Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 8913 ggr
Biejvve
0

blöja till valp?

Pratade med en kompis om att vi ska ha valp snart och hon rekomenderade så här: för att slippa hunden kissa på mattor, golv och sängar mm så ska jag anntingen ha den i väldigt begränsat utrymme eller ta på den hundblöja när man är inomhus (tex sånt som används till tikar när de löper) alltså i samband med att man ska ut med hunden så ofta som en gång i timmen mm.

Kan man verkligen göra det, funkar det?

Hur har ni gjort med era valpar tills de blev rummsrena?

Taci
0

Vadå blöja? Vad är det för lata fasoner egentligen.. ^^ Tycker det låter heltramsigt faktiskt ;P

SaaraE
0

Men herre gud. Hur ska man få sin valp rumsren då mon tro. Dummaste jag hört, tro inte på det. Köp hem hund böcker och läs lite mera=)

Man får en hund rumsren genom jobb, jobb och återigen jobb. Det krävs att man springer ut med den så fort den sätter sig ned inne och kissar. Näör den ätit, sovit, lekt och gjort vad som helst måste den också ut. Även om det är natt. Inget skällande eller så om den kissar inne.

Är man så rädd att mattor ska bli nedkissade kanske man ska ta undan dom eller hoppa över att skaffa hund;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Biejvve
0

#1 Själv har jag aldrig gjort de hundarna jag haft, men den tjej tyckte att det ska funka (hon använde det på sin hane). Personligen har jag aldrig hört om det tidigare, därför tänkte jag fråga er som kan detta mer Glad

SaaraE
1

#3 haha klokt av dig att "misstänka" att det var konstigt. Lycka till med hunden=)

[IsabelleA]
0

Jag gjorde så att jag gick ut efter lek, mat och vila och det har fungerat utmärkt! Min valp har inte alls kissat och bajsat så mycket inne och nu är han så gott som rumsren! :) Med lite jobb ska det nog gå tillslut.

Mischa
0

som sagt, går man ut med valpen efter mat, sömn och lek så är man ganska garderad för "olyckor".

Att sätta blöja på underlättar ju inte träning.

≧◔◡◔≦

Biejvve
0

Tack för alla svar, tänkte väl att detta kan inte hjälpa till med att hunden blir rumsren Glad Som sagt, jag gick ut med hunden jag hade tidigare så mycket det går, har även hänt att jag gick ut två gånger i timmen då det har hänt att så fort vi kom hem så såg det ut som att hunden ville ut igen. kändes inte att det tar så lång tid för att hunden ska blir rumsren om man jobbar på det bara. men men, jag hoppas nu bara att hon skojade med mig Glad

Men det är ändå roligt att höra att hon säger att hon har gjort det på sin hund, vågar nu inte fråga henne om hur rumsren hennes hund är… Flört

SaaraE
0

Hahha jo men gör det;) Och fråga hur långt tid det tog..

Biejvve
0

#8 Skrattande ska hem till henne om en vecka och då kommer jag att träffa hunden också, säkert kommer vi att höras vid innan dess, lovar att skriva här hur det går för henne, är nu själv nyfiken på hur hon gjorde och hur lång tid det tog för hunden att blir rumsren (om nu han är det Flört). han är nu 6mån så en bit måste de ha kommit med rumsrenhet.

ingann
0

Det enda jag kan tänka mig att det hjälper för är väl att hon slipper torka golvet *s* Hunden lär sig väl inte att hålla sig mer för en byxa?

Jag har byxa på min när jag ska bort till nån han inte varit hos förut, men det är för att skydda deras möbler utifall han får för sig att markera… Han har gjort det nån enstaka gång och det är ju inte så kul att förstöra andras möbler eller väggar;p

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Houdini
0

Öh.. vill man ha valp eller inte??

Vill man ha blöja kan man ju alltid skaffa sig en människo bebis.. ;)Oskyldig