Lydiga hundar ?
Jag har alltid gått på lydnadskurs med mina hundar men
min sista hund, en golden på 1 1/2 år far mest omkring
som han vill. Jag bara mååååste komma igång nu.
Är det bara jag ? Jag hoppas att det inte blir förmaningar
om att jag måste komma igång med kurs ! ! 

Klart Du måste gå kurs! Det är både roligt och lärorikt för Er båda. Hade önskat att jag kunde få gå lite mer kurser med mina hundar.
Jag älskar kurser :) Min hund är knappt 1½ och med honom har jag hittills gått 7 kurser och tagit med honom på en instruktörsutbildning! Och ska gå fler kurser med honom i höst ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är inget expert på området, men gjorde det själv när jag tränade en av mina hundar som hade mkt spring i kroppen.
Jag for ut å cyklade en sväng en stund innan jag skulle träna, då var hon mkt lungare och kunde koncentrera sig bättre. Nu menar jag ju inte någon jättelång sväng så hunden blir helt slut. Men skadar ju aldrig att gå kurs heller 
Snor tråden lite, jag har en hund på snart 1 år, och han skäller och drar så mkt på andra hundar, så vi blev utkickade från en kurs när han var valp. nu är min fråga kan man ha en schäfer hund som drar och skäller mot alla hundar på en kurs, eller ska man be om privatträning?
Jag har gått kurs med kuvasz valpen men inte med dem andra(fast dom behövt det kanske) Men jag är kunnig så jag tränade bort det själv istället för att gå på kurser(Fast jag ville gå på kurs men mamma kunde inte sjutsa mig) Förutom Ricko då som gick lös m.m utan problem <3
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

jag tycker det är skitkul m kurser..
har haft ett uppehåll nu ett bra tag, men började gå på friträningen varje söndag för 3v, o jäkel va jag känner mej piggare o mer intresserad av att verkligen jobba m hundarna.. trots att jag är höggravid..
o min tokiga dam har nästan helt slutat m sina utfall vid hundmöte… igen…
så jag behöver nog kurser..

Gick kurs med min första hund när jag var liten men det gav i princip ingenting tycker jag. har inte gått någon kurs med nån av dom andra och tänker nog inte göra det då det känns som onödiga pengar.
Fast kursen vi gick med pasha när hon var valp hjälpte inte :/ :P
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jag gick valpkursen och det gick jätte bra, även om instruktören inte var så väldans hjälpsam och gärna höll sig på bra avstånd från mig och Nadja.
Gick även halva lydnadskursen, men tyckte inte att jag fick ut något av kursen då instruktören var livrädd för min hund och hela tiden pikade högt inför alla.
Så fort jag har råd så ska jag gå för Jeppe Stridh tänkte jag. Men har inte de pengarna just nu…

#4 Tråkigt för Er! Dålig stil av instruktören Ni hade på valpkursen måste jag säga. Kan hon inte hantera Era problem under kursen bör hon, tycker jag, erbjuda Dig privat träning. Klarar hon inte av att lösa problemmen och vet det med sig så ska hon betala tillbaka pengarna istället för att kicka ut er och sedan rekommendera någon som Ni kan söka hjälp hos istället.
Om Du vill gå kurs med Din hund så finns det oftast kurser som är inriktade på just de Du har problem med. Beror lite på var Du bor förstås. Men att gå privat till att börja med är absolut inte fel och kanske tom det Du ska sikta på. Hur Du än gör så fråga instruktören Du ska träna för om h*n kan hjälpa dig med just de problemmen Du vill ha hjälp med.
Lycka till!

Jag har faktiskt bara gått 1 kurs med min grabb men å andra sidan gillar vi båda att träna mer för oss själva i lugn och ro. Med nästa hund så kommer det förmodligen bli fler kurser för att testa på lite olika saker.
Sedan jag skrev mitt inlägg så har vi börjat träna här
hemma och han är jätteduktig, det går oerhört bra.
Han är oerhört följsam och söker hela tiden kontakt.
Vet att jag väntade för länge men nu har vi äntligen
kommit igång ordentligt. Min labbe, 5 år, sitter vid
sidan och tittar på. Först var han ett riktigt störmoment
men nu går det bra. När jag tränar golden och ordinerar
sitt eller ligg, så gör labben, som tittar på, likadant.
Han vill så gärna vara med och träna och blir så glad
när det är hans tur. Så nu så har vi kul !

#12 Så roligt!

Jag har gått lydnadskurser med våran labbe och tyckte det var jättekul!!
#12 Lycka till med träningen!!