Madness Every Day's Hope
" Chabo "
2008-07-28
Om det kommer en passande utställning nära oss så ska jag ställa ut honom. :) Det blir i sånna fall våran första. Sen i höst kanske vi ska gå en Agilitykurs. Först ska 1 års besöket hos veterinären bli av så han är "godkänn" att få hoppa!:)
Annars i sommar så ska vi bara träna på och njuta av sommaren.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Nej har ingen men har dock haft en 75%Papillon/25%Toypudel (dock såg den bara ut som en papillon) Han var en Hane och hette Trollet(hette Spott hos uppfödaren då han hade en lite fläck nästan vid svansen(fläck=spott)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Kaseth inu's Black Kasindra
2009-03-25
mellanpudel, Tik
e: Viking
u: Tinelund's Bell-darling
Nej, Sindra ska få vara valp och njuta av sommaren. Vi ska finslipa hennes lydnad och klickerträning. Vi har planerna att ställa ut sindra till hund 2009. Sen efter det så kommer vi att börja träna till agility och freestyle.
#2 vilken härlig ras lät det som. Släppte den något hår? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Hehe ja han var så himla söt! Har inga bilder på denna datorn men finns på andra. Kan lägga upp när vi lagat den. Kanske finns ngn bild i fotoalbummet ;) Fas jag kom på att han kanske hette Spot fast det utalas Spott då jag tror jag stavade fel i första inlägget :]
Ojj, ja glömde svara på den frågan: Nej han släppte inte mer hår än dem andra hundarna (som tur var XD) :]
#3 vilken goding!:)
Vill du ha ett tips. Desto tjockare halsband du har till din hund, desto mer nackhår kommer att nötas av. Då blir hunden inte så högt placerad på utställning!:) - Ett tips bara!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

8# eller så tottar man nackhåret så att man lägger halsbandet emellan. Jag vet att det nötar av, därför använder man ett snake eller minkhalsband…
tottar hur gör man det? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Elvis
2007-03-12
Svart mellanpudel, hane
För honom blir det en lugn sommar :) Inget planerat
Hubert
2008-09-14
Aprikos storpudel, hane
I sommar ska vi fortsätta träna, håller på lär in skvallerträning och ska testa mer med spår, sen blir det mer trix bara :) Annars blir det lugnt för hans del också, få njuta av valptiden ^^
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Wickewires Beauty Queen "Babsan"
vit storpudel tik född 2007 sista februari.
Ska börja träna lydnad och agility och eventuellt börja tävla med henne 

Är det bara vi som har utställningsklippningar? :) ser att dom flesta väljer att raka ned sina! Orkar ni inte ha lång päls = mycket pälsvård!
våra rakar vi i ansiktet, halsen, tassarna och svansen + mellan benen. Hur gör ni?
På bilden så har vi nyss köpt honom!:) Han är lite orakad, fast den bjuder vi på!)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vi har inga utställningsklippningar för att vi inte ställer ut våra :)
Sparade ut Hubert päls i början, men ville testa något annat. Så vi experimentarar lite, tar den frisyr vi känner för :D Så senast i förrgår rakade vi ner hela Elvis. Han är inte riktigt klar, men när han är så ska han bara ha skägg ^^ Allt annat är borta.
Jag har absolut inget emot pälsen, älskar att bara sitta och kamma dom och trimma :) Men vill expemimentera och "hitta deras frisyrer" :)
//Helene
#16, har du något bra knep på att reda ut tovor? :)
Eftersom nu har valptovarna kommit. Så jobbiga.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Vu rakar ner Babsan vi ställer inte ut henne :) Men ibland så rakar vi ansiktet, kroppen benen+ tassarna. Men lämnar huvudet och svansen
Så det ser ut som om hon har en 80 tals frilla 
19# aa samma här <3
#17 Nej inget speciellt då jag aldrig riktigt vart med om tovåldern :P Hubert är i sin nu men han är korthårig :P Så jag märker knappt av den.. Men det är ju bara det att dom ska kammas varje dag. Kamma uppifrån tovan och ner mot huden (annars slits hela tovan bort) Sen finns det ju massor med medel som är bra :) Jag fick tipset om Esprees rainforest schampo och balsam, det ska tydligen vara väldigt bra för pudlar med tovor :) Har dock inte provat
//Helene
#22 jag kardar från tovan och neråt. hm ja hela tovan åker bort ibland. det beror på… Han är ju långhårig och vi satsar ju på utställning tills nästa år när jag inte hittar någon närliggande för iår. :( :(: (
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
**Bia-Litt's Easy To Pick Up "Iris"
**2006-12-05
Röd toy tik, 24 cm i mankhöjden.
e. Solnes King Leopold
u. Bia-Litt's Easy Pick Pepper
Har ställt ut henne med bra resultat :) Inget planerat för sommaren, men ska kanske ställa henne till hösten.
På bilden var hon 6 månader :)
Resten av hundarna finns på Bia-Litt's om ni orkar kolla ;)
#23 Ja det är väldigt irriterande när hela tvan följer med, va med om det väldigt mycket när Hubert var långhårig -.-
Men det finns ju tovutredare, både kammar och spray annars :)
//Helene

