Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1551 ggr
Magdalenaa
0

slaggis...

Vi har 2 st storpudlar som är kullbröder på 1 år. Det är så att den ena har nu börjat flyga på den andra hunden som har varit " ledaren", och då blir det ett rejält slaggis och dom verkligen bråkar, och drara upp tänderna och biter varandra, TUR att dom har mkt päls så dom bara sliter bort päls från varandra.. Men det kan ju en dag träffa fel… hur ska jag göra för att få dom sluta bråka??? Den ena som inte är ledaren vaktar mig lite för den andra hunden, jag säger till på skarpen och så, för det är inte kul eller gulligt de minsta!!!!!!!!

tacksam för alla tips!!

Jonna75
0

Dom slåss om dominansen som du skriver, det är två hanar som är jämnåriga. Har du otur så kommer detta fortsätta och dom skadar varandra. Att ena vaktar dig är ju inte alls bra.

Jag skulle rekomendera att du kastrerar ena om ni inte har tänkt använda han i avel. Men det är bara min remomendation, kanske finna någon annan som ser det på ett annat sätt.

Hoppas det löser sig iaf, inge skoj när det blir så där :(

Mischa
0

Skulle nog skippa dominanssnacket, kan det uppstå oklarheter vid vissa tillfällen som utlöser bråken?

≧◔◡◔≦

Zebben
0

Att ha kullsyskon är oftast aldrig någon bra idé. Men nu är det som det är. Några allvarliga bråk låter det inte som, för då blir det inte bara lite hårtussar som lossnar. Som Mischa skriver, försök lista ut vad det är som utlöser bråken.

Magdalenaa
0

Det kan bli bråk när dom ska äta, trots att vi har skålarna många meter ifrån varandra. Det kan bli när den ena inte får hälsa före såå ryker dom ihop eller om man gosar för mkt med den ena eller om den andra får godis före den andra… eller så kan dom bara ryka ihop. Men idag har dom bara rykt ihop 2 gånger, peppar peppar… :)

tack alla för ni vill svara!:D

Magdalenaa
0

Båda ska nog vara till Avel. eller en är garanterad tror vi,den andra vet vi inte. Men kastrera vet jag inte om vi vill just nu.

Zebben
0

Då rekkomenderar jag er att ta hem en instrutör som kan se hur det ser ut och hjälpa er. Annars kan jag bara rekommendera att dela på dem. De mår inte bra av att bo ihop om de inte kan koppla av eller lita på varann.

Magdalenaa
0

#6- det kan ligga brevid varandra och sova och busa och så men dom ryker ihop ofta.

Zebben
0

#7 Jo, men hundar som rycker ihop och slåss flera gånger om dagen mår inte bra av att dela hem.

Magdalenaa
0

Okej:) tack för alla svar, har frågat min granne som har haft pudlar, och hon sa att det är typsikt dom när dom blir könsmogna,och dels att det är 2 st kullbrorsor , dessutom! för så var dom inte i början utan det har blivit lite mera nu men det ska tydligen bli bättre :D, hoppas på det-