Äter hundar frukter?
Jag har en valp på ca 10veckor (leonberger) som gillar att äta Banan och äpple. Så fort vi tar fram banan eller äpple så är hon framme och vill såååå gärna ha, oftast får hon det
Äter hundar frukter?
Vore kul och se om hon äter apelsiner…
Min son testade och gav henne ost i morse, det tyckte hon också om, men jag tror frukter var mer populär.

Elvira gillar också banan :)

Jag har oxå en frukt och grönsakstokig hund. Drägglet börjar rinna fort jag skalar en banan på han, medan de andra två hundarna inte ens lyfter på huvudet åt en banan…..
Jodå, haha! Tarox älskar bla Päron :D

Klart dom äter frukt. :) Men akta att ge en sådan liten en massa olika saker att äta. Måste väl bli dålig i magen antar jag.

Det är nyttigt för dem att få testa nya saker och undersöka. Tänk på att vissa frukter kan vara besprutade med gifter och att tex ananasstocken och majskolvar kan fastna i tarmen.
Vi petar ofta i spännande fruktbitar och annat skoj i matskålarna för att de ska få undersöka ny spännande mat!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#5# Men inte små valpar väl?
Min Benzon äter allt om man dippar i lite cheddar cheese dip först… gottegris
Eros äter allt. Frukt, bär o grönsaker tycker han är riktigt mumsigt!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tänk på att vindruvor är giftigt för hundar. Annars är det bara nyttigt och spännande som Vattnadal skriver
Frukt är en av det mest lättsmälta födoämnen vi har.
Mina hundar älskar frukt.
Små valpar diar, stärre valpar testar, man behöver ju inte sätta i sig mängder för att det smakar bra det gäller väl hundar med.
Mina nuvarande hundar gillar inte frukt, men min schäfer som jag hade för många år sedan var väldigt förtjust i apelsiner !
Min älskar tomat, isbergssallad, äpple och päron… gurka går an när tomaterna är slut;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hmm.
Sallad.
Tomat.
Gurka.
Äpple.
Päron.
Melon.
Banan.
Det är det min hund älskar i grönsaks-/fruktväg.
Men det mesta slinker ner.. :)

Vi har gett lite av det mesta redan till valpar. De senaste 3 har flyttat hem till oss vid 9 v. Vi har börjat låta dem testa och undersöka saker från början.
MVH Elin
Tjatte gillar:
Morot
Mango
Ananas
Broccoli
Paprika
Ärter

Tzar tok-vägrar att äta frukt, grönsaker och annat.. Skan vara KÖTT inget annat… absolut inget nyttigt…
Men min gamla Sennen han älskade vattenmelon, när han väl komunderfund med hur man skulle äta den…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Wilda älskar banan och äpple.
snodden käkar vildhallon, blåbär(bra för synen) och plommon men där får jag sätta stopp vill inte springa med honom en hel natt:-)), men bara dom som faller från träden:-)

Kompiz älskar morötter, råa potatisar och päron =)
En å annan paprika, gurka och äpple slinker ner ibland.
*** Kärleken övervinner allt ***
Svante äter alla frukter..:-)
Men vissa grönsaker fungerar inte, tex paprika och morötter.
När det är varmt ute och hunden vill ha något att kyla ner sig med så brukar jag skiva gurka och lägga på ett fat - in i frysen i ca 1 timma. Det är poppis kan jag säga…
Balder älskar all form av frukt och grönt! =P
Favoriten är äpple och mandarin! =)
Gurka och morot är också gott, det knaprar ju.
Kom att tänka på mina Cavalierer som jag hade för flera år sedan, dom åt blåbär direkt från blåbärsriset och även krusbär direkt från vår buske. Däremot åt dom inte frukt vad jag minns.

Min JRT äter med glädje både äpple, banan, mango, nektarin/persika, morot och gurka 

#22# Vad lustigt det gjorde min cavalier också när han började bli törstig.
min grabb får ca 5 morötter i veckan nu när kaninerna kastar sig på sina så kan han inge gå och sno dom.
Men han snor även sallad och kanin pellet si buren. Sedan melon i div smaker, paprika, äppel, päron, gurka, majs, vindruvor ect.
banan ska alltid smakas men spottas ut igen lika så tomat.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nagli älskar äpplen, hennes förra ägare beättade att hon kunde smita in på andras tomter när hon var yngre bara för att ta ett äpple som låg på marken! ^^
Sen gillar hon morötter och broccoli! ;)

Min hund gillar det mesta, det är nästan lättare att räkna upp de grönsaker och frukter hon inte gillar ;) där finns t.ex. sallad av olika slag (salladsblad alltså) och citrus-frukter. Äpplen och tomat är hon helt galen i, potatis gillar hon - men får hon en hel rå potatis har hon svårt för att förstå att det inte är en boll som man ska leka med ^^
#25 vindruvor är giftigt för hundar!
/Ingalill

Vi har en hund som alltid snor våra vindruvor, om vi lämnar rummet med dem framme på bordet. Vi hittar bara skronken de vuxit på i en hundsäng sen… Sen vi fick veta att det är giftigt ställer vi alltid upp skålen så att hon inte når när vi lännar dem obevakade.
#16 Vi hade en sån husky. Hon åt bara kött, bröd gick inte, käkade vi på max vägrade hon smaka pommes frites.
Däremot upptäckte vi att hon bara älskade vitkål. Fler av dem gör det, så när jag skär vitkål står 3 och tigger som tokar. Godare än korv tror jag de tycker!
MVH Elin
Varför är vindruvor giftiga för hundar? vilket ämne är det som är giftigt de inehåller mest vatten och järn vad jag vet …
Min äter allt från jordgubbar och nektariner till äpplen och tomater :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#31 Va jag kan förstå vet inte ens forskarna vad det är i vindruvorna som gör att hunden blir sjuk, men har för mej att det har med levern eller njurarna att göra.

Våra två Leonberger åt båda glatt alla tänkbara frukter och grönsaker. Vår gamla blandrasvovve(labb/schäfer/collie) har däremot aldrig ätit. jag tror bara det har att göra med vad de blir vana vid när de är små. Det blir spännande att se hur vår snaktbernhardsbebis kommer att bli(han kommer på söndag…)
Ecko äter väl allt iof.
Men favvo inom frukt och grönt är:
Banan
Clementin
Morötter
Äpple
Päron
M.m
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

är nybörjare med hundar sedan en vecka tbx så jag har inte hunnit testa grönsaker ännu men jag undrar varför vindruvor skulle vara giftigt för hundar ??

när det ändå pratas om att vindruvor är giftiga för hundar (visst är russin också det?) så tänkte jag också ta upp lök, det ska ju också vara giftigt för hunden. Men det går inte riktigt ihop då t.o.m. min tränare i allmänlydnad sa att jag skulle ge t.ex. köttbullar eller nåt extra smaskigt i början av nya tricks o.s.v. och köttbullar innehåller ju lök. Så är det bara rå lök då som gäller? Någon som vet?
har inte testat ge våran schäfer någon frukt/grönsak. :P
#36 det stämmer att lök är giftigt också. ska u ge köttbullar ska det vara lökfria bullar.. (oftat blir det ju hemmagjorda då)
Löken innehåller ämnen som gör att hunden kan få blodbrist och blod i urinen.
Hundar kan få njurskador av vindruvor eller russin om de får i sig en större mängd.
Xylitol, som bland annat används som sötningsmedel i sockerfritt godis och tuggummi, är ett annat ämne som hundar är känsliga för. För mycket xylitol leder till att hundens blodsocker sjunker, vilket ger symtom som darrighet, vinglighet, svårigheter att stå och gå, och i allvarliga fall kramper och medvetslöshet.
Blågröna alger kan ge förgiftning. Hundar som badar ofta och länge och som dessutom gärna dricker av vattnet löper särskilt stor risk. Kräkningar, fradga, diarré, ostadig gång, klåda och irriterade ögon kan komma efter några timmar till ett dygn. I allvarliga fall kan alggifter orsaka bland annat förlamningar, kramper, lågt blodtryck, lever- och njurskador hos hundar eller andra djur som fått i sig stora mängder vatten med giftalger.
Källa: Apoteket.se
/Ingalill

Jello är väldigt förtjust i grönsaker XD speciellt sallad och gurka :)
Zeus älskar morötter, men vägrar äta äpple…
Min förra hund åt allt :)
vår hund gillar gurka! för att inte tala om broccoli och blomkål! Det är smaskens det!
Banan gillade han när han var valp, men inte längre…

vår Tax äter väldigt många frukter och grönsaker
min sheltie äter banan, gurka och tomat
Min brors gråhund äter jordgubbar =D

Min lånehund Molly äter allt jag ger henne hon är en glad liten beagle.// Marina
#32 Oj va konstigt jag formulerade mej där, menade att jag tror att det är levern eller njurarna som tar stryk av för stor mängd vindruvor :P
Haha min tjej är 13 veckor nu… När vi var hos min mamma i helgen så upptäckte hon att vindruvor var gott och blev helt galen!!
46, som sagt vindruvor är giftigt för dem, läs ovan;-)
Jag brukar låta mina valpar få leka "frukt och grönsakslekar", några äpplen, morötter, bananer, ananas mm kan sysselsätta dem ganska länge. De nosar, undersöker, smakar och busar med frukt och grönt.

Ja dom äter fruker! Axess(Leonberger) åt alla frukter xD Mest gillade han banan tror jag, eller så var det plommon eller äpplen!
Jo jag vet det, men nadja hoppade upp i soffan och därifrån upp på soffbordet där vindruvorna låg i sin skål.

Shelby har numera fyllt på listan i inlägg #23 med jordgubbe, vattenmelon och hallon

Izzi (Am Bulldogg) är som värsta labben äter allt vare sig man kan eller ska.. Enda jag varit med om att hon ratat är hallon, det spottade hon ut, annars är det bara intag i henne…
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Det går inte att dra alla hundar över en kam och bestämma om de gillar de eller inte. Det är ganska individuellt.
Zigge gillar klementin, äpple, apelsin, nektarin, plommon m.m. ^^
Mvh Ellenfyrkant
Min lilla krabat äter allt hon än så länge fått smaka och plockar gärna blåbär, smultron och hallon själv när vi går i skogen.
Mina föräldrars hund äter allt förutom gurka, och då menar jag allt, även sånt som inte är mat. Hon åt en servett en gång för att det var lite ketchup på den :P
Iaf så tycker hon om äpplen och plockar dom själv från träden :) Hon tar sats, springer och hoppar och plockar.
En bekant till mig har två hundar som älskar morötter iaf. :)
Min kusse har en hund som älskar gurka