Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1102 ggr
embla2
0

kräks

Hejsan.Är det någon som har bra tips ang valp som kräks.Hon är 17v och jag har bara haft henne i 1v.Har åkt några ggr men kräks.Tycker synd om henne vill ej att hon ska tycka det är obehagligt att åka bil för hon vill glatt följa med.Vet att man kan ge åksjuketablett men vill ej börja med det.Obestämd

AnneN
0

Här finns några huskurer mot åksjuka hos hund, kanske de kan hjälpa Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

embla2
0

Tack för ditt tips.GladSka prova nästa gång vi ska åka bil..Skrattande

gris3n
0

en grej som funkar på våran blandras som blir jätte åksjuk varje gång vi åker e å stoppa EN bomullstuss i ENA örat…

om man vet att man ska åka långt kan man ju förbereda genom å ge mindre mat eller hoppa över ett mål innan avfärd och packa extra filtar och annat som riskerar att bli dränkt i kräks…

hoppas det går bra i fortsättningen med åkandet :)

embla2
0

Hej.

Tack för alla tips.Nu är valpen 7mån o har slutat att kräkas…Hon slutade helt själv. Åkte till Skåne till midsommar o hade då täckte jag buren med ett lakan. Hon hade ej kräkts fast det var en lång åktur på 6tim. Nu åker hon 5dagar i veckan till dagis och det är nu inga problem….Cool

LinaK
0

Vad härligt :) Tror att det är ganska så vanligt att unga valpar har lätt att bli åksjuka. Vet flera valpar som det har gått över för!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se