Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1952 ggr
Rattis
0

Irländsk terrier!

Hej!

Jag har tittat på irländsk terrier men behöver mer information för antinge står det att de är svåra , tuffa hundar m.m eller sp står det att de är underbar fina lätta m.m kan någon hjälpa? all information är bra!

//josefine/rattis

anaprincess
0

Min farfar som haft många olika terrier sorter och även fött upp sa alltid till mig att det är en hård och svår hund att ha att göra med.

reverse
0

Jag har varit hundvakt åt två olika irländska terrier sedan ett par år. En hona och en hane. Tiken är bångstyrig, tenderar ha selektiv hörsel och verkar i allmänhet tycka att allt och alla finns till för henne. ;) Men genomsnäll mot människor i alla storlekar och åldrar och aldrig något problem med andra hundar. Hanen är mer försiktig, nästan "artig" i sin framtoning. Känslig för signaler både från människor och hundar. Han kommer överens med alla hundar och initierar aldrig något gruff. De är färgstarka karaktärer. Beroende på vad man får med sig för personlighet hem och hur mycket man tränar så kan man få en mycket duktig hund i sin irländare. Irländaren Svinto har gjort bra i från sig i agility vill jag minnas och till och med lydnad.

//Lina