora.. (och pappa tycker dem är skitfula)
så detta ska jag komma ihåg
(ursäkta för dålig bild)
Vad roligt! Hoppas att dina föräldrar håller sitt löfte nu då! 
tror inte jag kommer glömma det iaf ;) då jag känner en uppfödare av blodhund så blir ofta påmind om att jag vill ha en haha :P

Men en moppe är ju också bra, speciellt i din ålder!
Dels så slipper du ta bussen överallt eller föräldrarna slipper köra alltid =) Sen är det roligt att köra också =)
Men en hund är ju inte dåligt, bara att du får vänta ett tag ;)
#3 jupp men båda mina föreldrar har haft kompisar när dem varit tonåringar och 1 har blivit förlamad och en låg medvetslös i ett år och sitter nu i rullstol .. så nja vill nog egentligen inte ha längre.. men det säger jag inte nu haha :D
jupp får vänta nått år.. men har ju Daddy endå :P och han är ju bara 6 månader så förhoppningvis ska han vara pigg i några år till .. (iaf så pigg en clumber ska vara:P)
Om du väntar ett år kan du ta traktorkörkort i stället och skaffa en Atraktor eller EPA. Då slipper du bli kall och blöt på köpet.
När det gäller blodhunden så blir jag ärligt riktigt avundsjuk på dej. Dom är ju så läckra med sitt häng överallt haha. Jag gillar deras grova skall också.

hahah grattis:P Önskar mina föräldrar gick med på den dealen gällande mej:)
Åh dom är ju FÖR UNDERBARA!!! Vill också ha en sådan när vi flyttar ut på landet. Hade en engelsk cockerspaniel som var som en liten blodhund
. Kraftig benstome lite rund och öronen så långa att ibland när hon var för intensiv i sitt nosande trampade hon på dom
. Hon kom ifrån en cockeruppfödare men man kunde ju undra om inte en blodhund hade varit på besök där en sen kväll
. Lycka till och tänk på att om du har rullskridskor och vovven får upp ett spår så kommer du nog fortare fram så än med en moppe, om du inte är så noga med vart du hamnar vill säga
.
#8 hahahah :P
vad roligt! Min pappa har lovat mig en labbe om 3½ år :) Ja hund är ju såååå mycket roligare än en moppe! Ganska konstigt egentligen att dom gick med på en hund men inte en moppe :P :/ XD
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#10 kan ju vara att man inte kör ihäl sig på en hund :P
och dem vet att jag hr hundvana.. är ju handler åt leonbergers,kelpie,blodhund och hjälper till o rasta olika raser såsom Engstaff, bullmastiff och jappar :P sen har vi själva kennel av clumber och tidigare flattkennel :P
Vad ska man säga, Grattis?! =P
Jag vill också ha moppe för det är så jobbigt att åka tåg + gå 3 km till hästen (jobbigare än det låter:P). Så man kommer fram och slipper dessa tider med tåg och buss.
Vill också ha hund men får inte skaffa förrän jag flyttat hemifrån. Mamma är rädd för hundar och pappa är allergisk så får skaffa om ca 5 år när jag gått ut gymnasiet och läst vidare.
Gillar dock inte blodhund;P tycker de har för mycket ''häng'' för min smak. Gillar istället Boxer, pudel, Sheltie, Gordon setter m.m
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#12 låter jobbigt tycker jag :P haha ..
gillar blodhundarnas utséende och så är dem så himla charmiga med sitt temprament.. hur cool lugna som helst :P
av "dina" raser gillar jag boxer mest 
Är man lat så är man (A).
Jo, visst är de härliga med sitt temperament:) Jag har tänkt skaffa mig en boxer och en sheltie senare:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
11# Jo, menade inte så. Menade att mina föräldrar skulle aldrig gått med på en hund före en moppe. (Eller min pappa vill ha hund men inte mamma) Fast vi haft 6 hundar i olika raser.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Vad kul! Jag tycker också att blodhundar är otrloigt charmiga! :) Dom får mig genanst att tänka på nån liknande blodhund i Lady och Lufsen ^^