Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4439 ggr
daikai1
0

hundgodis av choklad

jag undrar hur nyttigt det är med hundgodis av choklad, läste på innehållsföpackningen att det innehållet 10%? kakao, sen varnar de för att kakao e farligt

ingann
0

att ge någon chokladgodis då och då är ingen fara men ger man hela paketet på en gång kan jag tänka mej att hunden kan bli riktigt dålig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gerbilflicka
0

Helt sjukt… forstar inte varfor foretagen ska krangla till det sa mycket. Min hund far endast korv med sa hog kottprocent som mojligt som godis.

daikai1
0

även om det var läne sen man skrev i tråden, har kommit fram till att om man ger 4 lådor (250g) hundchoklad så kan hunden dö, man kanske inte ger hunden det på en gång, men då och då

Maddepadde
0

Teobrominet bryts ned mycket långsamt och det är just därför hundar kan bli förgiftade, men just det jag funderar i inlägg #4 är om det faktiskt inte är andra faktorer som bidrar till hundens död än bara själva teobrominet. Speciellt om det är en mindre hund, typ MÄNGDEN av sötsaken, om man nu bortser från att det är choklad.
Och sen beror det väl på vad det är för hund man räknar på, Chihuahua på 2 kg eller en Mastiff på 80.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

daikai1
0

glömde skriva att det var en liten hund (10kg-)

men den kan tåla mkt mer och mycket mindre beroende på ras, stam, ålder, sjukdomar, det är bara ungefärliga riktlinjer

Cevir
0

Undrar om det ändå kan vara bra med chokladgodis för hunden? Det sägs ju att choklad är farligt för hunden..eller har jag fått det om bakfoten?

/ Sara & Casper

Zebben
0

Hundchokladen innehåller inte Teobromin. Men egentligen..av vilken anledning ska vi ge hundar "choklad" i form av hundgodis?   Vad är det för fel på torkad vom, lever, kyckling osv…

Köper bara torkade svenska köttprodukter till mina hundar. Finns att köpa på Mälaröarnas Färskfoder. Det enda "tillverkade" hundgodiset jag ger mina är Frolic, som jag ger ibland som belöning.