Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1055 ggr
junior-
0

Hundbråk

Hej, behöver lite råd eller hjälp. Det är såhär att mina två hanhundar (7år och 3år) har börjat bråka väldigt ofta nu. 5-7 gånger per dag faktiskt. Det började när alla i familjen utom en (som stannade hemma med hundarna) kom hem från resa för 1-2 veckor sedan. De börjar med att stå och stirra på varandra, morra och sedan rycker de ihop. De kan stå flera meter ifrån varandra och stirra sen sätter de igång. Det är mest den äldsta (dvärgpudel) som är mest aggressiv och börjar morra, den andra vad jag ser visar lugnande signaler till den när de tittar på varandra.

Någon här som också har hundar som håller på såhär eller kan berätta vad jag kan göra för att minska på bråken? De lyssnar inte när jag säger "nej" och vattensprut hjälper lite men det får inte de att inte bråka.

Emelie-tex
0

Samma ögonblick som hundarna börjar spänna sig, höja svansarna och liknande mot varandra, släng ut båd ur rummet och bli arg. Det ska inte vara tillåtet.
Du skall alltid skälla på bägge hundarna, även om DU bara ser en som bråkar, så har de så små signaler att vi inte ser allt.