#24 så sööt! en toy blir nästa hund. Har nu papillon o pappivavva. har haft papillon/pudel blandning, jättegosig.
#24 ur söt hund!:)
#25 ja visst är det jobbigt. Jag ska lista ut så att det inte gör det!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#26 & 27 Tack! :)

10# vissa kallar det att tofsa upp den men om du kollar på den här bilden som jag bifogar, (jag ahr inte tagit den men jag vet vem och jag får lägga upp den) Men det är ett sätt man kan göra tottningen roligare. Du borstar pälsen noga så att det inte finns några tovor och sen delar du upp pälsen i olika delar och börjar att snodda upp tofsar eller som jag lärt mej att det heter, tottar, och det gör man nästan alltid på huvudet och sen kan man göra det på nackpälsen för att inte den ska tova sig:)
14# vi rakar bara nos, tassar, svansroten.. Vi samlar päls än sålänge för att sen klippa till en seccond puppy till hösten

19# jo det är inte för inte som man kallar 80-talet för pudelåren:P
och om jag får säga för att vara riktigt kritisk så är chabo jättefin, men det är inte bara nacke han saknar enligt mej.. han saknar mycket på huvudet och lite mer på benen. men annars är det snyggt gjort vid tassarna, jag har sett många pudelägare som har klippt alldeles förmycket på tassarna så det ser mer ut som om de har för korta byxor än en fin Pudel. Och om inte jag har fel så har ju du hållit efter hela seccond puppy frisyren sen ni fick han och det ska du har credit för, för att vara nybörjare(vilket jag antar att du är) Så är det den snyggaste jag har sett hittills. bara att jag tycker det hade varit snyggare med mer hår överallt:P
#19 ja det här är min första hund!:) När han var tio månader kom han hem till oss! Jo han behöver mer hår !:) Våran andra svarta Pudel (chabos bror) han har mer hår än vad Chabo har det är jätte snyggt!:)
Tack det är min syster som trimmar honom, uppfödaren sköter handklippningen!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#24 Hmm, känner igen den där bilden på den ursnygga vovven :D Finns du på pudelforum.se?
//Helene
#35 :) Noup, är inte medlem där. Din mellanpudel ser otroligt söt ut på bilden! ;)
#36 Nehepp.. Men nog vet jag att jag sett den där pudeln nånstans :D En sån snygging glömmer man inte i första taget :)
TackTack :)
//Helene
Vilka fina pudlar som finns i denna tråd! :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#38 Kanske du varit inne på hemsidan nån gång :) Tack :)
#40 Hmm, det tror jag inte.. Har du möjligtvis lagt upp just den bilden någon annanstans?
//Helene
#41 Ne, det tror jag inte. Kanske visat bilden på någon annan iFokus sida.
#42 Jo, så måste det vara :) Väldigt fin iaf ^^
//Helene
#43 Ja, tack :)

Vilken härlig "teddy" du verkar att ha!:D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#47 hoppas att min kille blir så lugn.
Han håller just nu på att bli könsmogen så att han är lite på tårna!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se