Cavalier king charles spaniel har du en?
Jag vill gärna höra ifrån er som har eller haft denna ras.
Då vi står med ena foten på väg att tacka ja till en valp så vore det roligt o höra era erfarenheter om rasen. Jag vill alltså inte ha en massa prat om "jag har hört saker" utan vad ni upplevt i verkliga livet. Ni som har eller haft denna ras.
Jag vet med mig om hjärta osv….
(Det finns redan en tråd det vet jag med men den spårade ur till något helt annat.)
…
…
…
…
…
…
Tack för att du skapade denna tråden! ;D
Denna andra spårade ut helt!
#1 Ja…jag tyckte det med. :)
På onsdag eller Söndag ska jag och gubben åka o titta på en liten valp. En kille med färg black and tan.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH så spännande!!!!!!!!!!!!!!!

2# gartulerar du har valt en underbar ras. Jag har inte så mycket erfarenheter av dem själv men det är en av mina favoritraser i hela världen:) och jag hade hand om några när jag jobbade på ett hundpensionat. Du kommer inte att ångra det om du köper en cavalier
Våra cavalierer har varit med på allt:) den sista, Puck, ägdes av min syster som tävlade lydnads med honom. Han blev lydnadschampion, dock utan att få titeln då han var kryptokid:( Han älskade att vara med i fårhagen och valla, spår och sök var också nåt han gillade.. Han var lika gärna med på en cykeltur, löprunda som han låg i soffan..
De är alltid glada, har nog aldrig träffat på en ilsk cavalier… lättskötta är en annan positiv sak.. borsta igenom pälsen nån gång i veckan och öronen + svansplymen lite oftare så har du en alltid vacker vovve.
Små och behändiga så de inte tar för stor plats om de vill ligga i knät;)
När jag var yngre tyckte jag att de var för små och mesiga.. jag ville heller ha en ny schäfer som vi alltid haft tidigare men nu skulle jag kunna tänka mig att skaffa en liten cavalier:) Det är en riktig allroundhund!
Vad kul att ni ska titta på en liten valp:) Black and tan är en vacker färg!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
skulle inte du ha en fralla ? 
#5…Vi har pratat om många raser här hemma se….;)…..fralla kan bli senare i livet……
…..det har stått imellan en 3-4 raser o nu så blev det den här rasen som "växte" fram mer o vann till slut 
#4 Appropå små o mesiga. Ja, vi har ju haft Grand danois och schäfer, rottis ja så där har man provat lite större raser. Men jag är inte sugen på en stor ras just nu i livet inte med 4 barn som ska ha plats i bilen också ;)….
Vi har vägt olika raser emot varandra….shih tzu o lhasa apso o fralla som cavalier.
Fralla är vi båda mycket förtjusta i också….men det som fick mig att tänka en gång till är att jag tycker det skulle vara roligt med en hund med lite mer fart i som man kanske kan pröva på lite agility här hemma, har aldrig prövat men har bivit lite sugen det sista. Har ju som bekant en basset hound….o ja, det går inte många knop där inte *he he*
fanns faktist en basset hound som tävlade i klass 2 i agility för nått år sen :P hehe
dock måste ju det vara jobbigt för deras ryggar =/
skrämde livet ur clumberfolket i borås (utställning och agility samtidigt) gick ner och hälsa på dem och så sen undra dem var vi hade slagit upp vårat tält.. jag svarade: vi är borta vid agilityn :P dem blev väldigt förvånade :P sen fick jag förklara att jag var där med mina gudföreldrar och deras belgare :P hehe
:D…Ja min far berättade faktiskt om en basset hound som var med och tävlade han jobbade med tjejen som ägde hunden vet inte om det var den du berättade om men det händer ju att man gör det.
Ja, man tycker ju det skulle vara jobbigt för deras ryggar sen är dom ju en tungklump kompakta…jag skulle nog inte vilja utsätta Gustav pöjken för det :)….
skulle han ustätta sig själv för det ? hehe 
#10 neeee det är väl tveksamt ;)