Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2267 ggr
[IsabelleA]
0

Spökåldern!

Nu spökar spökåldern. Benno skäller nu på allt som har ögon, på alla som tittar konstigt på honom, på allt som rör sig, på allt som låter och på ingenting.

Som idag t.ex: Spökåldern visade sig på tre hörn, och nu för 3 minuter sedan.

Vi var i en trädgård där det lite härochvar står skulpturer. Han gick och nosade lite och när han böjer upp huvudet så står där en Buddha skulptur. Skit skraj blir han. Hajjar tillbaka och står och morrar med sin djupaste stämma. Jag går fram och klappar buddha på huvudet och tillslut vågar Ben gå fram och nosa.

Vi var även inne på Djurmagazinet idag. Där ligger såklart en luddig stor gossedjurshund. Även denna ska vi skälla och morra på. Personalen står sammlade runt oss och skrattar och fnissan när Ben gör sig stor och morrar. Tillslut gick han fram, mycket försiktigt och vifftade lite på svansen.

När vi stog och kollade på fiskar så ser han att något rör sig i djurrummet. det var en kanin som hoppade. Den skulle han också skälla och morra på.

Nu står han på balkongen, det aoutomatiska lyset hade tänts ute och det står han nu och vrålar på.

Ja, det är ju redligt kul när han står inne i djuraffären och gapar så att det sammlas folksammlingar runt om.

Jag skrattar gott åt hans fasoner.

Häromdagen morrade han på en nalle, caben som fällde upp taket, plecon i ett av akvarierna, en kvinna som stog och stirrade, sin spegel bild, TV:n.

destroyed
0

hahahah, lilla ben då.. är han rädd för sin egen spegelbild.. Sindra är så häftig hon står och poserar. ungefär som om hon tänker.. "fy tusan vad snygg jag är" eller "hur ser jag ut om jag gör den sötaste minen jag kan?"

[IsabelleA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Filmade detta nyss. Han står och "brummar" på balkongen. Höj ljudet så hör ni *suck*.

Sorry för att man inte ser något.

Soffe
0

Haha.. Precis sådär håller min valp på att smågruffa, men inte lika länge då jag uppfostrar honom att va tyst när jag säger till..

destroyed
0

hahah jag spelade upp klippet och nedanför mina fötter ligger min valp och hon blir skiträdd för att det kommer hundskall ifrån högtalarna..:P lilla gumman…

[SusannaK]
0

Ha ha ha.. han fick Gustav o börja gruffa här hemma också. Han sprang till uterummet o står nu o "buffar" så läpparna flyger…sa nu till honom att hallå!  det var ingen som kom sen så gick han o la sig igen…det är ju varmtFlört

Nikkis
0

Hahaha shit han lät som en riktigt stor hund där mot slutet!

[IsabelleA]
0

#6 Haha, ja annars piper han. Jag blev redligt förvånad då han gruffade för första gången. Jag undrade nästan om det faktiskt var Ben som skällde eller om jag hörde fel.

Såhär håller han på mitt i natten om han hör t.ex vinden utanför. Han reser sig raskt upp och börjar gruffa för fulla munnar.

Soffe
0

Tyder på osäkerhet.. Tolkar jag det som iaf när min valp gör så.. Sen kan det va för att varna att det är något om de hör ljud utanför, men gäller det ex. saker ute som rör på sig när man promenerar, så är det väl osäkerhet.. Man får bara hoppas att det växer bort med tiden, att valpen blir tryggare.. Det hänger ju på oss hundägare oxå..

Vattnadal
0

Spökåldern är valpens sätt att öva på monster som inte finns på riktigt. Hur ska de hanetra läskiga situationer sen när det händer på riktigt? En sak som kan vara bra är att hjälpa dem lösa det på ett sätt som är bra, dvs inte anfalla, inte skälla i en evighet ed.

Behövs det kan vi visa att situationer inte är farliga. Är det en människa som är läskig, gå fram, prata och ta i hand med personen, så har du visat att det är OK. Var extra noga i denna ålder att du hälsar först på alla männsikor och hundar valpen ska hälsa på.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter