vilken ras
jag har en pudel valp som jag så småning om ska börja träna agility med men jag har också en cocker spaniel som jag tränar lite med !
Ni som tävlar eller tränar agility vilken ras har ni?
Jag tränade lite agility med min Powder puff förut :)

Jag ska förhoppningsvis gå en agilitykurs nu i höst med min sheltie :)
Mvh Ellenfyrkant
Har jaktlabrador. Tränar just för ögonblicket också en Grönis, men han är inte min.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Jag tränar för skojs skull tillsammans med min moster. Jag har en Japansk spets och hon har en Newfoundland/Berner sennen. Båda hundarna tycker det är superkul och är jätteduktiga :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag tränar agility med min golden retriver Tuffa (utställningstyp).
lurvponnyn.vimeddjur.se
Tränar lite för skojs skull med improviserade hinder här i trädgården. Jag har en borderterrier. Har lite planer på att snickra ihop lite egna hinder med en kompis som har en JRT, och då ska vi förhoppningsvis kunna träna LITE mer seriöst där, men blir mest på skoj ändå.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
jag tränar agility med min yorkshireterrier hane Torsten :)

#5 Hihi, jasså du tränar med din moster ;) ?
Jag tränar med min hund jag :)
Mvh Ellenfyrkant
Jag brukar träna agility på skoj med min Amstaff. Och han har visat sig var riktigt duktig :D
Egentligen är det ju dom som har dom riktiga förutsättningarna för agility, Staff-raserna :) Det är ju dom som är byggda för snäva och snabba svängar!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
jag har en sheltie som jag kanske ska börja träna agility med.
Jag tränar agility med min Bearded Collie, och hade även tänkt börja tävla när han blir äldre. Tränar också med min grannes Bearded Collie.

Jag tävlar och tränar med min briard :) Sen ska jag börja träna och ev tävla med min andra briard också, när hon blir tillräckligt gammal för det. Eventuellt att jag kanske ska börja träna en av mammas kompisars dvärgpudel också :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jag tränar och tävlar med min borderterrier.

Jag har lånat en beagle,som är jättesnabb så jag som är över 40 orkar inte springa så fort så min dotter tar hand om agilityn./Marina
#17 Sicken sötnos :)

Jag tränar med en labrador :)
Jag tränar med min dvärgschnauzer.

vi ska gå kurs nu i vår… jag och min JRT så vi har just börjat hemma med tunalr och sånt enkelt..
Jag ska träna med Tusse. Han är en blandras mellan bc/kelpie/dalmatin/labrador/vorsteh/stövare. Än så länge har vi tränat lite hopp, vilket han älskar, om vi går förbi ett staket nu när vi är ute så springer han dit och ska hoppa. Men vi måste få lite bättre lydnad och kontaktsökande på honom innan träningen sätter fart på allvar.

Boxer! Hon e snabb, spänstig och orädd.
Har 2st shelties som jag tränar och tävlar inom agility med. Så har vi även en cockerspanielvalp som ska börja träna då hon blir äldre.

sheltie här också
Min syster tävlar med sin border collie, hon är super snabb på banan så det är kul och se. Hon har även en blandras med border collie i som hon börjat träna med nu.

Tränar min dvärgpudel i agility, ska snart försöka med min brorsas mops!
jag tränade min collie vera en lång tid, men vi kom alldrig till tävling och sen började jag med ponnytrav.
men hon e en rackare på o va snabb o lättfattad =D hon förstod på bara några gångers träning va uuut o hääär var när hon skulle hoppa över "staketet" eller sneda hinder. hon tyckte de var jättekul oxå, o ja var för långsam för o hinna med =P en gång när vi inte hade tränat på länge, o vi skulle hoppa en bana så hoppa vera alla hinder hon såg haha =P
synd att ja inte har mer tid o träna henne, för hon e en otroligt smart tjej o då menar jag verkligen otroligt! hon lärde sej o stänga dörrar på några minuter o några minuter senare kunde hon både stänga o öppna dörrar =D
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Border Collie och en blandras mellan Alaskan Malamute och Schäfer.

Jag har en Amstaff tjej som vi kör lite på skoj med

hej! jag tränar Agility med min lilla hund han är en blandras på 29cm i mankhöjd

Hej jag kör med min Border terrier och det går ganska bra men den populäraste hunden inom agility är ju Sheltie ;D men det funkar bra med alla hundraser men om jag var du skulle jag vilja ha en mellan eller liten hund till agility ;D
Tränade med vår f.d 75% papillon/25%Toypudel i agilty. Sen fick ju dem andra hundarna hoppa också men inte varje dag utan nån gång.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

ska träna med min mellanpudeltik när hon blir större
tränar inte själv men är med i ett sällskap som åker omkring och tävlar agillity där jag hjälper till med allt utom att köra agillity :P hehe
då kör vi med:
belgisk vallhund tervueren
-:- groenendael
-:- malionois
shetland sheepdog
Berger de Pyrné face rase
Kelpie

Vi har tidigare tränat och tävlat med vår Bearded Collie, hon var jätteduktig i Lydnad. Tyvärr fick hon kronsk luftrörskatarr och fick gå i "pension". // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens