OT Kerstin får ej läsa detta!
Bortskänkes!
_8-årig hårboll (somliga kallar det schäfer) söker nytt hem. Bör ej bo med barn då hon snor saker och sliter sönder skötväskor i jakten på något ätbart. Har i yngre dagar varit väldigt lydig, men har på senare år blivit dement. Därav "priset". Jag levererar hunden oavsett var i Sverige Du bor om Du inte själv orkar/vill/kan/har råd att hämta henne. Kostar inget i mat, då hon själv går och knycker den. Bara släppa ut så hittar hon säkert till grannens grill alt. soptunna. Hon återvänder till Dig automatiskt när hon blir trött, för då hoppar hon upp i Din nybäddade säng och snurrar tjugoelva varv innan hon hoppar ner och somnar på golvet istället.
_
Japp, så känner jag idag. Hundjäkeln har inte bara länsat skötväskan denna gång, hon har slitit sönder min 900:- skötväska. Och ja, detta är vardagsmat för många hundägare, men min hund har ALDRIG tagit sönder något. Hon är född väluppfostrad, men nu har hon gjort detta för andra gången. Hrm…skottpengar på hund, finns det? 

Så kände jag också en dag när Nadja tyckte det var dags att renovera köket… Gjort ett stort hål ända in till armeingsjärnet… Men men jag hade ju ändå tänkt måla om….

Det verkar som att när djur blir äldre så tycker de sig ha en viss immunitet mot vanligt hyfs :p har märkt det på både hundar och hästar 
Blade har bara haft sönder sina egna saker, undrar hur mycket han har kostat att hålla med bollar.. :O:O

#2 Verkligen! Funderar starkt på att kolla av öronmärkningen.
Det måste ju bara vara så att hon är utbytt mot något ouppfostrat. Hunden är ju som förbytt, även om det skett smygande under senaste året.

För att göra det mer attraktivt så kan jag erbjuda 1000:- till den som tar hunden innan semestern. Smart va? 
Vadå, är den inte seriös?? Hahaha trodde ju jag! x'D
Åhh! jag skulle så hemskt gärna vilja ta henne :(
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#8 Zebben skämtar om att hunden bortskänkes. Så att du vet det.

hahah jag trodde att du skulle göra någon överraskning för kerstin:P

#10 Nä, ingen överraskning. Men jag vet ju att hon gillar schäfrar så mycket att om hon skulle läsa tråden är risken stor att hon blir besviken. (läs: då Kerstin redan tycker rasen har tomtar på loftet så vill jag inte spä på hennes redan hemska tankar om rasen) 
Men hon är nog på semester med sin egna labradåre så hon missar nog denna tråd. 
Är du säker på att det inte är Kerstinjos marodör som går undercover som schäfer medan Kerstin sitter hemma och myser med din "riktiga"?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

11#hahah vi får hoppas det:P

12# Det kan ha varit så!
Hon säger ju hela tiden att shaffrar är inget att ha.. men hon kanske har hämtat din hund och lämnat marodören där hemma hos dej.. Tvättäkta marodör vettu:) Kolla om hon lyfter på benet när hon kissar eller om hon lyssnar på amos/marodören m.m.

#12 Aha! Det är så det är, så dum jag är.
#14 Absolut, hon har faktiskt börjat lyfta det ena benet lite grann när hon kissar.
Hrm….antar att jag får göra det slutgiltiga testet att ropa. *AMOS! AMOSMONSTRET!!! MARODÖREN!!!* Nu är det bara att vänta, en labradåre är ju mycket långsammare än en schäfer vid inkallning. 

15# hahaha kom hon då? nu har det gått en timme:P
8# jo jag vet, men jag vill ändå ta henne.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Ojdå, lät inte allt för skoj, hehe :P Det tär på en o va hundägare ibland ;)
(Ska inte rubriken beskriva vad tråden handlar om…?)

#18 Jo, rubriken ska egentligen beskriva vad tråden handlar om. Fel av mig.

Känner igen den där känslan lite för väl! :) tror jag inte haft någon hund som inte förstört något av högt värde hehe.. första hunden var en jäkel på att knycka tvätt och skor, den andra, som till en början kändes som en mirakelhund då han varken stal tvätt, skor, eller andra objekt.. sen kom den dagen, då man kom hem och listerna låg i små flisor på golvet.
God bless our dogs right? 

Hehe, mamma (kerstinjo) verkar inte ha sett tråden än, eller så smyger hon omkring i "kulisserna".
Zebben, ska du kolla om det är Amos så kan du ropa vad som helst, kan lyssnar på det mesta
Lucifer bla
Sorry Amos *L*
~Quila Roze~

Härliga hundliv

#21 Hon kanske har läst rubriken
Men man vet ju aldrig, hon är ju tantis och ser ju så illa.
jag tror hon har läst! :)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Min valp gjorde bort sig riktigt ordentligt igår, han bet sönder sladen till övervakningskamrerna :O dumma dumma hund.
#26 Ja!! :O vem vill det?? Vi har ju våra uppfostrade labbar! 
*klappar Rico och Amos på det lilla hundhuvudet*
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

äh jag e vt inte om jag vill kalla Amos särskilt väluppfostrad när han har haft sönder så många saker.. därför funderar jag skarpt på om det inte är så att kerstin snodde Zebbens schäfer och bytte ut den mot amos för att hon ville testa med en uppfostrad hund.. för när man har en grodrädd töntbul och en marodör så skulle det vara lite trevligt emd ombyte i vardagen!