Promenader
Hur ser en vanlig promenad dag ut för er? Hur många går ni och tider. Jag är lite nyfiken bara om vissa av er har typ fasta tider och så.
Jag har det inte… Svårt om man är ledig.
skriv gärna ras på hunden

Jag har två hundar, en Pinscher och en blandis Schäfer/Rottweiler. Är ute 5-6 gånger per dag. Jag har sjukdomen Fibromyalgi och behöver få röra på mig, så mina hundar är min räddning.
Hur promenaderna ser ut beror lite på hur jag mår och vädret. Ofta lägger jag in lite roliga övningar. Nej jag har inga fasta tider utan vi går ut när vi känner för det.
Basset hound herre på 5 år :)
Inga fasta tider här heller jag jobbar hemifrån så det blir lite hipp som happ här. Rätt skönt liv faktiskt 
Nu när det är så varmt så tar vi en kort promenad på morgonen, ca en halvtimme. Sen så går vi inte ut igen förrens på kvällen då det är svalare.
Det är två cocker spaniels.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Går ca en timme på morgonen (runt 8-9), 10 min på dagen, sedan 1-2 timmar på kvällen ungefär kl. 21.
Dock brukar det se annorlunda ut när det inte är så äckligt varmt ute, då är vi ute betydligt längre. Ev. tränar ist för promenader.
Han är en apbt mix.
Jag har gått hemma om dagarna och då dottern är på skolan så brukar det se ut ungefär så här
7.50 Följer dottern till skolan och fortsätter sedan med hundarna. Tid ca 20-30 min.
13.00 En lång promenad på ca 1 tim
18.00 eller efter maten. En prommis på ca 20 min.
Sista turen blir just innan läggdax för mig och då är det bara en snabb rastning då jag har min dotter sovandes inne.
Under sommaren ser det då väldigt olika ut då jag har hundar med tjock päls som inte orkar gå längre promenader på dagarna. Då blir det en lång prommis vid 19-20 tiden istället och sen en hel del snabbare rastningar samt lek i skuggan.

Går en runda på 1 timme på morgonen innan jag kör sambon till jobb. Sen tar vi snabba kissrundor under dagen och sen blir det en runda på 1-2 timmar på kvällen när det är svalare. Det är olidligt varmt för henne nu mitt på dagen.
#3 Så du menar att dom håller sig från morron till kväll!! 
Har en amstaff och en liten blandning.
Vi går inte ut några fasta tider, utan det blir hipp som happ! 
Ja, men sen så har vi en hundgård som dom kan vara ute i när dom vill.
Solbackens kaniner
+ lunchpromenaden till postlådan, på ca 10 minuter.
Solbackens kaniner
hundgård gör mycket. Vissa hundar vill inte ens vara ute när det är så här varmt. Min hund inser inte att det är varmt förens han är typ död. Har hänt flera gånger att han sprungit så att han lagt sig ned på vägen av trötthet. Puh stackarn:P Därför går jag emd kort som flera av er skriver nu i värmen;)

lite olika, nu när det är så varmt så orkar varken matte lr hundar va ute för mkt lr för länge..
blir minst 1 långsväng /dag allafall… sen lite mindre rundor på allt från 5-30min, o sen är vi nere o badar i sjön oxå..
innan jag blev gravid, (lr höggravid) så gick vi betydligt längre promenader, men nu är det så tungt för mej o hundarna anpassar sej bra till hur det är nu..

Som de andra skriver, nu när det är så varmt blir det knappt några promenixer på dagen. Typ runt huset på 15 min.
Lite längre på morgonen och långis på kvällen.
När vi jobbar har vi ganska fasta tider.
Kl.07, kl.12, kl.16, kl.22
Sen beror det ju så helt på vad man har för aktiviteter under dagen.
Sant. Dom håller sig inne, där det är svalt. Hundgården går dom bara ut i när dom behöver göra sina behov eller om jag går ut i den.
Solbackens kaniner
Har inga fasta tider förutom på morgonen då han vill ut vid 7 ca 30 minuter. Sen är vi mest på gården under dagarna där han kan ligga i poolen om han vill eller i skuggan.. Kissa gör han mot träden och vill han bajsa säjer han till så vi går iväg en sväng.. På kvällen blir det en längre prommis på 1-3 timmar.
Har en blandis på 2 år…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#15 haha usch skulle aldrig klara att gå ut vid 7 varje dag.
Min sover tills jag slutar sova, mycket bekvämt måste jag säga
Så här ser det ut för oss.
06 -07 00 - Ut och morgonskissa, en kort sväng.
Hundarna får mat.
10-11 Ut och kissa, kanske bajsa.
Klockan 12 får hundarna mat
13-14 Lunch rasta, en promenad på 40 - 60 minuter. (Kiss + bajs
16-17 Ut på promenad (bara kiss)
Klockan 18 hundarna får Middag.
20 - 21 hundarna går en långprommis. ca 1 och ½ timme.
00 - 01. Sista kvälls prommisen, bara kiss.
Det här är våra bas promenader, sen om man går ut på gården och tränar är inte inräknat. Eftersom vi bor i stan kan vi inte ha dom lösa så mycket. Det är två storpudlar - bröder på 12 månader snart. Mycket liv och bus! :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vi går ut på morgonen när jag vaknar (9-11)
Och på kvällen (22-23)
Det är väl dom ''fasta'' tiderna vi har.
Mellan dom tiderna så går vi längre promenader :)
När man ser alla andra så är vi mycket ute med våra vovvar! :) Fast nu i värmen blir det inte så långt på dagarna vi går utan längre på kvällarna.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vi gar ut 3-4 ganger. Har en schafertik.
Forst pa morgonen en kortis i skogen for att kissa.
Sen blir det 1-5 timmars promenad nagon gang under dagen… hon foljer oftast med oss overallt nar vi gar nagonstans, och da blir det garna 3 timmar.
Efter eller fore det (beror lite pa) sa brukar vi trana och kasta pinne.
Sist blir det en kortare promenad pa kvallen ocksa. Da brukar hon bara fa nosa runt och slappna av, inga krav eller sa.

