Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1207 ggr
SaaraE
0

Hälta

Helt plötsligt visar hunden världens hälta. Ovillig till att gå ute, i trappor osv. Lyfter upp vänster bak om han står och tittar på nått. Vi har inte gjort något avvikande. Har inte ont om jag trycker över benet.

Någon spontan tanke om vad det kan vara?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Mischa
0

oj, kan vara allt från sår på tassen till fästingburna sjukdomar som framkallar hälta.

Antar att ni gått igenom hela benet.

≧◔◡◔≦

SaaraE
0

Jaaa. usch böröjar bli orolig. Ringer vet imorgon om det inte blivit bättre. Min tanke kan annars vara sträcknig eller nått sånt, därför vill jag se om det blir bättre. Sår har han inga i alla fall.

AnneN
0

Är han varm och/eller svullen någonstans?

Har ni gått igenom tassen ordentligt så han inte fått in en liten sticka i den?

Har ni kollat om han ömmer på ryggen? Vid smärta i ryggen så kan hunden börja halta

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaaraE
0

Mm jsg har kollat ryggen med, inget där heller. Han ömmar inte när jag trycker igenom benet heller. Inte över tassen heller, vilket jag tycker han borde göra om han fått in en sticka. Har även kollat tassen noga.

Däremot upplevde jag att efter jag hade klämt på hans ben blev han mer halt, vilket gör att jag inte vill vara där och pilla för mycket om det är något innuti liksom. Onödigt att förstöra när man inte vet exakt hur man ska klämma. Inget varm/svullen någonstans.

Han blev väldigt halt idag men har igår kväll också liksom stått med benet uppe då han står. Detta fortsatte idag men även hältan tillkom fort och kraftigt..

Linnda
0

#4 usch vad jobbigt, hoppas han blir bättre. Min var halt förra hösten och då åkte vi till vet. när det inte blev bättre av vila. Han hade sträckt sig i en muskel kom de fram till och fick lite medicin.