Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1541 ggr
destroyed
0

Drömmar!

Ofta hör man ifrån personer som säger att jag skulle vilja ha en schäfer t.ex. men har inte det som det behöver, så det får vara en dröm.

Hur skulle erat drömliv se ut för att var anpassat till just den rasen du vill ha?

Gluskap
0

Bo i ett lagom stort hus men med stor tomt, en pool och ett arbeta som sköts hemmifrån.

Mischa
0

För alla raser jag vill ha….

en stor "gård"/tomt utan grannar och vägar i närheten :)

≧◔◡◔≦

Mistle
0

Oj..

Jag skulle ha en Boxer och tävla bruks och grejer med. Så där skulle jag väl mest bara ha mer tid och mindre andra drömmar.

Men sen, skulle jag ha en gård med får (varför inte en stor farm i Australien när jag ändå är igång? :)). Och så skulle jag ha en Border Collie, en Working Kelpie och en Cattledog. Får väl dra mig in på lite kossor på den där gården också då Glad.

binx
0

#2 vad är det för raser du vill ha då? hehe :)

destroyed
0

hahah kul att höra om era drömmar!

Jag skulle vilja bo i ett hus med ett speciellt rum bara för pälsvård med rinnande vatten m.m. Huset ska ha en jättestor trädgård och en inomhus pool som är inglasad med uppvärming så man kan bada där när det är snöstorm ute eftersom huset ligger lite högre upp i landet så  har jag en Siberian husky som jag kan träna weight pulling med och lite får som jag kunde valla med så jag kunde åtminståne testa på att ha en BC. Annars har jag ju pudlar.. de är så härliga och man blir så bortskämd!

Jag skulle vilja arbeta som 1# med ett jobb som sköt hemifrån eller ett jobb där jag kan ha med alla hundarna

[Vargnatt-]
0

Ett stor hus på landet med stor gård till, nära till skogar med bra stigar i där det inte är mycket människor :). Kanske en egen agilitybana på gården också ^^.  Gärna nära till en sjö också, helst som ingen annan än vi vet om ^^. Och gärna ha ett jobb som jag gör hemifrån så jag kan lägga upp arbetstider lite mer själv och ha tid över till hundarna, huset och gården :).

jessi_twini
0

Jag skulle bo i ett ganska stort hus med stor tomt. Pool. Ganska högt staket runt hela tomten. Och jobba hemifrån.

destroyed
0

Berätta gärna vilka raser ni skulle ha också:)

Ricko
0

Bo på landet med en stor gård&hus. Och fullt med hundgårdar och schäfrar i varje och kanske nån Rottis elr Vit herdehund i någon. (Kommer ha Schäfer upf när jag blir större) Nära Skog&sjö. Och Valpar 2 grr om året.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

jessi_twini
0

Jag skulle ha bullterrier Skrattande Fast jag kommer nog aldrig skaffa en sån även fast jag kan.. Så då skulle det nog få bli Grand danois eller Rottweiler Glad

[Vargnatt-]
0

Schäfer är en dröm för mig. Men annars så är det stora "nallehundar" som berner sennen, new foundland, pyreneerhund och sådana :)

Gluskap
0

Raserna jag skulle vilja har är utöver Amstaff väldigt många. Bla ett par mastiffvarianter.

Mischa
0

#4 allt möjligt :)

Men skulle vilja prova på en mer utpräglad vaktras därav boendet.

urval av vill ha lista:

staff, ca de bou, dogo canario, thai ridgeback, it. vinthund, tosa, cimarron uruguayo,dogue de bordeaux…som sagt det finns många…

≧◔◡◔≦

[SusannaK]
0

Jag/vi har det nog rätt gott som det är :) Bor på landet i ett lagom stort hus för oss 156 kvm…stor tomt…men har inte hela tomten inhängnad som det ser ut idag, utan vi har staket runt gräsmattan, resten är naturtomt. En liten dröm är väl att få hela tomten inhängnad så småningom.

Jag arbetar hemifrån. Har en granne som bor ca: 200 m ifrån oss men han är bara här ett par ggr om året. Sen har vi fler grannar men dom bor längre bort och utom synhåll…dock är dom väldigt trevliga.

En perfekt bokskog intill huset där vi haft många härliga skogspromenader…och sjön ligger 5 minuters gångväg ifrån huset.

Så även om man ibland blir hemmablind så får man ibland som när jag var ute idag en tacksamhetskänsla över hur man bor….när solen går ner över sjön så känner man, shit! vi har det nog sjutton rätt bra!Flört

Nu ska vi pröva på Cavalier king charles spaniel…en liten hane som flyttar hem hos oss den 26/27 juli. LÄNGTAR!Tungan ute

[jakke94]
0

en stor gård med inhägnat staket där jag kan ha bullterrier,blodhund, Clumber, groenendaels, amstaff, basset .. ja lite allt möjligt :P