Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3647 ggr
Ricko
0

"Vilket" gymnasium?

Jag är bara 12 år så kanske lite tidigt att fundera men här kommer frågan: Jag har varit hund besatt så länge jag kan minnas och min dröm har alltid varit att jobba/äga ett hunddagis&ha Schäfer uppfödning. Det roligaste med en hund tycker jag är att gå ut med den & efter det ta hand om den. Så jag skulle vilja ta hand om hundar :} Så vad ska jag välja för att säkert få jobba med åtminstånde hundar?  och vad finns det annars för hundjobb, förutom räddningshundarna, polishundarna, träna hundar(så dom kan bli "poliser!"?) Och vad ska man isåfall välja för att kunna jobba med dom? jag funderar mkt på att bli polis(hundförare!) men då blir det ju inte för jag vill bli polis utan endast för att man får jobba/ha en hund! Och inom polisen är det mkt schäfrar <3

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ricko
0

Är den ingen som jobbar med hundar?

[IsabelleA]
0

http://www.sabyholm.se/ Här kan du gå med inriktning på hundar.
Här kan du läsa lite mer om vad skolan har att erbjuda i utbildningsväg - hundar http://www.sabyholm.se/z_2740.html

Ricko
0

2# Åhh ^^ Hoppas den finns kvar tills jag börjar (visst börjar man när man är 16=gått ut 9:an?) ;)

Ricko
0

en fråga till: Kommer man möta och kanske få rasta nåns hund om dom tar mer sig hunden till internatet tror du? :D

Taci
0

Ett naturbruksgymnasium med inrikning på Djurvård, eller Hund om det finns. Annars finns det alltid särskild Hund-kurs på åtminstone Djurvårdslinjen. :)

Själv gick jag Djurvård o särskilda kurser för bland annat Hund, Djurpark osv. :)

Ricko
0

5# okej ;) Vad jobbar du som nu?

Taci
0

#6, inget hundrelaterat ;) Men skulle gärna vilja. Har fått ta över pappas transportföretag när han gick bort, men nångång ska jag jobba med djur.

[IsabelleA]
0

#3 Ja, du bör vara 16 om du är född tidigt på året, annars är du 15.
Jag tippar på att gymnasiet finns kvar då :) Då börjar du samma år som jag går ut?

#4 Ja det tror jag absolut! :) Det finns många hundkunniga på skolan som man också kan få hjälp av med träningen osv.

svampi
0

Jag ska själv börja gymnasiet nu till höst på Sötåsen. Där kan man gå olika hundkurser, det ska jag göra i alla fall :D Men det finns ju som sakt gymnasier med hundinriktining eller med bara hundar :)

Vart i landet bor du?

Ricko
0

9# i västerbotten. Ja jag har iaf bestämt att jag SKA jobba med det jag brinner för mest(alltså hundar) ;)

8# Ja jag blir ju 15 då (fyller år 7 oktober)

KadjaNina
0
Ricko
0

11# Min pappa gick precis ut svets på tranbergsskolan i lycksele ^^ hehe, (finns ju med djur på tranbergsskolan ser jag nu(klickade på länken du gav mig))

[Katteeen]
0

Det finns ett hundsportgymnasium i Karlstad, vet inte riktigt vad den linjen innebär dock.

Sen finns ju som sagt alla naturbruksgymnasium, med inriktningen Djurvård extra inriktningarna Hund/Häst/Djurpark. :)
Jag ska själv söka till ett naturbruksgymnasium till våren :)

Royalz
0

#13 Det finns inget hundsportgymnasium i karlstad, men det finns naturbruk inriktning djurvård så kan man läsa hund där tror jag :)

Det finns ett hundsportsgymnasium i Forshaga som inriktar sig bara på hund, men även jakt och sånna saker, kanske var där du menade? :)

cupcakes
0

#13 & #14 Forshaga Akademin, där börjar jag till hösten! :D

destroyed
0

Forshaga är bäst:) hade jag fått valt om min gymnasie utbildning så hade jag gått det:P

Royalz
0

#15 Hur många poäng var det för att komma in där iår? :)

jahadu
0

om du vill bli polis/hundförare så måste du ha varit vanlig polis i fem år först innan du får jobba med en hund eller häst.

Snakebiite
0

finns jätta många nya gyamnasium dessa dagar som inriktar sig på hundar övarlag fick hem massorav sådana när jag skulle söka men för mig blevdet musik skola=)

cupcakes
0

#16 Det verkar väldigt bra så jag får hoppas att jag trivs^^

#17 det var 220 tror jag, jag var inte hemma när vi fick beskedet så mamma fick läsa det men preliminärt var det 215 och nu definitivt är jag ganska säker på 220 :)

Kanin-Fiia
0

Gå in på naturbruk.se så finns det en lista på alla djurvårds och hundgymnasium. =D

[Liinda]
0

Jag går på naturbruksskola och bodde på internat och det bodde mycket hundar där. Och jag kan säga att det var ingra problem att få gå promenader med andras hundar.

Varje morgon gick jag med en tjejs hund eftersom hom inte var så morgonpigg så då tog jag morgonpromenaderna åt henne =)

destroyed
0

17# du kommer gå ner massor i vikt eller tvärtom gå upp för att du bygger muskler för det är jättelångt mellan byggnaderna.. så en cykel är att rekommendera.. Min kompis går där hon börjar tvåan nu:)

Royalz
0

#23 Nu skrev du nog till fel? JAg behöver inte gå ner i vikt :p

destroyed
0

24# förlåt menade 20#

kanske inte mn kanske komma i form:P det skadar aldrig

Brownie
0

Ja asså det finns ett "naturbruks gymnasium med inriktning hund" i Örkelljunga. Var bor du? Vet inte om det gäller polis men den är ju bred vad gällande hund jobb. ;)

[jakke94]
0

#26 .. i örkelljunga finns det ett gymnasium som helt och håller är ett hundgymnasium

Brownie
0

Ja,men hela namnet är det ovanstående :)

MartinaLarsson
0

#15 Jag började också där i höst :D

MartinaLarsson
0

och det ska ju givetvis stå börjar istället för började….

cupcakes
0

#17 Nu har jag kommit hem och kollat, lägsta intagningspoäng var 230 :)

#23 Mjo, cykel ska med! Vi har varit där och tittat på öppet hus en gång redan så :) Jag 'känner' också en tjej som börjar tvåan där nu, men vi har bara pratat på msn och lite sms hittills ^^

#29 Kul! Då vet jag iallafall en klasskamrat ;) xD

Royalz
0

#32 Oj, då kan jag nog glömde forshaga :/ Om det inte går att komma in på något annat sätt :) Får alltid hoppas. Annars blir det Säby holm för mig nästa år.