Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2367 ggr
Soffe
0

Djur i lägenhet..

Jag undrar vad ni tycker är maxgränsen för antalet djur i en lägenhet? Då menar jag hundar och katter eftersom det är dess djur jag är mest intresserad av..
Just nu har jag 1 liten vovve och en katt.. Framåt så planerar jag att skaffa en till vovve som är lite större ras och då undrar jag om ni tycker att det är för trångt att ha 2 hundar och 1 katt i en 2:a?

[IsabelleA]
0

Ger man djuret den aktivering och motion det behöver dagligen så ser jag inget problem i att ha fler djur i en lägenhet.
Kan man aktivera t.ex. 5 hundar varjedag så tycker inte jag att det är något större problem.

Sedan förmodar jag att det finns vissa gränser och lagar?

Biejvve
0

Säger som #1, tycker också att det inte spelar så stor roll hur stor ytan är men det viktiga är att man ger djuren den uppmärkasamheten och motionen som behövs. Vet man att man klarar av det så är det bara att göra det.

fredrikaa
0

håller med #1.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

gris3n
0

håller med övriga…det borde inte vara några problem med tillräcklig aktivering :)

ingann
0

katter finns det en minimiyta per katt för men kommer inte ihåg vad det är nu, men för hundar finns det inte vad jag vet… så länge de aktiveras tillräckligt utomhus så är ju hemmet bara en viloplats:)

Sen finns det regler för hur många katter respektive hundar man får ha utan tillstånd…

Dessutom kan hyresvärden ha någon maxgräns för vad de tillåter;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Soffe
0

Tack för era svar :-) Har varit lite bekymrad över det, men som ni säger är ju hemmet en viloplats oxå och inte bara till för aktivering och lek..

alphinna
0

Man får ha upp till 9 hundar utan tillstånd…Inne ska hundarna vila och ladda batterierna och aktiveras ute Så det är ju lugnt för din del jadååå

Soffe
0

#7 Tack! Då kan jag andas ut nu :-D

SaraC
0

Vi har en tvåa på 65 kvadrat, 1 hund och 2 katter, men katterna får inte vara i sovrummet. Inga problem med utrymmet Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ricko
0

håller med dem flesta (dom som tycker som 1#)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jonna75
0

#7 Jag tror nog inte 9 hundar i en 2a är tillåtet, kollar man på minimi ytan som en hund ska ha så blir det nog alldeles för trångt. Sen tror jag nog hyresvärden opponerar sig uti det oxå

Gluskap
0

Nä men man får ha upp till och med 9 hundar/katter utan att behöva ha tillstånd från länsstyrelsen.

jessi_twini
0

Vet en tjej som bor vid mig, hon har 5 faraohundar i en 2:a. Men så länge hon tar hand om dom så äre ju inge problem.

Så aa håller med #1

Jonna75
0

#12 Jo då det har du så rätt i Glad

Bokskogens
0

Vi har en trea på 90kvm (på två våningar) där vi har 4 katter och två hundar utan problem. Alla har sina egna platser lite överallt.

Missel
0

Vi bor 5 pers på 130 kvm (marklgh) med 2 hundar och 1 katt.

Jonna75
0

Jag har 2 hundar å 1 katt i en trea på 82 kvm.

När jag just flyttat hemifrån hade jag 1 hund & 1 katt på 19 kvm å det gick bra.