Valp - lämna ensam.
Kan valpen vara själv när man tex ska duscha? Eller måste någon sitta och passa den då. Eller kan man stänga in den i en kompostgaller hage medans man duschar?
Nu menar jag en valp på 8 - 12v gammal.
Då vår bebba var lilliten så lämnade jag badrumsdörren öppen då jag duschade så fick hon komma och gå som hon ville. Ibland satt hon i dörröppningen och kollade, ibland satte hon sig inne i duschen tillsammans med en eller så lade hon sig någon annan stans i lgh och sov. Det var det enklaste alternativet då jag och bebban var ensamma. Var sambon hemma så kunde ju han hålla henne sällskap då jag duschade eller gjorde något annat där hon inte kunde hänga på.
Okej, så då kan man duscha med öppen dörr då :) Får stå och sjunga eller nått så valpen vet att man är bakom drapperiet.
Ja det är nog inga problem :) Så gjorde jag också, hade dörren öppen alltså. Han grejade med annat under tiden så det var aldrig några problem.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jag stängde alltid dörren, sindra brydde sig inte utan hon gick och la sig eller gjorde något annat.. jag kunde vara på badrummet i mer än en timme utan att hon brydde sig. för hon hörde fläkten och hon hörde att det var någon därinne
Känn efter själv hur din valp är så ska du se att det går bra