Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1879 ggr
Jojsan
0

När det ringer på dörren...

Hur gör era hundar när det ringer på dörren och någon kommer in? Skäller de först när det ringer och sen när någon kommer in rusar de fram till personen, eller ligger de stilla och ignorerar det, eller hur gör dem?

Hur vill ni att era hundar ska agera när det ringer på dörren och någon kommer in?

Visste inte riktigt vilken grupp jag skulle sätta tråden i…

Karizma
0

våran gör inget mer än kollar vem som kommer. Sen kan hon väl varna genon skälla till men inte överdrivet. Glad hund som hälsar alla välkommna :)

Zandrinos
0

Våran labrador säger ingenting, men springer fram till dörren med viftande svans. Hon älskar besök!!!

Ingen vidare vakthundObestämd

Gluskap
0

Nadja reagerar inte alls, inte ens om de skulle klampa in på eget bevåg. Men efter en stund så kommer hon och hälsar och då hoppar hon gärna Skrikandes och de som kommer lyssnar inte på mig att de måste ignorera henne för då är hon cool lugn, snusar lite på dom och går sen och lägger sig =(

SaaraE
0

Min blir över glad. Han rusar ned till dörren, sitter innanför och väntar tills man öppnar. Då man öppnar blir han ännu tokigare och ska hälsa med hela kroppen viftande…

Är ganska nöjd med så han är… inget att klandra på tycker jag, ända ´är väl att han hopparSkrikandes

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

tsset
0

Ena ställer sig precis innanför dörren och väntar tills den öppnas innan han attackerar med all sin lycka över besök. Hoppar gör han tyvärr också, dock mindre nu på gamla dar.

Den andra är knepig som tusan. Hör han vem det är så skäller han(jag tycker att det ska vara tvärt om men okej), och när det sedan knackar och folk kommer in går han och sätter sig i hallen och sitter där tills han får hälsa. OM han nu inte vet vem det är, då tar han en sko i munnen och pratarpratarpratar…

[jakke94]
0

dem skäller när det ringer på dörren och sen skäller dem även när vi har öppnat dörren mot den personen .. så vi vill ha det för dem är endå på långt avstånd och blir tysta när vi säger det :) rätt bra vakthundar :P

[lolo8453]
0

Yogi skäller inte när det ringer på dörren, inte än i alla fall. Men när man sätter nyckeln i låset så skäller han och rusar till dörren sen är han tyst.

Han hälsar alla med pussar.  Har ingenting emot det.

Maddepadde
0

Kan komma ett litet Gruff om hon blir överraskad samtidigt som hon FLYGER upp och sladdar fram till dörren med en überviftande svans för att sen sladda ut i trappuppgången för att se vem det är som kommer - det är en Labrador det :)

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Xondah
0

Skäller tills jag säger att de ska va tyst ibland ett skall till bara för att trotsa matte lite;P. Springer fram till dörren gör han, viftar på svansen när jag öppnat dörren.

Jag ville förut träna bort att han skällde när de kom nån, men jag kom på att jag känner mig trygg för här kommer ingen in utan att bli påkommen;P

[IsabelleA]
0

Min skäller inte, bara rusar ner till dörren och börjar tok-vifta på svansen innan han sett vem det är.

Zebben
0

Äldre tik gör ingenting när det ringer på dörren. Å det är helt ok.

Yngre tiken springer till sin korg under trappen i hallen och morrar och skäller lite. Helt ok egentligen, då jag vill ha lite vakt speciellt om jag är själv hemma. Men hon är dålig på att lyssna på tyst. Eller rättare sagt, jag har inte lärt henne att hon ska lyssna på tyst. Å problemmet är inte stort. Hon skäller en eller några få gånger. Hade hon farit fram till dörren och morrat skällt så hade jag tränat bort det direkt.

Men det är aldrig problem om någon kommer in. Ingen hund går fram för att hälsa förrän det är ok. Med undantag för mina och sambon föräldrar och sambons bror. Där springer de för att hälsa och tugga i hand. Skrattande

SaraC
0

Skäller och kollar så att matte/husse hör att han skäller. Tystnar när matte säger åt honom och springer med ut i hallen för att öppna dörren.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KadjaNina
0

Troja skäller och morrar när någon knackar på. Men sen blir hon glad och ska hälsa. :) Ska lära henne att hon lägger sig på bädden så fort det knackar på.

Hon vet att det är vi om vi öppnar med nyckel och då är hon tyst.

molntuss
0

Min hund skäller och har sig och spurtar ut för att hoppa och hälssa.

Vet inte hur jag ska träna bort det :/

destroyed
0

Hon ligger tyst och stilla fram tills att hon ser eller hör personen som kommer in.. då rusar hon fram och ska hälsa.. hon får inte skälla inomhus det har vi varit stenhårda på hela tiden…

rockygubben
0

Min skäller så fort det ringer på dörren,då rusar hon fram och ska hälsa på personen.

ingann
0

Min skäller när han inte känt igen stegljuden i trappen.. annars hör han oftast när det är nån bil han känner igen på parkeringen så då hoppar han upp på ryggstödet till soffan för att kolla vem det är, när personen kommer in i trappan sätter han sig vid dörren och väntar på att få hälsa:)

Likadant om jag tar kaffekannan och ska sätta på så hoppar han upp och kollar vem som ska komma.. han har lärt sig att är det bara jag som ska dricka kaffe så använder jag vattenkokaren och snabbkaffe;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[SusannaK]
0

Gustav…..blir o skälla ett par ggr men slutar ändå när jag ber honom. Han är SUPER glad när det kommer folk. Han ser ut o säga halllåååå här e jaaag halllåååååÅÅ….titta på mig jag är jättefin!!!!! *ha ha ha*…nöjer sig med en minut "fjantande" eller så sen lägger han sig ner.

Skrattande