Nu har jag adopterat en hundgrabb!!
jag är så glad att jag bara måste dela med mig av vad som hänt.
har länge gått och tänkt på att skaffa hund. tidigt bestämde jag att adoption var det rätta för mig. av en slump halkade jag in på hundrondellens hemsida och blev blixtförälskad i en helcharmig hundkille på 1 år.
han kommer från hemska förhållanden. han har tydligen varit en födelsedagspresent åt en liten flicka som sedermera tröttnat på honom. då satte familjen ut honom på balkongen tills det blev ohållbart. då lämnades han in på hundrondellen….
den arma kraken är bara 1 år och har redan varit med om så tuffa grejer. när han kom till hundhemmet visste han varken vad närhet eller lek innebar!!!!!
hur kan man komma undan ett sådant djurplågeri utan ett kännbart straff? jag blir ursinnig när jag tänker på det.
de som jobbar på hundrondellen är mycket trevliga och hjälpsamma. finns bara positivt att säga om dem.
nu är det bara ett telefonsamtal kvar så får jag träffa honom.
det känns även tryggt att veta att jag alltid kan höra av mig till hundrondellen igen med frågor jag har. man blir aldrig lämnad i sticket så att säga.
nu vill jag ge den här hundgrabben ett tryggt och bra liv där han kan få blomma ut och bli sig själv. det förtjänar han.
tillsammans ska vi utforska världen och bli kompisar med andra vovvar.
va kul, grattis !
har du någon bild ?

grattis.. Vilken tur att du tog dej an honom:)

Grattis.
Själv adopterade jag en hanhund från ADA för 2 år sedan och en liten tik från Julie Rescue för ca. 2½ år sedan.
Allt har gått jätte bra och jag är sååå nöjd med dessa små underbara tacksamma liv.
Nu har jag också 2 chihuahua…ett herrans hundliv här.
Lycka till.
Kram/Annika
för andra som är intresserade så finns det irländska hundar också, www.hundarutanhem.se
#1…jag har inte knäppt några egna bilder på guldklimpen än, då han fortfarande är kvar på jourhemmet. men om du går ut på hundrondellens hemsida så finns han att se där. han heter toby, men kommer att döpas om till valle.
det blir en riktigt lång bilresa hem för honom sedan, över 30 mil, så jag hoppas han inte är alltför åksjuk. det är väl lagom att rasta en gång i timmen när man åker bil med en vovve eller vad tycker ni?
#5 Jag har oxå haft "rondell hundar" tyvär hände det en tragisk olycka, så de lever inte mera. Jag kan inte annat än att hålla med att de är underbara de som jobbar med Hundrondellen.
hundrondellen har en sida där man kan se alla hundar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Vad roligt att det känns så rätt :D Lycka till!