Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 1531 ggr
kajsa_karin
0

Min älskling

I morgon skall min Älskling få vandra till de sälla jaktmarkerna. Han är 10 år och 3 Månader. Hans Höfter är helt slut. Han är en blandras av Golden/Labb/Vinthund och BoderCollie. Det känns hemskt. Vi bor i Lägenhet 4 våningar upp. En dag i veckan hade de stängt av Hissen fick bära 22kg hund upp för trappan. Jag har också märkt att han inte riktigt är med. Vi var ute en kväll och han virra bort sig. Tur har jag två andra hundar som kunde söka upp honom. Men det är min 5:te hund som får lämna jordelivet, Känns lika jobbigt varje gång. Men jag vill inte att han skall bli ännu sjukare. Utan ta bort honom medan han fortfarande är lite pigg. Men urch vad det skall vara jobbigt. Har försökt göra ett tass avtryck med stämpeldyna tänkte göra hans tass som tatto. Men det var inte lätt den blev inget bra.

Taci
0

GUd vad tråkigt. Men ett klokt beslut att låta honom vandra vidare. Han har trots allt haft 10 fina år! Skickar ett par styrkekramar!

J-Parnebo
0

starkt av dig att låta honom få gå vidare,
massa styrkekramar

anaprincess
0

Vet hur det känns fick ta bort min hund i torsdags Gråter men han var bara 6 år.

[SusannaK]
0

Så ledsen för din skull….det är fruktansvärt jobbigt att skiljas ifrån sina fyrbenta vännerGråter

Xondah
0

Starkt beslut av dig! Känner för dig, de är ett fruktansvärt svårt beslut att ta.

Jonna75
0

Vi tänker på er i eran svåra stund, men tänk att nu slipper han lida. Är alltid lika jobbigt att behöva genomgå sånna saker

Kramar

SaraC
0

Alltid lika jobbigt att ta ett sådan beslut. Kram till dig!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

destroyed
0

styrkekramar till dej och din familj:(

Ricko
0

Vet hur det känns(förlorat 6 st) Och att förlora sin bästa vän är den hemskate som kan hända :[ Men jag hoppas du är okej?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

kajsa_karin
0

Snart skall vi åka. Jag mår verkligen inte bra. Fick gå till Vårdcentralen själv i morse. Har lidit av Utslag. I natt sov jag inte för jag hade ont i halsen. Så Jag hade halsfluss huvudvärk och mår så jäkla dåligt. Men jag är glad att jag har två hundar till här hemma så alldeles tomt blir det ju inte

Greta-Monnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är ju min hund kajsa_karin (mamma) rasty ska avlivasGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter jag gråte hela dan nästan igår han är så söt

Taci
0

#11, jättesöt!

Det är bara bra att gråta o släppa ut alla känslor. Det kommer ta tid att komma över, så är det bara. Kram!

urfaren
0

#3 varför fick du ta bort din vovve så tidigt? stackars dig. Måste kännas fruktansvärt!

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

anaprincess
0

#13 Han blev dålig i tisdags fick kramper och kräktes och böev väldigt konstig. Har varit med han till veterinären otaliga gåner sen i oktober förra året så kände att nu får det räcka nu ska han få slippa.

Ricko
0

12# ja det har gått 11 mån sen ricko for och jag gråter varje dag iallafall }:

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Greta-Monnie
0

han var min bästis jag älskade honom så mycketGråter han var så gossig

kajsa_karin
0

Suck då var det gjort. Han somna så fint. Måste bara säga att hos veterinären hade de ett rum med ett tänt ljus kändes så himla ombonat för ett sista farväl. Veterinären var underbar.

anaprincess
0

#17 Bra att du fick ett fint farväl. För oss tände dom aldrig ljusen utan tog bara in dom. Sen hade dom nån maskin i rummet bredvid som väsnades hela tiden :(

Xondah
0

#18 Va tråkit att de hade sånt oljud när man vill ha de fridfullt. :/

kajsa_karin
0

Verkligen tråkigt att det skall vara så.

Det är viktigt det här sista farväl

urfaren
0

R.I.P. Lilla vovven!

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Greta-Monnie
0

jag vet han är så sötSkrattande