Har en storpudel tik som är 2 år.
Det varierar lite nu när det är så varmt då hon inte ens vill vara ute i värmen.
Men på ett ungefär:
8-9 morgonkissning 10 minuter sen frukost
Sen underdagen går vi ut på många småpromenader.
På kvällen när det är svalare går vi på promenad igen
Sen innan läggdax runt 22-23 så springer vi ut på en snabbis igen 
hundarna är ute nästan hela dagarna om de inte går in själva för att de blir för varmt. går promenad kanske 1-2 ggr om dagen, riktiga promenader, annars följer de med över allt. bor ju på gård så de rör på sig väldans mkt. unghunden får ju valla också, vilket gör henne nöjd medan gammeldamen nöjer sig med att ströva fritt i sin egna värld. rastningarna sker allt som oftast efter maten, morgon och kväll.
på vintrarna brukar jag gå fler promenader eftersom jag själv vill leka i snön med hundarna :)

Det är lite blandat, ibland jättelånga promenader och ibland blir det bara ut på gården och kissa… dels för att det är så varmt att hon inte orkar röra sig… men till hösten blri hon ju större och då blir det långpromenixar som gäller
#21 vilken färg är eran storpudel ? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Jag har ingen egen hund men labbisen jag är extramatte åt går så här:
6:00 ca 10 min
9:30 20-30 min
13:30 20-30 min
17:00 30-40 min
22:00 10 min
Sen varierar ju det lite nu beroende på värmen. ;)

#24 hon är vit
men just nu är hon mera grå
Våran är också vit, hur gammal är hon? jag tänkte när du skrev grå!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Har ju haft en kuvasz, en rottis, en rottis/schäfer en papillon(75%) en schäfer(75%) och en vit herdehund/Schäfer.. Men jag tar väll min egen hund Ricko(Schäfer/vit herdehunden):
Ibland gick jag upp på morgonen(bor i hundgård) (nu skriver jag hur det är på en skoldag): Ja somsagt ibland på morgonen, sen klockan 14.30 när skolan är slut tar jag direkt ut han och cyklar(på sommaren annars går jag på vintern) a iallafall i en timme(ibland mer) sen på kvällen (20.00-22.00) går jag 1-2 timmar i skogen tillsammans med den andra hunden(sakura & pasha-Hade dem inte samtidigt(sakura&pasha) men hade Ricko först samtidigt med Pasha sen dog hon och då var han tsm med Sakura) och sen fick dem spinga lös i skogen i ½-1 timme (en gång rymde dem så dem var lösa i 8 timmar) och iblan kan dom springa lös 1½ timme. Däremot schäfern(75%) Bullit gick jag ut med från 6 på morgonen och sen varranan timme en halvtimme hela dagen tills 23.00. och sen blev det en-två långpromenader per dag, pga att han inte var rumsren (hade han bara i mindre än ett år, för jag var typ fodervärd) så jag gick typ ut: 6,8,10,12,14,16,18,20,23,23 en halv timme hela tiden(+långpromenaden) varje dag med han. Sen brukar vi(ricko&Jag)cykla till badstanden som kanske tar 40 min att cykla dit, så vi får bada. Och det blev ju längre promenader&grr på helgerna för alla hundarna <3 :]
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
8- 9 morgonkissning. Långpromenaden kan variera ibland på morgonen ibland på eftermiddagen och ibland på kvällen. Det beror helt på vädtret. Har inga fasta tider.
Men nu när det är så varmt blir det bara en längre promenad vid halv 10 - 10 på kvällen om ens det. Han är mer död än levande i denna värmen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.