Attakerad...
Ska berätta om en grej som hände igår kväll på den sena kvällspromenaden… vi kom runt hörnet nere vid stadsmusset här i stan då ja fick se en annan hund med sin ägare lös… inget specielt med de i sig hon verkade ha koll på sin hund och de lekte o busade. gick vidare tänkte inte mer på de och rundade nästa hörn.. då fick den andra hunden syn på oss och kom kuttade imott oss i hög hastighet… först verkade den vilja leka! men helt plötsligt slår de väl slint i hans skalle på han eller något och flygger rätt in i oss och bitter tag luna i ryggen och lyfter! skakar om stakars luna så hon tjuter högt! Ägaren vart som tur var snabbt där och fick bort sin hund från luna! Höll huvudet rätt kallt under hela grejen för de vart en stor jäkla Grand danois på minst 60 kilo!!
Drog inget i kopplet eller på något sätt försökte få bort hunden från luna, tror om ja hade börjat dra o ha mig i honom hade han säkert bara greppat hårdare om luna och de blivit mer skador på henne. som tur var så gick de bra den här gången! men shit va allt går i slowmotion när sånt händer….
ägaren skrek o hade sig på hunden va gör du så gör man inte bla bla bla… ja tänkte mest de där fattar väl inte han… förstår ju inte ett ord va du säger nu människa
Skrek faktsikt inget på hunden ägare även om jag inne i huvudet vart fly förbanad och lite skärad! vi prata en stund och sa mest att se till att ha hunden kopplad fram till att du vet att du till 100% kan litta helt på din hund typ… Vi vart ju i tättbebydt område, där de säkert rör sig mycket folk! tänk om de vart ett barn eller något mindre hund! hade inte fixat en sån stor hund!
Tänkte fråga hur man ska hantera såna här sitavtioner? som sagt ja höll huvudet kallt och som tur var så funakde de… men tänk om den inte släppt eller get sig på halsen… ska inte tänka - tänk om igentligen… men ändå…
Fy fasiken………hur gick det med din hund hur mår hon?
Ja, hur hanterar man sånna situationer? Skulle jag också vilja veta! det bästa vore om hundar hölls kopplade som lagen säger! Så slapp man sånna situationer som denna.
Hoppas nu inte din hund blev skadad o nu menar jag inte bara kroppsligt. Kan ju bli så hon blir otroligt rädd för andra hundar för resten av livet.
Oansvarligt av hundägaren!
hon klarar sig bra :) hon ä så snäll mot allt o alla och fyser inget ag mot någon i alal fall tror ja… träffade massa hundar idag och hon lekt o viffta på svansen som vanligt =) värre med schäfern som vi jobbat hårt med då hon alltid vart lite reserverad mot andra hundar… gick tillbacka en hel del i träningen där alltså…