OT-Åsele marknad idag? :)
Nån som varit på åsele marknaden idag? Jag var där med min mormor, familj. Köpte vykort med hundar, en rottis valp(tavla) en Schäfer tavla, ett hundhalsband(reflex, för 10:- men rejält!) Såg jätte många sötiiiisar(Hundar), 3 berner sennens, leonberger, Schäfrar(en av dem var en jätte söt schäfervalp som låg i en barnvagn), 2 vita herdehundar, 1 Basenji, 1 Kangal, 1 Cocker spaniel, 2 Amstaff, 1 Phalené, 2 pappisar, jämthundar, gråhundar, jrt's, labbar, 1 irländsk varghund, chihuahuaor, 1 fralla, och sååå många mer! Hääärlig dag :) Men tycke väldigt synd om vissa hundar, speciellt valparna och dom hundarna som fick ligga bakom "disken" då dom fick ligga där 7-8 tim i stekande värme men en 10 min promenad typ(kanske inte alla men vissa jobbade bara en där och dom kan ju inte lämna ståndet för att rasta hunden/arna) Men ingen hund dog ju så :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Lite långt för mig att åka ;) Men vi har också haft marknader här nere denna veckan. Jag förstår däremot inte de som tar med sina hundar dit, speciellt mindre hundar som är svårare att se, när där är jätte trångt med mycket folk.